Erikoisin kuulemasi yhdysnimi? (Esim. Maija-Liisa jne)
Niin, kertokaa hauskoja kuulemianne yhdysnimiä?
Miksi muuten niitä annetaan enää hyvin vähän uusille vauvoille? Jos antaisit yhdysnimen, minkä antaisit? Onko sinulla itselläsi yhdysnimi?
Kommentit (512)
Neilikka-Orvokki. Erikoista että 2 kasvin nimeä haluttu yhteen nimeen
Sini-Vuokko, kuulostaa absurdilta mutta on oikeasti erään henkilön nimi.
Vierailija kirjoitti:
Helmi-Orvokki
Herranen aika sentään, onko kyseessä 13-vuotias tyttö jolla on kaksoissisko? Tutulle kuulostaa :D
Eero-Wilhelm. Jännä yhdistelmä perisuomalaista nimeä ja ulkomaista, hieman hienommalta kuulostavaa nimeä.
18 täytettyään vaihtoi virallisen nimensä Eeroksi, ja hän on aina kouluissakin käyttänyt pelkkää Eeroa.
Vierailija kirjoitti:
Kastetuissa kerran
Annabella Belladonna
Olen kuullut yhdistelmän Annastiina Annabella.
Kerran leikkipuistossa särähti korvaan, kun äiti huusi poikaansa Erik-vili.. Vili-erik olisi ainakin minun korvaani sointuvampi !
Ellasonja.
Äitinsä kuulemma keksi nimen ihan itse...
Kaverin lapsen nimi on Matias-Matti Mikko ja hän oli erittäin tarkka siitä, että lapsen kutsumanimi on Matti. Ei saa sanoa Matias, tai edes Matias-Matti, vaan se on Matti. Ihmettelen, miksi ei sitten antanut lapselle nimeksi vaikka Matti-Matias, tai Matias Matti, vaan pitää olla Matias-Matti ja vielä kutsumanimi se Matti.
Omalla lapsellani on myös kaksoisnimi, mutta hän saa kyllä ihan itse päättää millä nimellä häntä kutsutaan.
Mäkin tunnen Marja-Tertun, jonka kaksoissiskolla oli joku ihan yksiosainen nimi, eikö?
80-luvulla luokallani oli Tiina-tuija, kumpikaan vanhemmista ei kuulemma ollut antanut periksi suosikkinimensä kanssa .D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helmi-Orvokki
Herranen aika sentään, onko kyseessä 13-vuotias tyttö jolla on kaksoissisko? Tutulle kuulostaa :D
Meillä oli tipparellu, jonka nimi oli Helmi-Orvokki. :)
Vierailija kirjoitti:
Kerran leikkipuistossa särähti korvaan, kun äiti huusi poikaansa Erik-vili.. Vili-erik olisi ainakin minun korvaani sointuvampi !
Jos se oli gruusialainen sukunimi? Ne päättyy aina -vili. :)
Marja-Tertun kaksoissisko on Eeva-Maria.
Vierailija kirjoitti:
Musta monet yllättävät yhdysnimet ovat hetken kuulustelun jälkeen aika kivoja. Jos Lenni-Kalle Taipale ei olisi tunnettu, voisi sekin herättää kummastusta, nyt kuitenkin kuulostaa oikein sointuvalta.
Suvi-Sadetta ja Nelli-Kaneli ovat kivoja ketjussa mainittuja. Vaikka en kyllä yhtään pidä nimestä Nelli.
Vastikään kuulin erästä tyttöä kutsuttavan Merkkariksi, piti tarkistaa niin tytön nimi oli Meri-Helmi 😊 myös siinä Klikkaa mua sarjassa oli Roosis eli Roosa-Linda joka oli mielestäni ihan kiva erikoinen.
Kerran bongasin nimen Lenni-Maria Taipale.
Roosa-Munda olisi aika pottumainen nimi. As in peruna.
Puhki-Kondoomi