Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olkaa onnellisia, jos miehenne tulevat töistä joskus klo 15-16...

Vierailija
28.03.2006 |

Miehelläni on " vapaa " työaika, tutkimustyö ja vain tulos ratkaisee. Jos joskus on pakollinen meno tms päivällä, ei kukaan ole kiinnostunut, jos ei mene joku päivä työhön. Tätä sitten monet pitävät tosi helppona ja mukavana ratkaisuna.

Mutta kaikella on kääntöpuolensa. Mun mies ei useinkaan tule kotiin ennen klo 19, koska harvoin pääsee liikkeelle kovin aikaisin aamusta. Täällä sitten kökötetään yksin lasten kanssa. Kaikista helpointa on joku suoritusluonteinen työ, jossa ollaan klo 7-15 ja sitten lähdetään kotiin. Ei oel mitään projekteja tms , mitkä pitää olla tehtynä tiettynä aikana.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isi tulee yleensä kotiin silloin kun lapset ovat jo nukkumassa..=(

Eipä paljon häntä nähdä...

Vierailija
2/16 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee tähän valtaamaan tietsikan koko illaksi tai sitten notkuu tyhjänpanttina tuossa sohvalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanesta itsestaan kiinni. Koskapa sanoit, etta han ei aamusta saa aikaseksi lahtea. Aika mukavalta kuitenkin kuulostaa, etta voi tarpeen mukaan pitaa vapaata keskella paivaa. Napparaa, jos lapsella esim. laakariaikoja tai muuta sellaista menoa.

Aika monella asiantuntijatasoisella tyypilla on paivat taynna kokouksia, asiakastapaamisia ja muuta sellaista, jossa on toisten aikatauluissa kiinni ja vaikea paasta irrottautumaan. Itsellani esim. on ihan tavallista, etta sisaiset kokoukset joudutaan pitamaan alkaen klo 17 eli helposti menee 19. Ja sitten jos on ollut paljon tapaamisia, muut tyot on tehtava illalla kotoa kasin, kun lapset menneet nukkumaan.

Teidan tapauksessa kuulostaa lahinna silta, etta miehellasi ei ole kovin hyva itsekuri, jos han tekee omaa projektiaan, jossa voi siis pitkalle saadella aikataulunsa itse. Sinulle tietysti kurjaa, olipa syy mika tahansa.

Mutta etko voisi puhua miehellesi, etta sinun ja lapsen kannalta olisi mukavampaa, jos han ajoittaisi tyonsa eri tavalla. Tai voisiko ajatella, etta han tulisi kotiin esim. 16.30, osallistuisi teidan iltapaivatouhuihin, sina voisit silloin myos kayda jossain omassa menossasi ja sitten aloittaisi tyot pariksi tunniksi uudestaan joskus 19 maissa?

Vierailija
4/16 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies voisi liukua vaikka kuinka myöhään, mutta on itse päättänyt työajakseen 7-15 ja pitää siitä kiinni. Ei myöskään mielellään matkusta tsm työnsä puolesta. Ja jos tulee ylitöitä, ottaa ne jonkain päivänä takaisin vapaana.

Vierailija
5/16 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettajia kun olemme. Tosin iltaisin teemme usein töitä, mutta perhe-elämä kyllä kukoistaa:)

Vierailija
6/16 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hän kotiutuu yleensä klo 18-19, ja työskentelee lauantaisinkin. Sunnuntai siis ainoa vapaa, lomista ei tietoakaan ainakaan vuoteen. Nyt opettelen täällä olemaan kolmestaan vastasyntyneen ja taaperon kanssa, isyyslomaan ei mitään mahdollisuuksia. Onneksi sentään herää yöllä taaperon itkuun, minä kun yleensä olen tissi kiinni vauvan suussa enkä pääse nousemaan.

Vierailija
7/16 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen karkeasti sitä mieltä, että vauvan ja taaperon koti-äitinä minulla on keskimääräisesti raskaampaa kuin samassa elämäntilanteessa olevilla äideillä -niillä, joiden miehet tekevät aamuvuoroja.

Mun mies tekee 3-vuorotyötä ja raskasta on, jos hänellä, niin minullakin.

Niinä viikoina -kuten nyt, kun mieheni tekee aamuvuoroa, on NIIN kevyttä..lapset saavat näinä viikkoina huomattavasti pirteämmän ja jaksavamman äidin, kuin niinä viikkoina kun mieheni on yöt töissä ja herään vuorotellen peittelemään/nukuttamaan lapsia.

Vierailija
8/16 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei se meidän onnea häiritse. Meillä on kyse asenteesta ja siitä mitä halutaan. Kyllä minä kuitenkin haluan, että työt tulee tehtyä, muuten menee koko vuoden elanto. Talvella ei-sesonkina onkin sitten enemmän jouston varaa: mies käy päivällä kotona syömässä ja menee iltapäiväksi taas töihin ja tulee kuuden maissa kotiin. Se on meille ok, kun päivällä kuitenkin viivähtää hetkisen.

Jos teillä mies ei aamulla tule lähteneeksi aikaisin töihin, niin tehän näette silloin. Oletko tullut ajatelleeksi, että ne miehet, jotka tulevat klo 15 kotiin ovat lähteneet kotoa kuudelta ja perhe siis näkee isää ensimmäisen kerran vasta siellä iltapäivällä. Ja isä on aikaisin heräämisestä väsynyt ja ottaa pienet torkut töistä tultuaan. Ei siitäkään ole perheelle paljon iloa.

Mutta kuten joku jo sanoi, niin ette te mitään olosuhteiden uhreja ole vaan teidän perheenne hoitaa asiat aivan itse näin. Jos ei miellytä, niin muuttakaa toimintatapojanne, kun ei mikään näytä estävänkään.

Vierailija
9/16 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtee töistä 20 ja 22 välillä. Kotimatka kestää busseista riippuen tunnista puoleentoista. Kuitenkin lähtee jo ennen 7 aamulla töihin, eli ei ole siitä kiinni ettäkö tekisi normi 8 tunnin päivää ja aloittaisi vain myöhemmin.

Vierailija
10/16 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 7-22 kuulostaa kyllä TOSI PITKÄLTÄ työpäivältä! Sehän on 15 tuntia, jos hän vielä nukkuukin 8 tuntia niin eihän siinä ole kuin 30 min aamuisin ja iltaisin kotona hereilläoloaikaa???

Kummastuttaa toillainen.

Meillä minä lähden n 6.30 tulen kotiin n klo 16 haettuani vanhimman lapsen päiväkodista. Mies lähtee 7.30 ja vie lapsen päiväkotiin ja tulee kotiin n 16.30.

Vierailija
11/16 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hommia seitsemältä eikä varmasti ole siellä enää viideltä.

T:ope

Vierailija
12/16 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuvuorot (06-14) ovat IHANIA!! Yövuorot (22-06) vielä siedettäviä, koska yhteistä aikaa jää melkein yhtä paljon kuin aamuvuorossakin, mutta illat (14-22) ovat ihan hirveitä.. Käytännössä olen koko päivän yksin lasten kanssa. Siihen kun lasketaan vielä kolmen vartin työmatkat suuntaansa, ja miehen treenit, joita kolmena iltana viikossa niinä viikkoina, kun illat on vapaata.. Viikonloppuisin vähintään kerran kuussa on sitten turnauksia. Eipä järin kukoista tämä perhe-elämä.. Saati sitten että olisi omia harrastuksia (utopiaa!!)

Vierailija
13/16 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse odottaa miestä kotiin saapuvaksi. Kylläpä on helppoa!

Vierailija
14/16 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla hän käy suihkussa ja lähtee töihin.

Vierailija:

Klo 7-22 kuulostaa kyllä TOSI PITKÄLTÄ työpäivältä! Sehän on 15 tuntia, jos hän vielä nukkuukin 8 tuntia niin eihän siinä ole kuin 30 min aamuisin ja iltaisin kotona hereilläoloaikaa???

Kummastuttaa toillainen.

Meillä minä lähden n 6.30 tulen kotiin n klo 16 haettuani vanhimman lapsen päiväkodista. Mies lähtee 7.30 ja vie lapsen päiväkotiin ja tulee kotiin n 16.30.

Vierailija
15/16 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käytännössä yh arkipäivät, koska mieheni tekee reissutyötä! Ja lapsia on kaksi;uhmis ja vauva;) Kyllä kaipaan joskus ihan normaalia perhe-elämää... milloinkahan sen aika koittaa??? Täytyy keksiä aina erilaista tekemistä ja kyläilyä että jaksaa päivästä toiseen... talviaika yleensä pahin, kun ei aina pääse ulos ja yksin joutuu kaikki kodin työt, kuten lumenluonti, tekemään. Omia harrastuksia ei viikolla juuri ole. Mieheni on kuitenkin ihana ja osallistuu kaikkeen sitten viikonloppuna!

Vierailija
16/16 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä on pitempään klo 18 jos on projekteja kesken. Silloin on kyllä kypsää ootella sitä....