Kutsuin naisen syömään, kysymys ruoasta
Onko ihan junttia tarjota paistetuita silakoita ruoaksi? Ei ole työttömyydestä johtuen tuota rahulia oikein käytettävissä, ja kävin juuri litkaamassa silakkaa pakastimen täyteen. Kehtaako tuota tarjota sapuskaksi vai täytyykö käydä jotain parempaa lihaa hakemassa kaupasta?
Kommentit (20)
Silakka paistettuna tai pihveinä on vähän vaikea. Itse olen oppinut vihaamaan molempia kouluruoan takia. Koulussa oli pakko syödä ihan karmivia silakkapihvejä pahoinvointia pidätellen. Tiedän, että joku osaa tehdä myös hyviä paistettuja silakoita, mutta en vain pystyisi niitä syömään tuon vanhan trauman takia.
Kysy etukäteen maistuuko. Ja jos maistuu niin tarjoile kotimainen kesäruoka / lähiruoka-teemalla niin johan on trendikästä.Esim. itseleivottu rieska, paistetut silakat, uudetperunat ja voikastike ja ruohosipuli tai perunamuusi, mustikkapiirakka tai mustikkakukko. Jotain salaattia oheen jos suinkin pystyt sellasta ostamaan.
Mä ilahtuisin. Arvostaisin ensinnäkin miestä joka laittaa ylipäätään ruokaa, mutta tuollaisen "perinneruoan" tekijä saisi kyllä papukaijamerkin. Ja tykkäisin kyllä, varsinkin jos vielä olis ITSE TEHTY perunamuusi ohessa. Pussimuussista masennun..
Osa pitää, osa ei pidä.
Varmistaisin kyseiseltä naiselta.
En pidä silakoista ja paistetut silakat haisevat kammottavilta.
Vielä kun on itse pyydystettyä , maistuu kyllä.
Kokkaava mies on seksikäs.
Näin kirjoitti:
Kysy etukäteen maistuuko. Ja jos maistuu niin tarjoile kotimainen kesäruoka / lähiruoka-teemalla niin johan on trendikästä.Esim. itseleivottu rieska, paistetut silakat, uudetperunat ja voikastike ja ruohosipuli tai perunamuusi, mustikkapiirakka tai mustikkakukko. Jotain salaattia oheen jos suinkin pystyt sellasta ostamaan.
Täytyy varmaan kysäistä, ettei tule kiusallista tilannetta, jos ei silakat kelpaakaan. Kysyin kyllä jo allergioista, mutta enpä huomannut samalla noista silakoista mainita. Rieska oli hyvä vinkki, kiitti siitä. Ajattelin alkupalaksi tehdä nokkoskeittoa, kun tiedän hyvän nokkospaikan ihan kävelymatkan päässä.
Ap
Kannattaa aina kysyä etukäteen onko ruoka-allergioita tai traumoja. Osoittaa hyvää käytöstä.
Aika monella on joku ruokatrauma, ja ei vain pysty syömään sitä tiettyä ruoka-ainetta, vaikka haluaisikin olla kohtelias. Yhdellä ex-miesystävällä se oli sienet, hän vihasi kaikkia sieniä yli kaiken, ei tosin koskaan kertonut että miksi. Isälläni se on maito, oli joutunut lapsena juomaan pilallista maitoa, koska vanhemmat oli köyhiä tms). Minä taas en voi syödä selleriä, koska olen lapsena oksentanut selleristä pari kertaa ja nyt selleri ja oksennus yhdistyy aina toisiinsa mielessäni. Yksi ex-poikaystävä taas oli traumatisoitunut sipulista, ja närppi kaikesta aina pienetkin sipulinhituset pois.
Vierailija kirjoitti:
Näin kirjoitti:
Täytyy varmaan kysäistä, ettei tule kiusallista tilannetta, jos ei silakat kelpaakaan. Kysyin kyllä jo allergioista, mutta enpä huomannut samalla noista silakoista mainita. Rieska oli hyvä vinkki, kiitti siitä. Ajattelin alkupalaksi tehdä nokkoskeittoa, kun tiedän hyvän nokkospaikan ihan kävelymatkan päässä.
Ap
Luoja, olet mies minun makuuni. Jos ei tälle sun neidille kelpaa, niin uskon että jonossa on meitä muitakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin kirjoitti:
Ap
Luoja, olet mies minun makuuni. Jos ei tälle sun neidille kelpaa, niin uskon että jonossa on meitä muitakin.
kyllä se työttymyys sitten iskee parin kuukauden jälkeen :D ei enää maistukkaan :)
Tykkäisin! Mutta olen kala-allergikko :(
Joo eli ei kannata vastausten perusteella tehdä mitään "ylläriaterioita", kun voi olla allerginen, traumatisoitunut, ei tykkää muuten vain ja kuka ties, ehkä hän on vegaani, huoh. Ehkä ei pidä vaan koskaan kokata kellekään mitään, kun siitä voi loukkaantua, mutta toisaalta siitäkin loukkaannutaan, jos mitään ei kokattaisikaan.
Mun neuvo on, että kokkaat mitä haluat ja on naisen ongelma, jos ei kelpaa tai sovi. Kerran kysyit jo allergioista tai muutenkin puhuit, että teet ruokaa, niin kyllä sen naisen olisi pitänyt siinä vaiheessa osta avata suunsa, jos hänellä on rajoitteita. Kyllä normaali ihminen selviää siitä "pettymyksestä", jos mahdollisen kumppanikandidaatin kokkaukset eivät olleet täysin mieleisiä.
kannattaa tietysti varmistua ensin että onko allerginen kalalle? itse menisin muutaman ekan kerran johonkin syömään ja pistäisin muistiin minkä tyylistä ruokaa valkkaa ja sen perusteella sitten jos vielä kiinnostaa niin sitten vasta yrittää "kokkailla" itse
Litkaaminen on ilmeisesti jotain kalastamista? Kuulostaa tosi hyvältä suunnitelmalta, jotenkin tosi henkilökohtasta, aivan kuin olisit todella nähnyt vaivaa naisen takia, käynyt kalassa ja hakemassa raaka-aineita luonnosta. Antaa aktiivisen ja aikaansaavan kuvan 👍
Mulla ei kala-allergioita mutta en ole tottunut syömään silakkaruokia niin voisi kyllä olla epämukava tilanne. Jos olisin sinä ottaisin varman päälle niin että tarjolla olisi jotain muutakin täyttävää tavallaan vaihtoehtoisesti (tai ainakin salaattia jossa esim leipäjuustoa tms täyttävää) jos ei toinen pidäkään. Niin sitten voi muodon vuoksi maistaa silakkaa mutta syödä muuta. Muuten kyllä kuulostaa hyvältä, ja arvostaisin silti ateriaa vaikken siitä ehkä pitäisikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin kirjoitti:
Ap
kyllä se työttymyys sitten iskee parin kuukauden jälkeen :D ei enää maistukkaan :)
Itse ainakin tienaan sen verran hyvin, että ottaisin mielelläni työttämän miehen, jos hoitaa kodin ja laittaa noin hyvän kuuloista ruokaa.
Fileoi silakat ja tee silakkapihvejä. Ovat vielä parempia ja hiukan juhlavampia, jos löytyisi väliin vaikka sipaus maustettua tuorejuustoa ja tilliä. Viereen itse tehtyä perunamuussia ja raikas salaatti. Ainakin minä naisena olisin oikein ilahtunut! Tsemppiä!!!!