Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keksikää meidän perheelle tekemistä juhannukseksi (ei haluta mökille suvun luo)

Vierailija
01.06.2017 |

Hei mitä lapsiperhe voisi tehdä juhannuksena, jos ei mene mökille? Meillä mökki on appivanhempien ja sinne ei haluta mennä, vaan olisi kiva olla oman perheen kesken. Appivanhemmat on koko kesän mökillään, ja pitää aina erikseen ruinata, että siellä saisi olla ihan vaan oman porukan kesken. Sen kummemmin erittelemättä ei innosta, ei minua eikö miestäkään, juhannus heidän ja muun suvun kanssa.

Mitäs muuta keksisi? Katsoin, että vuokramökit ovat tosi kalliita (yllätys yllätys, sesonkiaika). Mitenkäs laivalle..? Onkohan ihan kamala ajatus pienten lasten kanssa? Meillä kolme lasta, vanhin 6 ja pienin 5 kk. Asutaan Pirkanmaalla.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei mitä lapsiperhe voisi tehdä juhannuksena, jos ei mene mökille? Meillä mökki on appivanhempien ja sinne ei haluta mennä, vaan olisi kiva olla oman perheen kesken. Appivanhemmat on koko kesän mökillään, ja pitää aina erikseen ruinata, että siellä saisi olla ihan vaan oman porukan kesken. Sen kummemmin erittelemättä ei innosta, ei minua eikö miestäkään, juhannus heidän ja muun suvun kanssa.

Mitäs muuta keksisi? Katsoin, että vuokramökit ovat tosi kalliita (yllätys yllätys, sesonkiaika). Mitenkäs laivalle..? Onkohan ihan kamala ajatus pienten lasten kanssa? Meillä kolme lasta, vanhin 6 ja pienin 5 kk. Asutaan Pirkanmaalla.

Olen itse viettänyt kaupunkijuhannusta Helsingissä, risteily ruokineen jne ja kivaa oli, kaupungeissa järjestetään nykyisin paljon mukavia tapahtumia myös juhannuksena. En tiedä, missä päin pirkanmaata olette, mutta Tampereellakin ehkä on juhannusjuhlia?

Vierailija
2/38 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta en ymmärrä miksi pitäisi saada olla toisten mökillä oman porukan kesken?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietty ihan voi kai valehdellakin, että vietätte kaupunkijuhannusta ystäväpariskunnan kanssa, joka kysyi siitä jo aiemmin. Ja sitten käytte  vaikkakaupungin kivoissa juhannustapahtumissa, kokon poltto, jokin paikka jonne perheet kokoontuu kaupungissa ja jossa voi ostaa makkaraa ym. Voi vaan sanoa, että sovittu tuttavaperheen kanssa yhteistä illanviettoa ja toki jos se kiinnostaa niin sellaisenhan vois järkätä oikeastikin mahdollisuuksian mukaan. Jos siis totuutta ei halua appivanhemmille kertoa, että ette välitä olla mökillä kun haluisitte sielläkin omaa rauhaa. Toki se on appivanhempien mökki, että hehän nyt voivat olla siellä läpi kesän, eikä minusta ole oikein soveliasta ruinata heitä lähtemään sieltä että te voisitte olla, se on jo vähän epäkohteliasta. Vieraiksi jos haluavat kutsua ilman että lähtevät pois niin siihen pitäisi tyytyä silloin kun mökkiä käyttää. Pakko ei tietty ole käyttää ollenkaan. Sesonkiajan ulkopuolella vuokramökitkin lienee edullisempia.

Vierailija
4/38 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan joo Tampereen kupeessa ja on täällä jotain juhannusjuhlaa. Mutta niissä on aika hiljaista, kun yhtenä vuonna oltiin. Tosin lapset menevät jo aikaisin nukkumaan, joten eipä sitä hirveästi kyllä voi noin pienten kanssa tehdä. Toki laatuaika miehenkin kanssa tervetullutta, hyvää iltaruokaa tms., mutta voisihan sitä muutakin tehdä kuin vaan kotona möllöttää illan.

ap.

Vierailija
5/38 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää piknikille johonkin, matkagrillillä makkarat ja vaahtokarkkia, mölkkyä. illalla saunaan vihtojen kanssa.

Pienten kanssa ei tarvitse kovin suuria juttuja järjestää kun päikkärit ja syömiset rytmittää päivää. Hyvää ruokaa, herkkuja ja yhdessä oloa.

Vierailija
6/38 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta en ymmärrä miksi pitäisi saada olla toisten mökillä oman porukan kesken?

Ja vielä ruinaamalla häätää omistajat pois mökiltä:) Itsekkyyden huippu.

Vierailija
7/38 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin lohduttaa että vastaavasti ei lapsiperheitä juhannusmökeille ehkä älyttömästi kaivatakaan...

Vierailija
8/38 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis oletetakaan, että appivanhemmat lähtisivät mökiltään juhannukseksi pois. Lähinnä siis, kun meillä ei ole mahdollisuutta olla muualla mökillä (meillä ei ole omaa eikä esim. omilla vanhemmillani tai muilla lähisukulaisilla) ja jotenkin tuntuu olevan tämä oletus, että kaikki haluaisivat viettää juhannusta yhdessä suvun kesken mökillä (ja niin nuo appivanhemmatkin vähän olettavat). Toki en kiellä, etteikö olisimukava JOSKUS olla mökillä esim. vajaa viikko ihan omalla porukalla, kun tosiaan appivanhemmat ovat siellä ihan koko kesän, mutta mikäpä minä olen sanomaan.

Ja tosiaan jotakin "erikoista" voisi tehdä, mutta mitä se sitten olisi. Tuo on kyllä hyvä, että juhannusjuhlaan ottaisi vaikkapa omat eväät mukaan. Laiva-ajatuksesta esikoinen innostui ainakin, mutta mahtaakohan siellä olla kuinka villi meno juhannuksena..? Jos joku on ollut.

Vierailija
9/38 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No näinpä. Siis mietin vaikka mun ihanaa anoppia, joka aina toivoo tapaavansa meitä kesällä mökillä ja kutsuu kylään, tekee ihania ruokia, yhdessä saunotaan ja uidaan ym ja hän aina tosi iloinen näkemisestä, kun tavataan.  Niin että laittasin puolison soittamaan tai mä soittasin että pliis, pliis, halutaan joo tulla mutta ei haluta olla tein kanssa, ettekö vois ajaa takas tein kotikaupunkiin, pliis, ihana mökki mut te ootte se negatiivinen siinä, halutaan olla ilman teitä. Oikein tuli paha mieli kun kirjoitin tän :( 

Vierailija
10/38 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää piknikille johonkin, matkagrillillä makkarat ja vaahtokarkkia, mölkkyä. illalla saunaan vihtojen kanssa.

Pienten kanssa ei tarvitse kovin suuria juttuja järjestää kun päikkärit ja syömiset rytmittää päivää. Hyvää ruokaa, herkkuja ja yhdessä oloa.

Meinasin ehdottaa samaa!😄👌🏻

Vierailija
11/38 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä meno on Särkänniemessä, mutta ainakin Linnanmäellä on juhannuksena ihan paras päivä kesästä poiketa, ei ole liikaa porukkaa, ja jonoja ei ole. Tosin säävarauksella.

Vierailija
12/38 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereellakin on varmaan yleisiä saunoja auki jussina, löytyisikö vieläpä sellaista josta pääsisi uimaan? Tai nämä voi toki tehdä erikseenkin, uimareissu ja saunareissu. Makkaran, tikkupullan, lettujen paistoa, Pyynikillä samoilua (jos ilmat sallii). Viikinsaaressa vierailu, varmasti on auki. Itselleni jussina (lapsena) kivointa oli ihan myöhään valvominen ja kortinpeluu grillin äärellä, grilli lämmitti ja piti hyttysiä loitolla. Mölkkymaraton puistossa olisi myös kiva. Opeteltaa joku uusi korttipeli ja pelatkaa puistossa!

Vierailija
13/38 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me on jo useampana vuonna lähdetty kaupunkilomalle jonnekin Eurooppaan juhannuksena. Meillä kun ei ole mökkiä ja kotijuhannus ei kiehdo, niin se on sopivan pituinen viikonloppu pikkureissulle.

Vierailija
14/38 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siis oletetakaan, että appivanhemmat lähtisivät mökiltään juhannukseksi pois. Lähinnä siis, kun meillä ei ole mahdollisuutta olla muualla mökillä (meillä ei ole omaa eikä esim. omilla vanhemmillani tai muilla lähisukulaisilla) ja jotenkin tuntuu olevan tämä oletus, että kaikki haluaisivat viettää juhannusta yhdessä suvun kesken mökillä (ja niin nuo appivanhemmatkin vähän olettavat). Toki en kiellä, etteikö olisimukava JOSKUS olla mökillä esim. vajaa viikko ihan omalla porukalla, kun tosiaan appivanhemmat ovat siellä ihan koko kesän, mutta mikäpä minä olen sanomaan.

Ja tosiaan jotakin "erikoista" voisi tehdä, mutta mitä se sitten olisi. Tuo on kyllä hyvä, että juhannusjuhlaan ottaisi vaikkapa omat eväät mukaan. Laiva-ajatuksesta esikoinen innostui ainakin, mutta mahtaakohan siellä olla kuinka villi meno juhannuksena..? Jos joku on ollut.

Laivalla on todella villiä juhannuksena. Ihmiset sammuu pitkin käytäviä. Menkää mielummin Viikinsaareen.

Vierailija
15/38 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja vaahtokarkkien grillaus on myös aina hitti lasten kanssa, kunhan malttaa hetken ettei polta kieltään! Paahdetun vaahtokarkin voi myös litistää kahden keksin, vaikka Marie-keksin väliin.

T: 12

Vierailija
16/38 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja aloituksessanihan en missään vaiheessa sanonut, että olisimme menossa mökille juhannuksena ja ruinaamassa appivanhemmat sieltä pois juuri JUHANNUKSENA. Vaan kysyin nimenomaan vaihtoehtoisia tapoja viettää juhannusta kuin aina vaan siellä mökillä (kun siellä ei voi/haluta olla). Tämä "ruinaaminen" ei siis liity juhannukseen (ehkä vähän karrikoidusti valittu sanamuoto, myönnän, lähinnä käytännössä tarkoittaa kysymistä siitä, voisiko mökillä joskus olla itsekseen ja vastaus on että ei käy).

Vierailija
17/38 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Power parkin juhannus on hyvä vaihtoehto

Vierailija
18/38 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No näinpä. Siis mietin vaikka mun ihanaa anoppia, joka aina toivoo tapaavansa meitä kesällä mökillä ja kutsuu kylään, tekee ihania ruokia, yhdessä saunotaan ja uidaan ym ja hän aina tosi iloinen näkemisestä, kun tavataan.  Niin että laittasin puolison soittamaan tai mä soittasin että pliis, pliis, halutaan joo tulla mutta ei haluta olla tein kanssa, ettekö vois ajaa takas tein kotikaupunkiin, pliis, ihana mökki mut te ootte se negatiivinen siinä, halutaan olla ilman teitä. Oikein tuli paha mieli kun kirjoitin tän :( 

Asiaa kirjoitit :)

Mutta se oma rauha on joskus mieleen.

On myös tärkeää tavata läheisiä.

Vierailija
19/38 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisävesi-risteily.

Tampereen seudun järvet on pieniä mutta onhan sielläkin risteilyjä. Ja äkkiäkös ajatte Päijännettä kohti eli siis Jyväskylään tai Lahteen-.

Vierailija
20/38 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse puolestani olen katsellut kesäksi vuokramökkiä ja ehdottomat vaatimukset itselle ovat, ettei sinne voi tuoda eläimiä (eli anoppi ei voi tulla koska ei voi jättää kissaansa yksin) ja että siellä on niin rajallisesti nukkumapaikkoja, ettei anoppi voisi tulla, vaikka saisikin kissalle hoitajan. Stressikäyrä pomppaa tuhanteen jo siitä ajatuksesta, että anoppi tuppaisi mökille - rauhan tyyssijaan - häsläämään, hössöttämään, huutamaan ja määkimään.

Ja kyllä meillä on tehty niin, että vaikka mökki ei ole oma, on sen kanssa jokainen voinut sopia viikonlopun tai viikon, jolloin mökillä voi olla keskenään ilman muita. Se on kivaa ja ihanaa - kun saa välillä olla oman porukan kesken, on myös mukavampi olla välillä isommalla porukalla muiden kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme