Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko epäkohteliasta olla ottamatta kakkua juhlissa? Lauantaina lakkiaisiin vieraana, ja puoli vuotta onnistunutta sokeritonta ruokavaliota takana.

Vierailija
01.06.2017 |

En haluaisi pilata tätä nyt, ja ei edes tee mieli makeaa. Äidin mielestä epäkohteliasta olla ottamatta, ja hänen kanssaan olen menossa juhliin..

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla lienee kuitenkin oma tahto! Ei ole epäkohteliasta, se ei kuulu kenellekään mitä syöt tai et! Itse en edes pidä täytekakusta, joten olen aina jättänyt ottamatta. Ei sitä tarvitse suureen ääneen toitottaa, sanot vaan kiitos, kun tarjotaan ja sillä hyvä.

Vierailija
2/30 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei. Sano äidille että lataat lautasen täyteen kaikkea muuta (toivottavasti suolaista löytyy..). Jos on vähänkin enemmän väkeä ei kukaan huomaa otatako. Älä tee asiasta numeroa ja sano äidillesi ettei sekään. tai jos äitisi on pääkkö eikä tätä hyväksy, ota mukisematta hyvin pieni pala lautaselle ja jätä se syömättä tai piilota paperiin tms

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan ok. Ja jos joku kysyy, miksi et syö kakkua, niin sanot ettei tee mieli tai että vältät sokerisia ruokia.

Vierailija
4/30 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kunhan ei tee siitä numeroa. Useinhan on noutopöytä eikä tarvitse edes sanoa, ettei ota.

Vierailija
5/30 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole, jos et itse nosta asiasta meteliä. Voi hyvin ottaa kahvin tai teen ja kuohuviinin jos on. Ei kukaan edes huomaa.

Vierailija
6/30 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et vain ota sitten. Onko sillä nyt väliä mitä muut ajattelevat? Jos syöt jotain muuta niin tuskin kukaan kyttää ettet nyt kakkua ottanut. Tuskin kaikki ottavat muutenkaan vaikkeivät olisi sokerittomalla.

Vierailija
7/30 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt on nolompaa, jos ruvetaan ihmisiä määräilemään syömään jotain, mitä ei halua tai ihmettelemään, mitä ja miksi ei syö. Jos joku rupeaisi minulta tivaamaan kahvipöydässä, miksi en jotain ota, kun en ole lihavakaan jne, niin keksisin jonkun kamalan ripulitarinan muiden iloksi. Käske äitisi syödä kaksitoista palaa kakkua, niin hän on sitten varmaan kutsujen kohteliain  vieras.

Vierailija
8/30 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt otat itsesi liian vakavasti. Joku saattaa olla ottamatta vain siksi, ettei huvita tai on jo syönyt edellisissä juhlissa kakkua. Ihmeellinen kysymys. Jääpä muille enemmän.

Vierailija
9/30 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ei. Sano äidille että lataat lautasen täyteen kaikkea muuta (toivottavasti suolaista löytyy..). Jos on vähänkin enemmän väkeä ei kukaan huomaa otatako. Älä tee asiasta numeroa ja sano äidillesi ettei sekään. tai jos äitisi on pääkkö eikä tätä hyväksy, ota mukisematta hyvin pieni pala lautaselle ja jätä se syömättä tai piilota paperiin tms

Olipa outo ohje. Ihme piilottelua ja pakkolastaamista.

Vierailija
10/30 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlissa on siksi montaa sorttia herkkua ja suolaista, että jokaiselle löytyisi jotain hyvää. Kaikki kun ei tykkää. Voiko kamalampaa olla kuin syödä jotain mikä iljettää tai muuten periaatteesta ei halua syödä.

Vierailija
11/30 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan ok. Ja jos joku kysyy, miksi et syö kakkua, niin sanot ettei tee mieli tai että vältät sokerisia ruokia.

Ei noin egoistisesti, vaan sanoo että söi jo edellisissä juhlissa kakkua. Eikä selitysvelvollisuutta edes ole. Varsinkaan jollekin äidille, joka yrittää kontrolloida lapsensa syömisiä juhlissa.

Vierailija
12/30 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota pikku tira kakkua muodon vuoksi ja sitten vaan unohdat lautasen jonnekin...

Vierailija
13/30 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No et vain ota sitten. Onko sillä nyt väliä mitä muut ajattelevat? Jos syöt jotain muuta niin tuskin kukaan kyttää ettet nyt kakkua ottanut. Tuskin kaikki ottavat muutenkaan vaikkeivät olisi sokerittomalla.

Ja jos joku väkisin tulee tyrkyttämään niin sano että on paha olo ja et halua oksentaa tämän tyrkyttäjän päälle, luulisi vaikenevan :D tai sitten sanot vain että söit aikaisemmin kotona/edellisissä juhlissa tms...

Vierailija
14/30 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäkohteliasta on jättää onnittelemassa ja skoolaamatta ylioppilaan kanssa, jos hän näin haluaa tehdä. Skoolaamiseen voi pyytää vaikka vissyä, jos ei halua alkoholia tai limsaa.

Vierailija
15/30 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Ei kai kukaan juhlissa kyttää syökö kaikki vieraat kakkua. Jos et itse tee asiasta numeroa siis.

Vierailija
16/30 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pahastuisi lainkaan jos joku ei söisi juhliin tekemääni kakkua. :) On monia hyviä syitä, pahoinvointi, ei tykkää kakusta, ähky, saa vatsaoireita liiasta rasvasta jne. Tai juurikin tuo sokeriton ruokavalio. Ei tarvitse ottaa, nauti pikkusuolaisista/piirakoista jos niitä löytyy.

Vierailija
17/30 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinpä! Ja äitikään ei muuta tee kuin valittaa siitä miten minä olen liian lihava ja "tämä kesä täytyy omistaa laihduttamiselle". Tänä ei edes ole vitsi! Ap

Vierailija
18/30 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään ole, jos et itse nosta asiasta meteliä. Voi hyvin ottaa kahvin tai teen ja kuohuviinin jos on. Ei kukaan edes huomaa.

Kuoharissa on sokeria.

Vierailija
19/30 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä EN TYKKÄÄ täytekakuista enkä koskaan ota sitä. En pidä siitä sotkusta miten se rakennetaan. PAsteijat sitten sen puoleen syön kaikki. Ja suolaiset tuulihatut.

En ole ikinä ajatellut että on epäkohteliasta olla syömättä kakkua.

Vierailija
20/30 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

YO-juhlissa usein on suolaisiakin tarjottavia, syö niitä. Ei kukaan kiinnitä huomiota siihen, otitko kakkua ellet ahnehdi siitä puolikasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi