Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään on se päivä jota kuudesluokkalainen

Vierailija
01.06.2017 |

On pelännyt monta viikkoa. Vitoset simputtaa kutoset ulos koulusta. Täkäläisessä koulussa esim suosittu ohjelmanumero sellainen että uutisten täytyy syödä näkkileipä ja juoda puoli litraa limpparia ja yhteisvaikutuksen aiheuttamassa huonossa olossa juosta ympäri koulua. Jotkut ovat oksentaneet jne. Opet, miksi näitä aikansa eläneitä simputusperinteitä on pakko jatkaa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisten = kutosten 😃

Vierailija
2/11 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain maalla taas, huoh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraava simputus sitten syksyllä

Vierailija
4/11 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain maalla taas, huoh.

Vierailija
5/11 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi valitettavasti auttaa, sillä en opeta Porvoon koulussa.

T. Opettaja

Vierailija
6/11 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole Porvoon koulu vaan taivahan tosi pienessä koulussa keskisessä Suomessa. Kun oliskin provo. Mietin että laittaisko opelle viestiä että eikö kutosten päivään ihan oikeasti voitais keksiä jotain josta jää kivat muistot kaikille. Tainen tiedä nauttiiko noista mopotusleikeistä kukaan muu paitsi muutama vahingoniloinen tenava. Oma on ainakin katsellut vaikeana että joku vuosi tuossa olen minä itse.

Vierailija
7/11 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse antaisin lapsen lintsata, nyt on mm. mahatautia (adenovirus) liikkeellä niin sillä selittää. En olisi itsekään tuollaisesta tykännyt.

Vierailija
8/11 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josse olisi lapselle noin tuskaista, niin ilmoittaisin hänet pois koulusta täksi päiväksi. Mitään järkeväähän siellä ei enää tapahdu ja numerot ovat jo annettu. Ihan hyvin voi olla poissa.

Vierailija
9/11 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi lähti jo kouluun enkä tiedä jääkö jänistämisestäkään kovin kiva muisto. Tänä vuonna on kiltit vitoset, pistetään toivo sen varaan. Mutta olen ymmärtänyt esim että toi limppari-näkkäri- yrjötysleikki on jonkunlainen perinne ollut jota on harjoitettu vuodesta toiseen. Ap

Vierailija
10/11 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tästä kutosten omasta kuullut, mutta vuonna 2007 ainakin omalla ylä-asteella oli vielä meille 9-luokkalaisille ns. orjapäivä, jolloin edellisenä päivänä 7 ja 8-luokkalaiset ostivat huutokaupalla ysejä orjiksi. Seuraavana päivänä piti pukeutua sellaiseen asuun kuin komento kävi ja totella kuin mikäkin orja :D Toisilla oli hauskaa toisilla ei..

Vierailija
11/11 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kirjoittaa vielä että lapsi tuli koulusta kuin myrskyn merkki juuri eilen pesty takki sotkettuna, itki kertoessaan minkälaista oli ollut. Ollut koko päivän kuin myrskyn merkki, vihaa koko koulua ja vitosia. Nyt ymmärrän myös miksi perinne jatkuu, kielsi missään tapauksessa kyselemästä opelta touhun pointtia koska jos tuo loppuu, vitoset ei joudu kokemaan itse samaa. En tiedä. Tiedän että lapsi on herkkä mutta onko tässä kuitenkaan kauheasti järkeä tässä muodossa kenenkään kannalta. Eipä ainakaan tarvi näköjään haikeutta tuntea alakoulun viimeisistä päivistä, tällä hetkellä haluaa lähinnä haistattaa koko koululle. Jotenkin mälsä juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi