Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ysigaalojen ilkeät palkinnot

Vierailija
01.06.2017 |

Lapseni koulussa juhlittiin tänään ysigaalaa missä "kiusataan" seiskoja ja kaseja sekä opeja. Onhan niissä pelejä ja sketsejäkin, mutta niissä jaetaan myös palkinnot. Vanhempi lapsi sai omana seiskavuotenaan "vuoden tulevaisuus" ja ysillä taas "vuoden kuumin". Ennen pidin tapahtumaa kivana yms. Mutta nuorempi tuli tänään itkusilmässä "vuoden hiirulainen" palkinto kädessään. Kuulemma jaettu myös vuoden vihatuin ja vuoden monsteri. Onko muissa kouluissa tälläsiä ja pitäisikö mun vaan lohdutella tyttöä, että onneksi sun ei tarvii enää nähdä niitä ens syksynä.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rangaistukset niille

Vierailija
22/42 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulut on narsistien pyörittämiä laitoksia... Kiusaamista ei mitenkään saada kuriin ja monet opettajat jopa itse kiusaavat (joko suoraan tai hiljaisesti hyväksymällä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko Vuoden Koulukiusaaja mitään?

Vierailija
24/42 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä perähikiällä asuu noin pissipäisiä koululaisia? Omien penskojen kouluissa Espoossa tilaisuus on kaikille kiva ja kaikki huomioidaan.

Vierailija
25/42 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mieti omalle kohdalle "vuoden hiirulainen palkinto" ja kaikki katsoo sua ja nauraa

Vierailija
26/42 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä opettajat ovat paikalla ja he todella keskeyttävät juhlat, jos tekeminen ei ole muita kunnioittavaa. Ekana vuonna tuli aika monta kertaa sanomista siitä, että ohjelma ja palkinnot pitää hyväksyttää etukäteen, mutta kun ohi ohjelman nolattiin ensimmäinen oppilas ja opettajat keskeyttivät juhlan siihen, niin aika äkkiä tuli selväksi pelin henki. Juontaja sai käytöksenalennukset 8 - > 6 ja oppi kerrasta, miten toimitaan.

Hyvä. Yläkouluikäisiä ei missään nimessä pidä päästää suunnittelemaan ja toteuttamaan keskenään mitään palkintogaaloja tms. koulujuhlia. Kuten todettua, niin tuossa iässä monilla on empatia aivan hukassa eivätkä kaikki höröt hahmota, että ulkonäköön, seksuaalisuuteen jne. liittyvät läpät eivät ole hauskoja, vaikka heitä alapääjutut naurattaisivatkin. Lisäksi näissä järjestäjätiimeissä tuppaa olemaan mukana yleensä sekä "suosittuja", joilla ei ole mitään omakohtaista kokemusta pilkan kohteena olosta, että kiusaajatyyppejä, joille toisten nolaaminen julkisesti on se pääasia. Meillä sekä oppilaskunnan ohjaava opettaja että tukioppilastoiminnasta vastaavat opet ovat aina mukana tällaisten pirskeiden suunnittelussa. Jos vähänkään itse juhlassa näyttää siltä, että homma ei todellakaan ole menossa sovitun käsikirjoituksen mukaan, niin bileet seis ja loppupäivä pidetään normaaleina oppitunteina. Nykyään ei onneksi ole tarvinnut juuri oppilaiden juhlanumeroihin puuttua.

Vierailija
27/42 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä opettajat ovat paikalla ja he todella keskeyttävät juhlat, jos tekeminen ei ole muita kunnioittavaa. Ekana vuonna tuli aika monta kertaa sanomista siitä, että ohjelma ja palkinnot pitää hyväksyttää etukäteen, mutta kun ohi ohjelman nolattiin ensimmäinen oppilas ja opettajat keskeyttivät juhlan siihen, niin aika äkkiä tuli selväksi pelin henki. Juontaja sai käytöksenalennukset 8 - > 6 ja oppi kerrasta, miten toimitaan.

Hyvä. Yläkouluikäisiä ei missään nimessä pidä päästää suunnittelemaan ja toteuttamaan keskenään mitään palkintogaaloja tms. koulujuhlia. Kuten todettua, niin tuossa iässä monilla on empatia aivan hukassa eivätkä kaikki höröt hahmota, että ulkonäköön, seksuaalisuuteen jne. liittyvät läpät eivät ole hauskoja, vaikka heitä alapääjutut naurattaisivatkin. Lisäksi näissä järjestäjätiimeissä tuppaa olemaan mukana yleensä sekä "suosittuja", joilla ei ole mitään omakohtaista kokemusta pilkan kohteena olosta, että kiusaajatyyppejä, joille toisten nolaaminen julkisesti on se pääasia. Meillä sekä oppilaskunnan ohjaava opettaja että tukioppilastoiminnasta vastaavat opet ovat aina mukana tällaisten pirskeiden suunnittelussa. Jos vähänkään itse juhlassa näyttää siltä, että homma ei todellakaan ole menossa sovitun käsikirjoituksen mukaan, niin bileet seis ja loppupäivä pidetään normaaleina oppitunteina. Nykyään ei onneksi ole tarvinnut juuri oppilaiden juhlanumeroihin puuttua.

Jepulis. Nuorilla on ainoastaan alapää vitsejä

Vierailija
28/42 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mä olisin varmaan ollut se vuoden hiirulainen 😊 Enkä olisi loukkaantunut, sehän tarkoittaa vain, että on hiljainen ja huomaamaton, ja viihtyy yksikseen tai pienessä porukassa.

Vierailija
29/42 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ensvuonna ysien gaalat ja olen yksjärjestäjistä. Opettajat auttavat järjestämisestä ja emme itse päätä kuka voittaa minkä titteli. Jokanen tekeen netin kautta äänestykset

Vierailija
30/42 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapaseni koulussa pidettiin vähän aikaa sitten nuo ysiengaalat ja poikani palkittiin vuoden paskapommiksi. Hän tuli kotiin itkien. En ollut IKInÄ nähnyu poikaan i näin surullisena. Kun hän rauhoittui kertoi minulle, että koulussa jaettiin eräälle oppilaalle myös vuoden maahanmuutja palkinto. TÖRKEÄÄ

Vierailija
31/42 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö näitä järjestetään? 

Vierailija
32/42 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä perähikiällä asuu noin pissipäisiä koululaisia? Omien penskojen kouluissa Espoossa tilaisuus on kaikille kiva ja kaikki huomioidaan.

Minusta kun tuntuu, että lähinnä Helsingin kaltaisissa perähikiöissä edes järjestetään tuon kaltaisia junttigaaloja. Maaseudulla tuollaisia nolaamisjuhlia ei todellakaan hyvällä katsottaisi.

Vierailija
33/42 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi menossa ensi viikolla ysogaalaan, odottaa ihan innoissaan, toivottavasti ei ole mitään kauheaa luvassa.

Vierailija
34/42 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko Vuoden Koulukiusaaja mitään?

Mulle tuli ihan sama.. vuoden huhujen levittelijä , vuoden paskanpuhuja.. vuoden nöyryyttäjä.. vuoden alistaja

Vierailija
35/42 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienten lasten juhla. Miettikää nyt jotain 9-luokkalaista. Naperoita ovat vielä eli ei noita nyt niin vakavasti kannata ottaa

Vierailija
36/42 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tätä ei voida oikeuttaa "lol teinit on vaan niin tyhmii" -asenteella. Ei normaalisti kehittyneillä nuorilla ole tarvetta kiusata. Nämä jotka näitä palkintoja keksivät ja jakavat, ovat narsisteja tms. K-päitä. Piste.

En ymmärrä miksi tähän lasten ja nuorten harjoittamaan väkivaltaan ei haluta puuttua. 

Vierailija
37/42 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinusta oli kivaa siihen saakka kun kehuivat

Vierailija
38/42 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni, ujo lukutoukka joka yritti seurustella ekaa kertaa rinnakkaisluokan pojan kanssa, sai vuoden h*** -palkinnon v. 2005 ja opettajat vaan taputtivat ja nauroivat yleisössä. Siis ju..auta Tämä on just niin perinteistä narsistista touhua kun olla ja voi: sairaat pennut pyörittävät aikuisiakin mielensä mukaan.

Ei tarvitse varmaan mainita, että tämän ysigaalan juontajasta ja kyseisen palkinnon ojentaneesta koulun kuningattaresta tuli isona luokanopettaja.

Vierailija
39/42 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain ihan omalta opettajalta "luokan hiljaisin poika" -palkinnon. Olin todella pettynyt ja surullinen. Kaikki muut palkinnot olivat samaa tyttöversiota lukuunottamatta positiivisia ja kannustavia. Olin taistellut koko teini-iän koulukiusaamisesta johtuneen selektiivisen mutismin kanssa ja mielestäni päässytkin jo kehittymään. Tuo palkonto oli tosi masentava, vaikka tuntui opettajasta varmaan todenmukaiselta ja helpolta keksiä. Miettisin monta kertaa näitä ihan neutraaliltakin kuulostavia "palkintoja".

Vierailija
40/42 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koulussamme ysien gaala on koulupäivän aikana ja siihen osallistuvat vain ysit ja heidän luokanohjaajansa. Ohjelma on opettajien suunnittelema. Diplomit jaetaan, ja ne ovat oppilaiden ehdottamia, mutta tiukan sensuurin läpäisseitä. Ei ole pahoitettu kenenkään mieltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä