Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keinoja parantua flunssasta nopeasti?

Vierailija
01.06.2017 |

Kuumetta ei vielä ainakaan ole. Kurkkukipu on kamala, paleltaa ja nenä on tukossa.
Lepo toki auttaa ja mulla on lemsipiä juotavaksi.
Tänään on vapaapäivä, mutta huomisesta sunnuntaihin ei olisi varaa olla töistä pois :/

Mitä itse olette kokeilleet?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon c-vitamiinia. Normaalien vitamiinien lisäksi (monivita + 100µ d-vitaa) otan 3x/päivässä 0,5-1 c-vitamiiniporetta. Ja vahvaa c-vitaa, ei mitään 200mg tabletteja vaan 1000mg.

Vierailija
2/12 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali flunssa kestää 14 vrk. Mutta jos hoidat sen vitamiineilla ja särkylääkkeillä, se on ohi kahdessa viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmitä 2,5 dl kookosmaitoa tai Kauramaitoa, voit ohentaa vedellä. Lisää 1 tl kurkumajauhetta, vähän vähemmän inkiväärijauhetta tai paloittele joukkoon tuoretta inkivääriä. Teelusikankärjellinen mustapippuria. Sekoittele kuumaan nesteeseen. Nosta liedeltä, anna jonkin verran jäähtyä, noin 40- asteiseksi. Lisää sitten hunajaa maun mukaan. Nauti 2-3 x päivässä. Tätä sanotaan flunssantappojuomaksi tai kultaiseksi juomaksi. Ei oo pahaa.

Itsellä on auttanut myös lysiini-niminen aminohappo, joka osaa vastustaa ainakin herpesvirusta, minulla toimi myös flunssassa. Himppasen Övereitä voi vetää akuutissa tilanteessa. Huom.kyse on lysiinistä, ei glysiinistä. Saa luont.tuotekaupasta.

C-vitamiini on tietysti ehdoton sekä sinkki. Övereitä niissäkin. Kun flunssa paranee, siirryn itse normaalia nostukseen. Seleeni kannattaa myös mainita.

Lepoa, jos voi. Mieluummin sohvalla hyvää nautinnollista musiikkia ja rentoutusharjoituksia kuin nonstop-netflixiä.

Paranemista!

Vierailija
4/12 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultaisessa juomassa voi käyttää myös manteli-tai soijamaitoa. Joillekin lehmänmaito aiheuttaa limaisuutta. Ei toki kaikille.

Vierailija
5/12 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomatkaa että suomalaisessa keskustelussa flunssa ja influenssa ovat eri asia. Flunssa on ns nuhakuume ja influenssa vakavampi tauti... 

6/12 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Friggsin C-vitamiini poretabletti 1000mg vähän päälle 2 euroa/paketti s-marketissa. Niitä otan joskus parikin päivässä.

Vierailija
7/12 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkki ja C-vitamiini on itsellä auttanut. Yhdistelmä tabletteja on saatavilla ruokakaupoista. Tuplaannoksia useana päivänä.

Vierailija
8/12 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. Kolmas viikko menossa flunssaa ja nyt on keuhkoputkentulehdus. Tiistaina sain antibioottikuurin ja vielä ei ole olotila helpottanut. Viime viikolla jo kävin lääkärissä, mut kirjotti vaan yskänlääkettä. Eipä tuo tehonnu yhtään. Oon yskiny niin, et keuhkot riekaleina ja väsyttää.... ja jo vituttaa. Kuumetta ei ole kuulunu eikä näkyny. Olis luonnollinen vastus taudille.

Vierailija
9/12 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli flunssa muutama viikko sitten. Otin tunnin välein överi annokset auringonhattu-uutetta. Auttaa myös kurkkukipuun.

Sinkkiä myös, mutta siitä ei övereitä :)

Maito, gluteenia sisältävät viljat, ainakin leivän muodossa lisäävät limaisuutta ja liha. Sokeria on myös hyvä välttää, kun haluaa taudin menevän mahdollisimman nopeasti.

Näiden limaa lisäävä vaikutus on minulla ainakin näkynyt taudin edetessä. En ole ollut läheskään niin räkäinen.

Tsemppiä ja pikaista paranemista :)

Vierailija
10/12 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos !

Tuo kultainen juoma ja että maito lisää limaisuutta olikin ihan uusia juttuja itselle.

Ap

Vierailija
11/12 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos !

Tuo kultainen juoma ja että maito lisää limaisuutta olikin ihan uusia juttuja itselle.

Ap

Jospa näistä olisi apua :)

Vierailija
12/12 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkki on todettu flunssaa lyhentäväksi jo ihan kunnollisissa kokeissakin.

Tosin sitä pitää ottaa heti kun on hiukankin oireita, eikä se vaikutus muutenkaan ole valtava, mutta toimii kuitenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän