Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUONOIN tekosyy, minkä joku on esittänyt ettei pääse juhliin/tapahtumaan johon hänet on kutsuttu?

Vierailija
01.06.2017 |

Kerro, mikä on huonoin ja läpinäkyvin kuulemasi selitys minkä juhliin kutsuttu on esittänyt syyksi, että on estynyt tulemasta juhliin tai tapahtumaan, johon hänet on kutsuttu.

Kommentit (1454)

Vierailija
801/1454 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Tekosyiden” taustalla voi olla kaikenlaisia oikeita syitä. Monelle esim. häihin osallistuminen voi olla rahallisesti mahdotonta. Eikä vaan lahjan takia, vaan voi olla, ettei ole mitään häihin kelpaavaa asua jne. Raha-asioitaan tuskin kovin moni haluaa avata kutsujalle tarkemmin. Samoin voi olla mahdollista, että kutsuttavassa perheessä on terveydellisiä ongelmia, ei niitäkään kutsujalle avata. Itse olen ollut monesti tilanteessa, jossa olen pääni puhki yrittänyt keksiä uskottavaa selitystä esteestä, kun perheen teini on itsetuhoinen, emmekä uskaltaneet jättää juhlien ajaksi yksin. Voitte uskoa, ettei oikeaa syytä voinut kertoa, teinin sairaskertomukset ei muille kuulu. Ja kun tämä toistuu, niin ymmärrän kutsujan miettivän, että eivätkö vaan halua tulla (varsinkin jos se tekosyy vaikuttaa oudolta). Joten ymmärrystä myös tekosyille, niiden takana voi olla muutakin, jota ei voi kertoa.

Vierailija
802/1454 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlissa on liikaa väkeä eikä jaksa jutella kenenkään kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/1454 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin jo kuvitella kuinka puhutaan, kyllä omaisten pitää osallistua enemmän eläkeläisten hoitoon.

Kyllä ansiosidonnaista pitää leikata.

Oho, otettiin eläkeläisen omaiselta nyt sitten autorahat pois ja kaikki jäikin kodinhoitajien hoidettavaksi. Hupsista heijaa.

No otetaan sitten lisää pois, kunnes alkaa mennä perille, että jotain yhteiskunnalle hyödyllistä täytyy tehdä sen ilmaisen rahan vastineeksi. Esimerkiksi 660 euron vastineeksi pitäisi tehdä työkkärin hyväksymää/määräämää työtä 66 tuntia kuukaudessa. Vähän aktiivisuutta, pliis.

Kyllä työttömät tekeekin esim. Osa on osastonsihteerin apuna sairaalassa ja postittaa epikriisejä sekä purkaa potilaskansioita, tilaa laboratoriokokeita ja takseja potilaille, osa on kaupassa hyllyttämässä tavaroita kaupan työvaatteet päällä jne.

Kyllä ihmiset on työttömien arjesta pihalla.

Työtön saa omat tunnukset potilasohjelmaan, hän katsoo itse asiakkaan osoitteen ja postittaa epikiriisin, minä merkitsin myös diagnooseja asiakkaille jne. hommaa riittää, älkää huolehtiko.

Vierailija
804/1454 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin jo kuvitella kuinka puhutaan, kyllä omaisten pitää osallistua enemmän eläkeläisten hoitoon.

Kyllä ansiosidonnaista pitää leikata.

Oho, otettiin eläkeläisen omaiselta nyt sitten autorahat pois ja kaikki jäikin kodinhoitajien hoidettavaksi. Hupsista heijaa.

No otetaan sitten lisää pois, kunnes alkaa mennä perille, että jotain yhteiskunnalle hyödyllistä täytyy tehdä sen ilmaisen rahan vastineeksi. Esimerkiksi 660 euron vastineeksi pitäisi tehdä työkkärin hyväksymää/määräämää työtä 66 tuntia kuukaudessa. Vähän aktiivisuutta, pliis.

Kyllä työttömät tekeekin esim. Osa on osastonsihteerin apuna sairaalassa ja postittaa epikriisejä sekä purkaa potilaskansioita, tilaa laboratoriokokeita ja takseja potilaille, osa on kaupassa hyllyttämässä tavaroita kaupan työvaatteet päällä jne.

Kyllä ihmiset on työttömien arjesta pihalla.

Työtön saa omat tunnukset potilasohjelmaan, hän katsoo itse asiakkaan osoitteen ja postittaa epikiriisin, minä merkitsin myös diagnooseja asiakkaille jne. hommaa riittää, älkää huolehtiko.

Osastonsihteerit ovat kiireisiä, työtön on hyvä auttamaan töissä.

Vierailija
805/1454 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä: °Mennäänkö huomenna sinne sirkukseen, niin kuin oli puhe?"

Kaveri: "En jaksa."

Minä: "Ai, no mennäänkö ylihuomenna?"

Kaveri: "En mie sillonkaan jaksa."

Annoin olla ja menin bestikseni kanssa.

Vierailija
806/1454 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömien mollaaminen ärsyttää, moni heistä on tosi tunnollinen ja aktiivinen työpaikoilla ja monella on AMK-tutkinto.

Vierailija
807/1454 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisen ystäväni mielestä krapula oli täysin käypä syy kaikenlaisten menojen ja juhlien perumiselle.

Olimme sopineet että menemme lenkille vähän kauempana sijaitsevalle luontopolulle. Soitin hänelle aamulla kysyäkseni milloin voisin hakea hänet kotoaan, ja hän sanoo ettei voi lähteä kun on niin kamala krapula.

Tajuan ettei krapulassa ole kiva ulkoilla, mutta miksi hitossa ihmisen täytyy vetää niin kovat kännit jos tietää että seuraavana päivänä on menoa?

Vierailija
808/1454 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, onko huonoimmat, mutta useaan otteeseen olen kuullut:

a) Ei ole sopivia vaatteita

b) Paikalla on liian hienoa tai junttia porukkaa

c) ei pidä jostain juhlissa olevasta hlöstä tai pariskunnasta

d) Valmistautumisaika liian lyhyt

Mulle nämä ei ole tekosyitä, vaan ihan oikeista syitä. 

En  mene iltapukujuhliin, koska minulla ei iltapukua ole, enkä aio sellaista ostaa. Kenenkään juhla ei ole niin tärkeä minulle.

Liian hieno porukka -kamalaa pönötystä ja pätemistä omalla hienoudellaan, ei kiitos. Liian juntti porukka -kännäämistä ja sovinismia sen kaikissa muodoissa, lopuksi joutuu poliisikuulusteluun puukotuksen silminnäkijänä, ei kiitos.

Ei pidä jostain henkilöstä juhlissa, en menisi juhliin joihin tietäisin kutsutun muutaman henkilön menneisyydestäni. Kutsujasta sitten riippuen, että loukkaantuisinko, sillä läheiseni kyllä tietävät kenen kanssa en samoihin juhliin todellakaan tulisi, eikä he tällaisia tyyppejä kutsuisikaan.

Liian lyhyt valmistautumisaika, tätä en nyt ymmärrä? Eli onko juhlista ilmoitettu yhdelle kutsutulle vasta edellisenä iltana? Ottaisin tuon niin että minue ei edes haluta paikalle, ja se tiedoksiannetaan sillä että minut kutsuttiin vasta edellisenä päivänä, muiden kutsut kun varmaan lähtivät ajoissa?

Eli en menisi.

Vierailija
809/1454 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin lakkiaisista, joissa ylioppilaan äidin sukulaisen oli pitänyt mennä yllättäen hävittämään ketunpesää anoppinsa mökin alta juhliin osallistumisen sijaan... :D

Repesin :) !!!!!!!!!

Sydämetöntä. Säälin kettua.

Vierailija
810/1454 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on kyllä ainoa maa maailmassa jossa ihmiset välttelevät juhlia. C’moon oikeasti! Rippijuhlat voi merkata paljon just sille nuorelle jota juhlitaan. Kauniita tilaisuuksia ja hyviä muistoja. Sukulaiset ei elä ikuisesti.

Niinpä. Sama usein lasten synttäreissä, joita moni aikuinen pitää niin tylsinä. Kuitenkin omat juhlat ovat tärkeä tapahtuma lapselle ja sen vuoksi toivoisi, että edes lähimmät tulisivat. Ihan sen lapsen ilon vuoksi. Aina ei tarvitse ajatella sitä omaa mukavuuttaan.

Vierailija
811/1454 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on parempi, että kodinhoitajat hoitavat eläkeläiset ja veroja nostetaan.

Työtön on ansainnut lepäilyn kotona. Ja olisi se tyhmää ilmaiseksi omia vanhempia hoitaa, kun kodinhoitaja ottaa samasta työstä palkkarahat.

Me eläkeläiset hoidetaan paljon omien vanhempien asioita. Ei minullakaan ole autoa tai ajokorttia, mutta kauppakassi pysyy kädessä ja kuljetan ruuat äidilleni 87 v. Käyn apteekissa ja tilaan lääkäriajat. Ei sinne mitään kodinhoitajaa tarvita muuhun kuin kerran viikossa suihkuun. Lääkepussit tulee annosjakelusta.

Meillä matka on 30 km eläkeläisten luo. Itse asutaan keskustassa, koska toinen työtön ja työkkäri aktivoi, toinen matalapalkka- alalla. Puoliso ainoa lapsi.

Eikä kukaan minkään työkkärin aktivointi päivän jälkeen mihinkään eläkeläisen luo lähde, jos ei ole autoa, missä välissä sitten omat kotityöt tekisi, jos ei ole autoa millä nopeasti liikkua.

Hallitus ei oikein ajatellut mitä teki, kun leikkasi ansiosidonnaista.

Kantsii sitten muistaa, että se oli Sipilän hallitus, joka leikkasi! Kun puhutaan vain hallituksesta, porukka olettaa heti, että jahas, Marin taas asialla.

Vierailija
812/1454 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ihmeessä useimmat ketjun kommentoijista ajattelevat, että kutsuttu tekee palveluksen juhlien järjestäjälle tulemalla paikalle?

Sehän menee nimenomaan niin, että järjestäjä tarjoaa vierailleen jotain kivaa, ja jos eivät tule, niin omapa on menetyksensä. Sama jos kieltäytyisi lahjasta.

Vierailija
813/1454 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kylläkään tekosyy, vaan kutsuun vastaus "Voin tulla jossei mulla ole muuta" Eli mitäpä tuosta voisi ajatella. Taisi jäädä viestistä loppu pois eli "parempaa tekemistä"

Vierailija
814/1454 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oon matkoilla Mellunmäessä"

-- Aki Kaurismäki vastasi kutsuun Linnan juhliin 😂

Vierailija
815/1454 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sapumatta ilmoittaminen on aina parempi kuin jättää ilmoittamatta. Vaikka tekosyyllä tai ilman.

Kunhan ilmoittaa ajoissa

Vierailija
816/1454 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on paljon sukulaisia, joilla menee kaikki seurakunnan riennot kaiken muun edelle. Kyse siis lähisuvusta, sisaruksista ja vanhemmista. Vähän tekisi mieli kysyä, että eikö siellä kirkossa opeteta lähimmäisen rakkautta ollenkaan? Kun minut voi aina unohtaa, jos jossain on joku kuuluisa puhuja tai ihana hihhulimeininki, raamattupiiri. Nämä menevät aina minun edelleni. Tuntuu, että ainoa mahdollisuus nähdä perhettäni olisi kirkon penkillä.

Tämä on oiva tapa karkottaa minut kauas heidän uskonnostaan. Terveisiä vaan kaikille hihhuleille.

Tuttu tilanne. Jotenkin niin surullista, että "seurakunnan siskot ja veljet" ovat tärkeysjärjestyksessä sata askelta korkeammalla kuin lihaa ja verta oleva.

Vierailija
817/1454 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole koskaan syitä kysellyt, jos ovat vastanneet kiitos ei kutsuun. Ei se mulle kuulu, jos ei tule.

Eri asia olisi, jos jättäisivät tulematta, vaikka ovat ekana vastannut kyllä. Sellaisia ei vaan ole tapahtunut.

Ehkä mä vaan pidän sen verran hyviä juhlia, ettei niistä kieltäydytä. ;)

Vierailija
818/1454 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin kaikki nauraa ja on vahingoniloisia kun ansiosidonnaista leikataan. Sitten yhtäkkiä tajutaan, että no nyt niillä lisääntyi telkkarin katselu, lepäily ja käsitöiden teko eikä niitä voi laittaa hoitamaan eläkkeellä olevia vanhempia ollenkaan, kun ei niillä ole rahaa autoon.

Kun leipoo itse niin 30 pullaa maksaa noin 3 euroa ja pellillinen mokkapaloja 3 euroa. Nuo riittää kyllä yhdeksi viikoksi syötäväksi kun telkkarin katselu lisääntyy.

Ei oikein avaudu. Miten tämä nyt liittyy juhliin? Että se ansiosidonnaista saava ei mene enää perhejuhliin vaan syö yksin pullat ja mokkapalat kotonaan??? Vähän kaukaa haettu.

Juhliin meno riippuu siitä hakevatko sukulaiset autolla, kun linja-autoja ei juhlapaikkoihin kulje, harvat on keskustassa.

Kun sähköauto tulee niin moni luopuu autosta. Hääpari joutuu maksamaan vieraille yhteiskuljetuksen esim. Linja-auto hakee keskustasta.

Aika moni on pitänyt kartanossa häät, niihin ei linja-autot kulje.

Sama tilanne. Ei linja-autot ja junat kulje ihan joka paikkaan, ja monesti häiden paikaksi valitaan joku kaunis paikka, jossa voi ottaa valokuvia luonnon helmassa jne, ainakin jos on kesähäät. 

Vain yksi kaveri on mennyt naimisiin Tampereen keskustassa kartanossa. Sinne kyllä pääsi bussilla.

Vierailija
819/1454 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yövuoro töissä . Mutta mies joka yritti iskeä ei uskonut että on ammatteja missä ollaan yöllä töissä . Tosin yksi nuori konduktööri väitti myös että vain päivällä tehdään töitä . No niin.

Vierailija
820/1454 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli ukkosta kun oli syntymäpäiväni. Kaveri ei "voinut" jättää koiraansa yksin, sillä se pelkäsi ukkosta.

Koiralle tuo voi olla kamalan pelottava ja ahdistava tilanne, ymmärrän hyvin kaveriasi. 

Lemmikistä on pidettävä huolta aina, eikä vain silloin kun ei ole muuta menoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi