Näin kaupassa, kun alle kaksi vuotiaalla oli laitettu selkään reppu ja hihna oli repusta kiinni, äiti talutti kuin koiraa lastansa vähän matkaa. Onneksi isä laittoi pienen takaisin rattaisiin.
Ihan kahjolta näytti tilanne. Alkoi naurattaa vähäsen ja äiti jotain vaan virnisteli siinä :D en oo kyllä aiemmin törmännyt vastaavaan. Iha älytöntä, onko tuollainen yleistä?
Kommentit (361)
Mielipiteitä noista hihnarepuista minkälaisia on ihmisillä? Siis omakohtaisia kokemuksia niiden käytöstä?
Meillä 2v ja 3v. Välillä kun joutuu lähtemään kauppaan 2 uhmakkaan hulivilin kanssa, on käynyt mielessä valjaat. Noloa joutua kaupassa kokoajan torumaan, ohjaamaan ja palauttamaan tavaroita hyllyille. Vaikka tämä on ihan normaalia rajojen kokeilua ja kuuluu ikään. Onneksi osaavat käyttäytyä edes joka toinen kerta ja päästään käymään silloin kun kaupassa vähemmän asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Mielipiteitä noista hihnarepuista minkälaisia on ihmisillä? Siis omakohtaisia kokemuksia niiden käytöstä?
Ei kovinkaan hyvät. Meillä 2v rimpuili alta aikayksikön sen repun pois selästään. Ei siis toimi käytännössä vaikka hintaa repulla oli 3x enemmän kuin mitä tavallisilla valjailla.
Meillä on kaksosten kanssa valjaat käytössä. Todella kätevät on, ei juokse toinen auton alle jos pysähtyy poimimaan toisen pudottamaa lapasta tai hattua. Tai jos toinen pyllähtää, niin voi nostaa ylös eikä toinen pääse silloinkaan auton alle.
Onko tavalliset valjaat paremmat kuin reppuvaljaat? Kummat pysyy paremmin päällä jne ominaisuudet?
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä lasta ei voida laittaa esimerkiksi vaunuun tai kaupassa kärryihin?
Mulla on ollut lapsena tuollaiset valjaat, ja mitä on asiasta joskus äidin kanssa aikuisena puhuttu, niin äiti taisi pitää nimenomaan hyvänä asiana sitä että valjaiden kanssa lapsi pääsee itse kävelemään ja liikkumaan, jopa isommalla säteellä kuin jos pitäisi kädestä kiinni. Eli antaa tavallaan enemmän vapautta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä lasta ei voida laittaa esimerkiksi vaunuun tai kaupassa kärryihin?
Lue edeltä?
Aikamoista ulivali-ja kähinärähinää tässä XD voi luoja. Aika monella tainnut mennä tunteisiin aihe tms
Kyllä sitruunapanta on paljon kätevämpi.
No joo aikamoista kähinää valjaiden erinomaisuudesta ja kultakorokkeelle laittamista.
Vierailija kirjoitti:
Mihis ne vauhkoojat hävisi ykskaks??
Niin. Minne? Aikamoista haukkumista ja arvostelua toisille ja reppujen, hihnojen kehumista, että se on ehdoton jne melkeen kaikille pikkulapsille.. moni näköjään tahtoisi sellaisen lapselleen, kun on kätevä, mutta miksi ei sitten osta sellaista? Ei ole kallis ja saa ihan prismasta. Ja mistä osaavat kertoa että valjaat on parasta, jos ei ole omaa kokemusta siitä? moni ei ole koskaan sitä tarvinnut tai käyttänyt. Eli on tehty valjaista, Repuista joku "välttämätön" tuote, "jankataan" ja "haukutaan&lytätään" jos toiset ei ole hihnoista niin innoissaan tms. Ihmettelen tässä kyllä kuohuvia tunteita aiheesta suuntaan ja toiseen.
Ei hemmetti tää aihe on saanut monenlaista kommenttia XD huomaahan sen aloituksesta jne, että on kepillä kokeiltu jäätä aiheesta tai jotain XD ja onkohan oikeesti moni kommentti edes tosissaan tarkoitettu (ei varmana) tai jopa keksittyä..
Vierailija kirjoitti:
Suoraan sanottuna näin ekan kerran tuollaiset reppu/hihna systeemin lapsen päällä. On sitä kaduilla ja kaupoissa käyty, ei ole vastaan tullut aiemmin. Ei ole kumminkaan kovin yleinen? Ap
-------------
Noita valjaita on ollut iät ajat.
Itse olen 60-luvun lapsi ja valokuvat todistaa.
Mikäli omat lapset olisivat olleet meneväistä sorttia, olisin hankkinut niillekin 90-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suoraan sanottuna näin ekan kerran tuollaiset reppu/hihna systeemin lapsen päällä. On sitä kaduilla ja kaupoissa käyty, ei ole vastaan tullut aiemmin. Ei ole kumminkaan kovin yleinen? Ap
-------------
Noita valjaita on ollut iät ajat.
Itse olen 60-luvun lapsi ja valokuvat todistaa.
Mikäli omat lapset olisivat olleet meneväistä sorttia, olisin hankkinut niillekin 90-luvulla.
En epäile, jos on valjaita käytetty pikkulapsena joko nytten tai huihai sitten.
Onhan niitä valjaita ollut kuinka kauan käytössä, mutta sitä onko ne ollut yleisessä käytössä niin..? Vai onko ne ollut enemmän yksittäisten perheiden tai lasten käytössä, olkoot vuosikymmen 60-luku tai 2010-luku..
Kyllä ainakin -70 luvun lopussa ja -80 luvulla oli erittäin yleisessä käytössä.
Miten olisin monen lapsen kanssa muuten pärjännytkään.
Kyllä on hyvä keksintö.
Lapset jo aikuisia eikä traumoja jäänyt eikä silloin kukaan puhunutkaan että koiraa taluttaisin.
Pikkasen vettä myllyyn laittoi ap juttuun, niin monenlaista vastausta näköjään tullut xD