Mikä tunne on sinusta kamalin
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Häpeä on murskaava tunne. Muitakin pahoja tunteita on, mutta turha häpeän tunne on tuhoava tai lannistava.
Häpeä, mistä? Muiden asettamien odotusten alittamisestako? Pitää olla sitä tai tätä, nämä on kaikkein turhimpia, mistä kannattaa hävetä. Sen sijaan jos käyttäytyy vaik oikein törkeästi jotain kohtaan,niin pitääkin hävetä/katua ja pyytää anteeksi. Muuten olemassa oloaan sellaisena kuin on, ei pidä pyydellä anteeksi keneltäkään.
Pohjaton toivottomuus, keinottomuus, mitään ei voi enää tehdä -nämä tunteet vievät pohjan olemiselta.
Se tunne kun läheisriippuvaisena saat naiselta pakit. En ennen tuota tilannetta oikein edes tiennyt miltä ahdistus tuntuu. Se tunne kun tajuat että nainen ei halua nähdä sua enää etkä tule saamaan enää tippaakaan läheisyyttä etkä seuraa. Tuollaisia hetkiä varten pitäisi olla jo jotain diapamia varalla.
Tunne, kun elämäni suurin rakkaus on ns. tyttöystävänsä kanssa tallinnan joulumarkkinoilla. terkkuja.
Katkeruuden, kateuden ja mustasukkaisuuden soppa kun näen ihastukseni naureskelemassa jonkun asemaani uhkaavan kanssa. Joka saa minut tajuamaan, etten ole ehkä aivan tervepäinen ja siksipä parempi kun ei noine eväine lähde mihinkään parisuhteeseen.
Se kun on tehnyt jotain pahaa tai sääntöjen vastaista, tai on vaikka mokannut töissä jotain, ja sitten se tulee ilmi ja se hetki, että pitäisi joko myöntää tai odottaa vaan siitä seuraavia sanktioita. Sellainen kauhunsekainen kuristava tunne, että haluaisi vaan paeta jonnekin.
Vierailija kirjoitti:
Pohjaton toivottomuus, keinottomuus, mitään ei voi enää tehdä -nämä tunteet vievät pohjan olemiselta.
Kenties hassua, mutta tämä tunne tuo minulle pitempään jatkuessaan syvän mielenrauhan! Alistun siihen, en taistele vastaan, kellun se virran mukana. Täysin yhdentekevää mitä tapahtuu, ainoastaan toivoo, että loppu tulisi pian. Ei haluaisi eikä jaksaisi odottaa, vaikka toisaalta totaalinen välinpitämättömyys on ihanaa!
Minulle ehdottomasti pahin on kova angsti. Kun halvaannun ja jäädyn siihen paikkaan, pieneen mykkyrään. Tuntuu sinkoutuvansa olemattomuuteen, avaruuteen eikä mistään saa käden- eikä jalansijaa. Hajoaa atomeiksi, ja se tekee fyysiseti kipeää. Tuskallista henkisesti sekä fyysisesti. Eikä tajua mistä se tulee, mistä johtuu? Pelko ja kauhu on vain niin totaalinen että se halvaannuttaa ihmisen. Aivot räjähtää, sille tuntuu. Minulla nimittäin on angsti ei-mistään ja kaikesta, olemattomasta! Ei mitään konkreettista kuten sosiaaliangsti. päin vastoin, olen erittäin sosiaalinen ja tykkään olla ihmisten kanssa tekemisissä. Lääkkeitä en käytä, koska olen erittäin lääkevastainen.
Ahdistus ja vakavissa asioissa pelko.
Häpeä voi olla musertava, mutta se on harvemmin akuutti ja siksi ehkä helpompi kestää kuin nuo edelliset.
Minulle vaikein tunne on se kun vihaan jotain tiettyä ihmistä niin paljon, että haluaisin tappaa hänet hitaasti kiduttaen.
Suru, ikävä, pelko, huoli ja ahdistus.
Masennus. Se kun mielessä ei pyöri mikään muu kuin itsemurha.
Masennus. Suru, viha, syyllisyys ym tunteet vapauttavat välillä otteestaan mutta masennus on pelkästään pelottava musta aukko jossa tuntuu paskalta jatkuvasti.