Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan oikeasti te lomarahojen leikkausten kannattajat!

Vierailija
01.06.2017 |

Mitä te luulette, että julkisen sektorin työntekijöillä on enemmän, kuin yksityisen? Lomaa on 28 päivää vuodessa. Joo ymmärrän, että lauantaita ei lasketa lomaan, joten 3 päivää on enemmän. Pikkujouluista lähtien kaikki maksetaan itse. Monessa yksityisessä paikassa talo tarjoaa kahvin, me maksamme itse ym. Mitä meillä on enemmän, kuin teillä?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan sama mitä teillä on tai ei ole. Me avoimen sektorin puurtajat ei vaan kyetä ylläpitämään teitä.

On ihan sama oletteko ansainneet hyvän tai huonon palkan kun ei me kyetä maksamaan sitä.

Olisitte keskittyneet olennaiseen eikä varorahojen jakoon ympäri maapallon.

Kiitos.

Vierailija
2/49 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan sama mitä teillä on tai ei ole. Me avoimen sektorin puurtajat ei vaan kyetä ylläpitämään teitä.

On ihan sama oletteko ansainneet hyvän tai huonon palkan kun ei me kyetä maksamaan sitä.

Olisitte keskittyneet olennaiseen eikä varorahojen jakoon ympäri maapallon.

Kiitos.

Suomi ei näillä leikkauksilla pelastu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 30 lomapäivää, eli viikko enemmän kuin yksityisellä. Mutta joo. Pikkujoulut maksetaan itse. Kahvi maksetaan itse. Työnantaja tarjoaa työpaikalla veden, tiskiaineen ja vessaan paperin ja käsisaippuan. Eipä juuri muuta. Ei joululahjaa. Ei bonuksia. Ei työsuhdepuhelinta. Tulosseuranta on tarkkaa. Koko ajan htv-kehys pienenee, ei rekrytoida, luonnollinen poistuma onneksi hoitaa tämän toistaiseksi, uusia ei oteta. Tervetuloa kadehtimaan!

Vierailija
4/49 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomaraha pitäisi lopettaa kokonaan.M36

Vierailija
5/49 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä meillä on enemmän, kuin teillä?"

Aivoissa tyhjää tilaa. Kukaan täysjärkinen kouluttaudu tuollaiselle alalle.

Vierailija
6/49 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin samaa mieltä!

Lähtökohtaisesti jo aivan järjetöntä, että lomailemisesta maksetaan...

Vierailija
7/49 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se pitäisi sitten lopettaa ihan kaikilta

Vierailija
8/49 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kuules yksityiselläkään puolella kaikilla ole firman kustantamia pikkujouluja tai kahveja.

Vierailija
9/49 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla, että miten se Suomen kiihtyvä velkaantuminen saataisiin pysäytettyä, jos julkiselta sektorilta ei saa säästää.

Vierailija
10/49 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa, omassa työpaikassa kunnallisella kunnan työntekijät saavat enemmän lomapäiviä, on tosi kivat pikkujoulut ja hyvät edut, mm. Kuntosali, teatterilipuja, edullisia kesäjuhlia jne. Teen yksityisen kautta keikkaa tähän kaupungin ylläpitämään sairaalaan. Lomia kuluu enemmän (ma-la) eikä meille tarjota mitään. Ei edes työvaatteita. Että sellainen ero. Tosin kiky ja lomarahojen pienennys koskee meitäkin.

Vierailija
11/49 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. T. Lääkäri

Vierailija
12/49 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin valtiolla töissä 20 vuotta. Minulla oli 38 lomapäivää ja lomaraha oli 0,72xkuukausipalkkani. Vaihdoin yksityiselle töihin. Lomaoikeuteni on 24 päivää ja lomarahani 0,6xkuukausipalkkani.

Minusta tässä on aika suuri ero. Etenkin kun edellinen maksettiin verovaroista, nyt sen maksaa yksityinen yrittäjä.

Vierailija
13/49 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti julkinen sektori säästäisi myös julkisissa hankinnoissa sekä rakennusprojekteissa. Terve järjen käyttö on noissakin sallittu.

Vierailija
14/49 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te luulette, että julkisen sektorin työntekijöillä on enemmän, kuin yksityisen? Lomaa on 28 päivää vuodessa. Joo ymmärrän, että lauantaita ei lasketa lomaan, joten 3 päivää on enemmän. Pikkujouluista lähtien kaikki maksetaan itse. Monessa yksityisessä paikassa talo tarjoaa kahvin, me maksamme itse ym. Mitä meillä on enemmän, kuin teillä?

28 päivää kesälomaa ja siihen talviloma päälle. Kesäloma kestää siis melkein kuusi viikkoa pelkästään. Meillä on 30 päivää vuodessa, neljä viikkoa kesälomaa ja viikko talvilomaa ja lomarahat tietysti sen mukaiset. Niin että jos jatkatte tuota ulinaa, kyllä se lomakin lyhenee aika nopeasti eivätkä vain lomarahat pienene. Ja senkin vaikutus on alle satanen vuodessa eikä satoja euroja.

Vierailija
15/49 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työskentelen yksityisellä sektorilla enkä lainkaan ymmärrä tätä vastakkainasettelua ja kinaamista. Esimerkiksi hoitoalalla työskentelevät ovat niin kovassa paineessa tällä hetkellä etten kadehdi hetkeäkään näitä huimasti "pidempiä" lomia.

Vai miten kävisi amerikan malli? Lain mukaan palkallista lomaa ei tarvitse antaa yhtään ainutta päivää. Kanadassakin lain mukainen vuosiloma taitaa olla jopa 2 viikkoa vuodessa.

Suomen velkaantumista ei pysäytetä pienipalkkaisimpia kyykyttämällä. Esimerkiksi lähihoitajien lomarahat ovat yksi hyttysenkusi valtameressä verraten velkaantumisasteeseen.

Vierailija
16/49 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

28 päivää kesälomaa ja siihen talviloma päälle. Kesäloma kestää siis melkein kuusi viikkoa pelkästään. Meillä on 30 päivää vuodessa, neljä viikkoa kesälomaa ja viikko talvilomaa ja lomarahat tietysti sen mukaiset. Niin että jos jatkatte tuota ulinaa, kyllä se lomakin lyhenee aika nopeasti eivätkä vain lomarahat pienene. Ja senkin vaikutus on alle satanen vuodessa eikä satoja euroja.

Ei mitään 28 päivää kesäloma ja talviloma päälle, vaan vuoden lomat on se 28 päivää. Alle kuusi viikkoa lomaa siis vuodessa, hurjasti enemmän kuin sun viisi viikkoa.

Ja edelleen niillä ylimääräisillä lomapäivillä on kompensoitu sitä, että palkankorotuksia ei ole annettu.

Vierailija
17/49 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole ymmärtänyt, miten osalta palkansaajista (kuntien ja valtioiden työntekijät)  voidaan pienentää palkkaa 1,9 % (suunnilleen sen verran 30 % lomarahoista tekee) ja samaan aikaan suunnitella verohelpotuksia palkansaajille.

Suurin osa kuntien palkollisista on näitä 2000 euron molemmin puolin ansaitsevia. Veneveroa ei sitten tullutkaan, Hesarissa mainittiin yhdeksi syyksi se, että venevero sinällään on paras jättää perimättä, suurimmalla osalla se raha menee kuitenkin kulutukseen. No, niin kyllä menee kuntien työntekijöiden rahakin, kulutukseen, ruokakauppaan ja vuokraan.

Te, jotka aattelette, että maksatte kunnan työntekijän palkat: Tällöinhän se kunnan työntekijä maksaa ruokakaupan työntekijöiden palkat, ja kunta maksaa aika monien yksityisten työntekijöiden palkat: tilaamalla koneita, laitteita, ohjelmistoja jne. Eli samassa oravanpyörässä ollaan, ilman toista ei ole toistakaan...

Mulle jäi sellainen mielikuva, että poliitikot heittivät hatusta sen 30 prossaa, odottaen että liitot vastustavat ja ehdottavat 3 prossaa. Lopulta olisi päädytty vaikka kymmeneen. Mutta ei, koko homma hyväksyttiin kerralla kokonaisuudessaan.

Muuten aika kiva, että monen mielestä esim. opettajat on turhia laiskamatoja viemässä teidän rahat. Ja tietysti koulun siivoojat ja keittäjät, lastentarhan hoitsuista puhumattakaan....

Vierailija
18/49 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kunnan hommissa myöskään tunneta mitään pekkas-päiviä. Yllättävän monelta (miesvaltaiselta?) alalta ne pekkas-päivät edelleen löytyy, mutta ei niitä kukaan muista lisäillä mihkään lomapäivien pituuksiin....

Vierailija
19/49 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämä lomarahahullu oikein on? Joka päivä on useita aloituksia samasta aiheesta. Ja sama toisia syyttävä tyyli eikä mitään varsinaista asiaa.

Vierailija
20/49 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. T. Lääkäri

Oletko sinä se palstan tk-lekuri joka kehuu olevansa kova veronmaksaja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan