Tytölle nimi, enkä tykkää mistään!
Tilanne on sellainen, että pitäisi keksiä tytölle nimi. En tiedä, mikä mussa on vikana, kun en oikein tykkää mistään naisten nimistä. Kaikki on ihan jees, mutta mikään ei ole sellainen, että "tämän haluan tytölleni!". Pojalle keksisin paljon vaihtoehtoja, joista aidosti tykkään. Toivoisin siis saavani jotain nimen keksimisapua täältä...
Plussaa olisi, jos nimi olisi melko perinteinen tai istuisi ainakin hyvin suomen kieleen. Ei silti mielellään mikään tämän hetken tusinanimi, jota on kaikilla (Aino, Sofia, Aava, Aada). Toisaalta, jos nimi on tosi kiva, ei sen yleisyyskään haittaa. En tykkää prinsessanimistä tai keksityistä väännöksistä.
Nimiä, jotka on mun mielestäni "ihan jees", ovat esim. Anna, Anni, Annika, Anniina, Roosa, Sonja, Saara, Neea, Iiris, Iines, Katariina, Katriina, Kaisla, Eveliina, Elisa, Elina, Maija, Marianne, jne. jotta saatte vinkkiä millaisista suunnilleen tykkään. Mikään noista ei kuitenkaan iske siten, että se valittaisiin oikeasti. Olisin kiitollinen nimivinkeistä! Kun lukee nimiluetteloita, mikään ei oikein nouse esille. Huoh.
Kommentit (363)
Onko kukaan ehdottanut vielä Leilaa?
Olen nuori nainen ja esikoiseni on poika, jos hän olisi ollut tyttö niin joku näistä olisi päätynyt meille;
Lydia, Lyydia, Lykke, Livia, Silvia, Viola, Leila, Celia..... Teille soveltaisin esim. Celian Seljaksi :)
Mulla on sellainen fiilis, että ap:n tyttövauva on Maria Alexandra. :)
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan ehdottanut vielä Leilaa?
Olen nuori nainen ja esikoiseni on poika, jos hän olisi ollut tyttö niin joku näistä olisi päätynyt meille;
Lydia, Lyydia, Lykke, Livia, Silvia, Viola, Leila, Celia..... Teille soveltaisin esim. Celian Seljaksi :)
Tai vielä parempi suora vastine Celia= Seelia :)
Vierailija kirjoitti:
Inkeri on kans yllättävän kiva! Mutta onko se jotenkin kankea sanoa? Pitää vähän makustella.
- ap
Inkerissä on hittiainesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joko on löytynyt sopivaa nimeä, kun on varmaan kaikki mahdolliset ja mahdottomat ehdotukset lueteltu?
Monta hyvää ehdotusta on tullut ja päässyt listalle. Ei ihan päivässä synny päätöstä vielä. Ja miehen mielipide pitää myös ottaa huomioon. Harmi, kun meillä on monta kivaa nimeä jo suvussa.
On muuten hämmentävää, miten paljon tytön nimissä on kukkia.
Tällä hetkellä harkinnassa ainakin Inkeri, Sirkku, Katariina, Iiris, Milja, Kiia, Sonja, Lyydia, Aura, Juuli, Heidi, Esme, Viena ja mitäköhän nyt unohdan listalta...
Kuitenkin haluaisimme valita jonkun klassisen tai perinteisen nimen, vaikka listalla on muitakin.
- ap
Sulla on hyvä nimimaku (tarkoittaen että samanlainen kuin minulla..)
Anna joku unisex nimi, Miska tms.
Raikas nimi olisi Kirsti. Tapasin hetki sitten puistossa pienet sisarukset Kauko ja Kirsti. ❤
Ajattomia ja neutraaleja: Anna, Hanna, Maria.
Vähän enemmän twistiä, mutta perushyvää: Eevi, Senni, Enni.
Kansainvälisiä klassikkoja: Heidi, Mia, Helena.
Määrittele ensi tyyli.
Ihania nimiä löytyy listalta jo :) musta se Marianna kuulostaisi kivalta, varsinkin jos Markus on sun lempinimi poikien puolelta, niin passaisi hyvin Marianna ja Markus :)
Tosta sun listalta Milja on mun yks lemppari tytönnimi♡ ja passais myös jos ois sisarukset Milja ja Markus :D Esme kans kiva , Kiiasta tulee ikävä kyllä mulla auto mieleen . Inkeri nimi ei oo ikävä kyllähtee yhtään mun makuun, mä en kannattaisi sitä :/ Vuokko ok, Lilja ihana.
Meidän pieni tyttö on Amelia. Se oli jotenkin semmonen mikä itellä heti kolahti ♡
Suomessa harvinaisia nimiä ja erittäin kauniita (ei tule heti koulussa VASTAAAN TOISTA susanna m,susanna K ja emilia H, Emilia mäkinen..vaan on yksilöllisempää).. esimerkiksi Felicia, Ciara, tai Marla.
Carla,Marla amerikkalainen,Adriana,Nerea(espanjalainen),Carlota, Carissa, Luna(tarkoittaa kuuta), Ana Maria, Marta(italailainen alunperin) ja ei ole martta vaan marta, India (amerikkalainen) siinä tyttöjen nimii
Annukka tai Hilda tai Tilda tai Elsa
Hilda on yksi maailman kauneimpia nimiä. Kansainvälinen,herkkä,naisellinen,perinteinen ja kaunis. Ennen kaikkea harvinainen. Mikä olisi minulle tärkeää.
Kamalaa nää nykyajan tusina-Ellat.. vaikka tosin sekin kaunis nimi.
Emma Lyydia tai Emma Juulia