Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan oikeasti te lomarahojen leikkausten kannattajat!

Vierailija
01.06.2017 |

Mitä te luulette, että julkisen sektorin työntekijöillä on enemmän, kuin yksityisen? Lomaa on 28 päivää vuodessa. Joo ymmärrän, että lauantaita ei lasketa lomaan, joten 3 päivää on enemmän. Pikkujouluista lähtien kaikki maksetaan itse. Monessa yksityisessä paikassa talo tarjoaa kahvin, me maksamme itse ym. Mitä meillä on enemmän, kuin teillä?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä te luulette, että julkisen sektorin työntekijöillä on enemmän, kuin yksityisen? Lomaa on 28 päivää vuodessa. Joo ymmärrän, että lauantaita ei lasketa lomaan, joten 3 päivää on enemmän. Pikkujouluista lähtien kaikki maksetaan itse. Monessa yksityisessä paikassa talo tarjoaa kahvin, me maksamme itse ym. Mitä meillä on enemmän, kuin teillä?

28 päivää kesälomaa ja siihen talviloma päälle. Kesäloma kestää siis melkein kuusi viikkoa pelkästään. Meillä on 30 päivää vuodessa, neljä viikkoa kesälomaa ja viikko talvilomaa ja lomarahat tietysti sen mukaiset. Niin että jos jatkatte tuota ulinaa, kyllä se lomakin lyhenee aika nopeasti eivätkä vain lomarahat pienene. Ja senkin vaikutus on alle satanen vuodessa eikä satoja euroja.

No ei. 28 päivää VUODESSA!

Vierailija
42/49 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ne pitkät lomat.... 9 ensimmäistä vuotta lomapäiviä on 28, ja kun 10 vuotta tulee täyteen, lomaoikeus on jo 30. Se on totta, että viikossa kuluu vain 5 pv. Ja sitten, 15 palvelusvuoden jälkeen saa täyden lomaoikeuden, 38 päivää.

Nyt kateellisten pitää muistaa, että pekkaspäiviä ei tunneta, eikä loman siirrosta talvikaudelle saa mitään lisäpäiviä - ainakin itse sain yksityisellä työskennellessäni puolikkaan päivän lisää jokaisesta yli viikon menevästä lomapäivästä jonka pidin talvella, enkä kesällä.

Mutta se tärkein: Palkka! Meille kun tulee uusi nuori koulusta valmistunut (ylioppilas ei kelpaa, vähintään merkonomin koulutus vaaditaan), niin alkupalkka on 2232 euroa. Minulla itselläni on työkokemusta jo 25 vuotta, ja palkkani kaikkine ikälisineen on 2410 euroa. Enempää ikälisiä ei tulekaan missään vaiheessa, eli jotakuinkin tällainen palkkani tulee olemaan eläkeikääni asti. Samoin kuin niillä, jotka meillä nyt aloittavat, mitä nyt välillä tulee niitä prosentin palkannousuja ihan kaikille.

Mulla on paljon parempi liksa kuin monella laitoshuoltajalla tai keittiön henkilökunnalla. Mutta ei tällaisista palkoista paljoa kannattaisi nipistää. Ei ainakaan, kun samaan aikaan suunnitellaan erilaisia verohelpotuksia eri tahoille. Mielummin otettaisiin sitten kaikilta vaikka 10 %.

Ikälisät, mitä ne on. Meidän alalla, palkka on tessin mukainen, mistään ikälisistä on ihan turha haaveilla. On sitten uusi tai vanha työntekijä, niin palkka on sama. Juu, eikä yllä edes tohon sun palkkaasi. Pekkaset kyllä on, mutta mielummin tekisin sen puoli tuntia lyhyemmän päivän (7,5 tuntia) niinkuin lähes joka alalla nykyään on. Mutta se ei ole mahdollista. Noita ylimääräisiä lisälomapäiviä en ole saanut kuin aikoinani kunnan hommissa (kvtes). Yksityisellä en mulla aina ollut tuo 5 viikkoa, ei mitään toivoa pidemmistä lomista. 

Ei muuta kuin takaisin kunnalle hommiin, kun siellä on kaikki paremmin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 30 lomapäivää, eli viikko enemmän kuin yksityisellä. Mutta joo. Pikkujoulut maksetaan itse. Kahvi maksetaan itse. Työnantaja tarjoaa työpaikalla veden, tiskiaineen ja vessaan paperin ja käsisaippuan. Eipä juuri muuta. Ei joululahjaa. Ei bonuksia. Ei työsuhdepuhelinta. Tulosseuranta on tarkkaa. Koko ajan htv-kehys pienenee, ei rekrytoida, luonnollinen poistuma onneksi hoitaa tämän toistaiseksi, uusia ei oteta. Tervetuloa kadehtimaan!

Mikä ihmeen romanttinen kuva teillä on yksityisellä puolella työskentelystä? Itse olen yksityisellä puolella mutta ihan olisin tuon saman tekstin voinut kirjoittaa. Myös edellisten - yksityisten- työpaikkojen suhteen. Eipä ole koskaan ollut maksettuja pikkujouluja, työsuhdepuhelimia tai bonuksia!

Ei kukaan kuule yksityistä ihanaksi, vaan täällä jauhetaan kuinka julkisilla on niin helvetin pitkät lomat. Mikä pitkä on 28 päivää vuodessa?

Vierailija
44/49 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä lomaa kertyy yli vuoden töissä olleilla 2,5pv/kuukausi t eli 30 pv vuodessa. Mitä sä sekoilet???

Ei pidä paikkansa. Kun on ollut alle 10v on 28 lomapäivää. Yli 10v on 30 ja yli 15v on 38 päivää

Vierailija
45/49 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa hetkeksi itsenstätyöllistäjien ihanaan maailmaan. Palkallista vuosilomaa 0 päivää, palkallista sairista 0 päivää, luonnollisestikaan ei mitään lomarahoja ja pekkaspäiviä. Palkkaa ei makseta (palveluja myyville) niistä päivistä, jolloin ei ole myyntiä, kuten jos sattuu juoruilemaan kaverin kanssa, surffaamaan netissä tai muuten vaan iskee saamattomuus. 

Voi olla, että jo vuoden kuluttua moni teistä rutisisi nykytilanteestaan vähemmän, kun olisi kokeillut tällaista elämää. 

Silti tää on huomattavasti kivempaa kuin työttömyys, vaikka varmaan sillä jäisi käteen vähintään saman verran kuin nyt (koska tulisi vielä jotakin kummallisia asumistukia sun muita päälle).  Ja valitan työhön liittyvistä asioista paljon paljon harvemmin kuin palkansaajakaverini.

Vierailija
46/49 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä lomaa kertyy yli vuoden töissä olleilla 2,5pv/kuukausi t eli 30 pv vuodessa. Mitä sä sekoilet???

Ei pidä paikkansa. Kun on ollut alle 10v on 28 lomapäivää. Yli 10v on 30 ja yli 15v on 38 päivää

Vierailija
47/49 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan sama mitä teillä on tai ei ole. Me avoimen sektorin puurtajat ei vaan kyetä ylläpitämään teitä.

On ihan sama oletteko ansainneet hyvän tai huonon palkan kun ei me kyetä maksamaan sitä.

Olisitte keskittyneet olennaiseen eikä varorahojen jakoon ympäri maapallon.

Kiitos.

Avoimen sektorin TÖYNTEKIJÄT ei kyllä varmasti julkista sektoria kustanna, älä nyt viitsi :D

Vierailija
48/49 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus vie kalatkin vedestä. Ollaan tyytyväisiä, kenellä vielä töitä on. Toisilla on erilaiset sopimukset kuin toisilla, mitä tuosta vaahtoamaan. Hyvä, etteivät vielä ole keksineet, että työssäolijat voisivat tuottavuuden nimissä työskennellä 7 pv/vko ilman lomaoikeutta. Siitä sitä sitten narinaa tulisi kerrakseen.

Vierailija
49/49 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lomaraha pitäisi lopettaa kokonaan.M36

Lomaraha voikyllä olla mutta lomalta paluu raha on ihan naurettava ajatus, kyllä se työntekijä palaa takaisin jos on hyvä työsopimus ja kohdellaan sen mukaisesti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi