Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omakotitalosta kerrostaloon ja muita aatoksia eromuutosta, miten sulla?

Eromuuttuja
01.06.2017 |

Niin, olen muuttamassa lasten kanssa 10 omakotitalovuoden jälkeen mahdollisesti kerrostaloon. Okt-asuminen ei ollut mitään nannaa, osittain siksi, että lasten isä on patalaiska tekemään mitään ja on paljon poissa töiden takia muutenkin, joten olen hoitanut lasten ja talona arkea paljon yksin. Vapaus ja ihana oma piha on tietysti kirsikkana kakun päällä. Talvi....noh.

Nyt järkevin asunto (rahallisesti, sijainniltaan ja pohjaratkaisultaan meille neljälle, ei juurikaan rempan tarvetta jne), jonka olen löytänyt on kerrostaloasunto, vaikka esmes rivari pienellä pihalla voisi olla omalle päänupille parempi vaihtoehto. Täällä vaan rivaritarjonta on aika kehnoa, sen verran pieni paikkakunta. Kerrostalokämppä on ihana 60-luvun, jossa korkeat huoneet, parveke ilta-aurinkoon ja takka. Mutta apua, osaanko asettua enää kerrostaloon? Olen asunut viimeksi kerrostalossa joskus opiskeluaikoina 25 vuotta sitten :D Ensi maanantaiksi on sovittuna asunnon näyttö, pelottaa jo nyt omat fiilikset :o Pelkään, että hylkään kivan kämpän vain omien estojeni takia.

Olisi kiva kuulla muiden eromuuttaneiden ajatuksia ja kokemuksia! Sinällään tähän eroon ei liity hirveää dramatiikkaa, kolmansia osapuolia, kasvettiin vaan erilleen tai jotain.... Isä jää vanhaan taloon, jonne lapset voivat mennä vaikka päivittäin, koska välimatkat on niin lyhyitä. Toistaiseksi eroa on puitu hyvässä hengessä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ostamassa kerrostaloasuntoa vai vuokraamassa? Vuokratusta asunnosta on helpompi päästä eroon, jos mieli muuttuu. Miten lapset? Mitä mieltä he ovat kerrostaloon muutosta ja ns. pihattomuudesta? Onko kerrostalon lähistöllä lapsille leikkipaikkoja? Voivatko lapset mennä kerrostalossa turvallisesti keskenään ulos? Entä koulumatka? Itse asun omakotitalossa ja meillä lapset ulkoilevat vähän väliä ja haluavat asua omakotitalossa. Meillä on helppo piha ja itse en paljoa ulkona ole. Omassa lapsuudessa parhaat leikit oli kerrostalon pihalla. Asuuko ko. Kerrostalossa lapsia? Entä kerrostalon pihasäännöt? Nurmikolla ei saa todennäköisesti olla. Kerrostalossa pitää osata elää suht hiljaa. Itse kallistuisin ehkä rivarin puoleen. Juttele lasten kanssa.

Vierailija
2/6 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse erosin melkein 25 vuoden jälkeen ja muutin varhaisteinien kanssa rintamamiestalosta kerrostaloon. En ole katunut hetkeäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ne lapset ei jää sinne, missä olis enemmän tilaa? Olisko ukon aika vähän piristyä siitä laiskuudestaan ja hoitaa omia lapsiaan.

Vierailija
4/6 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle katkera pala.

Vierailija
5/6 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon yläkerran asuntoon muutti viime syksynä omakotitalosta perhe (ai mistä tiedän että omakotitalosta? he osasivat sen kyllä kertoa jokaiselle vastaantulijalle ihan kysymättä :D) Eivät ole lapset todellakaan tottuneet ottamaan huomioon muita asukkaita, eivätkä vanhemmat tunnu haluavan heille sitä edes opettaa. Koko käytävä on näiden lasten leikkipaikka, vaatteita ja kenkiä jätetään pitkin portaikkoa ja juoksennellaan kiljuen sinne tänne. Pihalla on polkupyörät ja ulkolelut miten sattuu nurmikolla ja ajoväylällä.Kotona pelataan palloa sisällä niin että alakerrassa kattolamppu heiluu. Jos vanhemmille huomauttaa asiasta niin vakiovastaus on vielä kahdeksan kuukauden jälkeenkin sellainen omahyväisen hämmentynyt hymy ja toteamus että lapset ovat niin tottuneet asumaan omassa talossa...

Jos ap muuttaa kerrostaloon niin ihan ensimmäisenä kannattaa teroittaa lapsille että enää ei asuta talossa ihan yksin vaan naapuri on ihan tuossa seinän takana metrin päässä.

Vierailija
6/6 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ratkaisu IKINÄ! Muutin omasta omakotitalosta vuokralle kerrostaloon. Sai heittää huolet romukoppaan. Jos jokin paikka on krempallaan, sen kun soitat huoltoyhtiöön ja odotat, että joku muu tekee. Lumityöt on aina tehty, kun lähdet kotoa ja saavut sinne. Neliöitä on vähemmän, joten siivoaminen on älyttömän paljon vaivattomampaa. En kaipaa omakotitalosta mitään. Onhan tuolla tuota lääniä, minne mennä ulos, jos sitä kaipaa. Tee vaikkapa lista kaikesta siitä positiivisesta, mitä saat tuon muuton myötä. Voi helpottaa epäilyksen hetkellä.