Kyllästyminen blogeihin
En jaksa enää lukea blogeja. Onko muut kyllästyneet?
Kommentit (17)
Ja tavallisten ihmisten jonninjoutavaa elämää.
Olen kyllästynyt mainontaan. Blogeja ja sitä tavallista elämää lukisin mielelläni. En jaksa lukea mainontaa valio jäätelöistä, itsestään ruskettavista, vaatekaupoista, meikeistä, lisäravinteistä yms.
Moni blogi on pilattu liiallisella mainonnalla.
Oletko kyllästybyt blogeihin? Kyllä. Varsinkin, kun samat mainoskamppikset pyörivät useassa blogissa samaan aikaan. Kun olin nuorempi, koin useat blogit inspiroiviksi. Nykyään tuntuu, etten enää saa mitään uutta. Monet bloggaajat aloittivat tyylibloggaajina, ja kun blogin aiheskaala on vähitellen laajentunut, huomaa, ettei kirjoittajalla oikeastaan ole mitään erityisen kiinnostavaa sanottavaa.
Mä en oo kyllästänyt. Mutta luenkin blogeja, joissa ihmiset kertovat elämstään ( enimmäkseen ulkosuomalaisena), eivätkä mainosta tuotteita.
No Salamatkustajassa on jonkin verran kaupallisia yhteistöitä, mutta erittäin maltillisesti. Postaa niin usein, että muutama mainosskippaus silloin tällöin ei vie intoa lukea.
En ole koskaan lukenut muita blogeja kuin selaillut ruokablogeja ja joskus ehkä jotain esim. (mielen)sairaudesta kertovaa blogia. Lifestyleblogit ei ole koskaan kiinnostaneet.
Vierailija kirjoitti:
Ja tavallisten ihmisten jonninjoutavaa elämää.
Blogiskenen nousu johtui juurikin siitä, että haluttiin lukea tavallisten ihmisten jonninjoutavasta elämästä. Nykyään taas blogeja luetaan kuin aikakauslehtiä, eikä ketään lukijaa kyllä kiinnostaisi vaikka Anna-lehden lauantain aamiainen.
En lue koskaan ns. lifestyle-blogeja, turhaa pashaa: kuvia itsestä tai jostain ripsariputelista kymmenestä eri kuvakulmasta. Huo-oh. Luen vain päiväkirjamaisia blogeja joissa on mahdollisimman vähän kuvia.
Vierailija kirjoitti:
Blogiskenen nousu johtui juurikin siitä, että haluttiin lukea tavallisten ihmisten jonninjoutavasta elämästä. Nykyään taas blogeja luetaan kuin aikakauslehtiä, eikä ketään lukijaa kyllä kiinnostaisi vaikka Anna-lehden lauantain aamiainen.
Siitäpä se tylsyys johtuukin: monilla (lifestyle)bloggaajilla ei ole mitään kiinnostavaa sanottavaa edes niistä arkipäiväisistä asioista, tai vaihtoehtoisesti lukijoita on niin paljon ettei henkilökohtaisia asiota voi ymmärrettävästi käsitellä. Mä luen nykyään lähinnä ihan anonyymejä blogeja, tai sellaisia, jotka keskittyvät johonkin yhteen mua kiinnostavaan aiheeseen, kuten kirjallisuuteen.
Blogien aika tais mennä jo.
Moni bloggarikin siirtyi instaan, mutta yleisöä (seuraajia) ei löydy helpolla. 5000 seuraajaa on se raja, joka jo kiinnostaa mainostajia.
Ei sua kukaan pakota niitä lukemaan.
Joo, en jaksa enää lukea toisten matkoista, hankoinnnoista, yhteistyöpostauksista eli tavaroiden/palveluiden markkinoinnista jne. Plääh.
Vierailija kirjoitti:
Ei sua kukaan pakota niitä lukemaan.
Niin, siitähän tässä juuri keskustellaan. Yleensä kyllästyminen johonkin asiaan johtaa ko. asian tekemisen lopettamiseen. Itse huomaan olevani jossakin siirtymävaiheessa, jossa aiemmin lukemieni blogien kiinnostavuus on mielessäni vähentynyt. Luen harvemmin, jos ollenkaan, ja siirryn koko ajan seuraamaan muita juttuja.
Olisi muuten kiinnostavaa tietää, kuinka paljon Suomen suosituimpien blogien lukijamäärät ovat kehittyneet: onko suunta ollut nousu- vai laskujohteinen?
En ole kyllästynyt. Mitään ulkonäköpelleblogeja tosin en ole koskaan lukenut. Luen vain kiinnostavia blogeja, esim. kirja-arvostelublogeja.
Ketä nyt noi lifestyleblogit kiinostanut ylipäänsä koskaan onkaan.
Itse luen historiablogeja ja tiedeblogeja, joihin kerran kuussa tai useammin tulee uutta luettavaa ja human onterest tiedettävää. Nyt vaan tosi moni näistä on kesätauolla.
Vierailija kirjoitti:
Olisi muuten kiinnostavaa tietää, kuinka paljon Suomen suosituimpien blogien lukijamäärät ovat kehittyneet: onko suunta ollut nousu- vai laskujohteinen?
Pupulandiablogin Jenni Rotonen kertoi, että 60 000 kuukaudessa, viikossa noin 15 000. Hän kertoi, että se on kyllä laskenut paljon siitä mitä se oli kulta-aikoina (tämän kertoi siis lokakuussa 2017). Mutta toisaalta hänellä on myös muita kanavia nykyisin.
Olen. Samaa mainosta ja samoja tuotteita.