Millainen ihminen vaatii muilta hiljaisuutta?
Ei siedä minkäänlaista ylimääräistä ääntä. Häiriintyy hiljaisesta musiikista, ei kestä kuunnella ihmisten puhetta jne.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen ihminen meluaa? Samanlainen kuin se, joka sottaa.
Ei tässä mistään meluamisesta ole kyse. Ihmisellä joka ei kestä hiljaista puhetta tai musiikkia työpaikkaruokalassa ei voi olla kaikki simpsonit Springfieldissä.
Ap
Höpö höpö. Jatkuvalla hälinällä on tieteellisesti todettuja haitallisia terveysvaikutuksia. Hälinänsietokyvyssä on yksilöllisiä eroja, jotkut ovat hyvin herkkiä. Stressi laskee sietokynnystä entisestään. Monissa kaupunki- ja työympäristöissä on vaikeaa löytää hetkenkään hiljaisuutta , vaikka moni kaipaisi sitä.
Eli jos yleisessä tilassa on tv niin se pitää sulkea koska yksi ihminen häiriintyy siitä?
Voi ihan vaan käyttää omaa harkintakykyä. Jos kyseessä on esim. työpaikka, ruokailuhuone tai kirjasto, on reilua olla hiljaa, koska hiljaisuutta kaipaava ei voi mennä muualle tekemään töitä, ruokailemaan tai lukemaan. Meluisia paikkoja on runsaasti, hiljaisia paikkoja ei välttämättä yhtäkään.
Beserwisseri tiukkapipoinen huomauttelija myrkyttää tehokkasti ilmapiirin ympärillään. Pysyn sellaisesta aina kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Beserwisseri tiukkapipoinen huomauttelija myrkyttää tehokkasti ilmapiirin ympärillään. Pysyn sellaisesta aina kaukana.
Omaan napaan tuijottava hölösuu se vasta myrkyllinen on, kun ei suvaitse erilaisia ihmisiä. Pysy ihmeessä kaukana, sinusta lähtee varmaan rasittava ääni. :-)
Vierailija kirjoitti:
On se jännä. Jos tämä olisikin ollut toisinpäin eli minä olisin se, joka olisi tehnyt noin eli vaatinut keittäjää sulkemaan radion ja sammuttanut tv:n, niin minä olisin ollut se asshole. Ap ei voi koskaan voittaa :D
Ap
Tää on niin totta että aina ap:ta vastaan hyökätään! XD
Vierailija kirjoitti:
Aistiyliherkkä, kuten minä. On muuten usein aikamoista helvettiä. Teen toivottavasti loppuelämäni töitä kotona. Korvatulpat silti usein naapureiden meluamisen ja surkean äänieristyksen takia.
En ole mikään määräilijä vaan pikemminkin helppo ja tutussa seurassa rento ihminen, ja olen yrittänyt siedättää itseäni, mutta aivoni ja hermostoni ovat sellaiset kuin ovat enkä niille mitään voi.
Gaba on auttanut minulla paniikkihäiriön lisäksi ääniyliherkkyyteen. Olen kuitenkin todennut parhaaksi tämän tuotteen, jossa on Gaban lisäksi muitakin rauhoittavia luontaisia ainesosia.
En voisi enää elää ilman tätä, suosittelen kokeilemaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aistiyliherkkä, kuten minä. On muuten usein aikamoista helvettiä. Teen toivottavasti loppuelämäni töitä kotona. Korvatulpat silti usein naapureiden meluamisen ja surkean äänieristyksen takia.
En ole mikään määräilijä vaan pikemminkin helppo ja tutussa seurassa rento ihminen, ja olen yrittänyt siedättää itseäni, mutta aivoni ja hermostoni ovat sellaiset kuin ovat enkä niille mitään voi.
Gaba on auttanut minulla paniikkihäiriön lisäksi ääniyliherkkyyteen. Olen kuitenkin todennut parhaaksi tämän tuotteen, jossa on Gaban lisäksi muitakin rauhoittavia luontaisia ainesosia.
En voisi enää elää ilman tätä, suosittelen kokeilemaan. :)
Hei kiitos, täytyy varmaan kokeilla! :) En ole Gabasta koskaan kuullutkaan.
Olin kerran ravintolassa syömässä ja juttelin kavereitten kanssa. Joku ihme hyypiö nousi muutaman pöydän päästä meille tiuskimaan että olkaa hiljaa, täällä yritettään syödä.
Huusin mokomalle tolvanalle että pidä sinä turpas kiinni ja mene syömään muualle.
Hyvä kun ei ruennut itkemään.
Puhuttiin siis ihan normaaliin ääneen.
Ohiksena, mutta meillä töissä on aina joku taustahälinä avokonttorissa ja sen viereisellä käytävällä. Jos ei muuta niin joku pitää radiota päällä. Ihan hirveää kun yrittää keskittyä. Joillekin pitäisi olla oma huone tai edes ne vastamelukuulokkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on siis töissä eräs henkilö joka tuntuu olevan omasta mielestään aina oikeassa ja muut väärässä. Yksi ällisyttävimmistä asioista mitä olen nähnyt hänen tekevän oli se kun hän työpaikkaruokalassa käski keittäjän laittamaan radion kiinni kun tämä keittäjä siis piti radiota päällä hyvin hiljaisella taustalla. Meillä on työpaikkaruokalassa myös tv joka sekään ei saa olla päällä kun tämä kaikkitietävä yli-ihminen tulee ruokailemaan. Kerrankin kaksi työntekijää katselivat tv:tä ja tämä henkilö tuli ja sammutti sen. Nokkapokkahan siitä syntyi. Tämä henkilö sanoi että "vaikka täällä tv onkin niin tarviiko sen olla päällä!?"
Että tällainen tapaus. Ja nämä olivat vain pari esimerkkiä.
Ap
Jotkut ihmiset eivät kestä ääniä. Radio, tv jne. voi häiritä ajatuksia. Samoin jotkut ihmiset eivät voi sietää kellon raksutusta tai jotakin voi häiritä ruoan mussutusäänet. Jotain ärsyttää viheltäminen ja joku ärsyyntyy jonkun kirjaimen tai sanan "väärin" lausumisesta. Yksi ärsyyntyy kielioppivirheistä ja toinen luomista tai muusta ulkonäköön liittyvästä asiasta. Suurimmalla osalla ihmisistä on tiettyjä asioita jotka heitä ärsyttävät ja joita he eivät voi sietää, se voi liittyä vaikka kodinhoitoon tai järjestykseen. Suurinta osaa myös ärsyttää että muita ihmisiä ärsyttää joku asia mutta eivät tunnista itsessään sitä että heillä on aivan samoin asioita jotka ärsyttävät. Asiatvain ovat kovin erilaisia.
Voinko siis ottaa yleisen tilan seinäkellon paristot irti jos minua häiritsee sen tikitys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se jännä. Jos tämä olisikin ollut toisinpäin eli minä olisin se, joka olisi tehnyt noin eli vaatinut keittäjää sulkemaan radion ja sammuttanut tv:n, niin minä olisin ollut se asshole. Ap ei voi koskaan voittaa :D
Ap
Ap voi kuitenkin vaikuttaa paljon siihen, miten aloitus vastaanotetaan. Tällaiset mysteerialoitukset, joissa ei vaivauduta kertomaan edes mistä on kysymys, harvoin saavat ihmiset suhtautumaan aloittajaan lähtökohtaisen positiivisesti.
Jep, tein tämän vähän hätäisesti ja olisi pitänyt kirjoittaa se tarkennus jo aloitudviestiin. Ensi kerralla osaan sitten paremmin!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Älykäs ihminen.
Tämä vasta on kyökkipsykologiaa. :D Älykkään ihmisen tunnistaa siitä että se häiriintyy normaaleista elämän äänistä, sen lempiväri on sininen ja sillä on alahuuli ylähuulta paksumpi.
Minäkin olen ajoittain kärsinyt ääniyliherkkyydestä ja paniikkihäiriöstä. Eniten on häirinnyt tasainen monotoninen koneen melu esim. tuuletin tai jääkaappi. Jos olen saanut paniikkikohtauksen, olen erityisen herkkä melulle. Silloin toimii parhaiten hiljaisuus ja huomion siirtäminen taustamelusta johonkin muuhun. Olen musikaalinen. Kuitenkaan en oikein ymmärrä ihmisiä, joilla on aina kotona radio tai tv auki.
Meillä on töissä tällainen ihm8nen, joka häiriintyy muiden ihmisten kovaäänisestä keskustelusta ja naurusta. Käy räivimässä ovia jne. Sitten kun ihmiset puhuu huikkaa, ramppaa taukotilassa muka asioimassa jatkuvasti eli yrittää kuunnella muiden juttuja. Itse siis huutaa siellä kyllä isoon ääneen ja nauraa ulvoen, että kaikki varmasti kuulevat. Jos joku käskee häntä olemaan hiljaa, loukkaantuu. Outo tapaus.
Toiset ihmiset häiriintyy tietyistä äänistä todella paljon. Itselläni se on naksuvat äänet, jotka liittyvät kynsiin. Tiedän, ettei se ole järjellistä, koska se on vain ääni, mutta se ajaa minut hulluksi. Minusta tulee väkivaltainen (en ole koskaan tehnyt kenellekään mitään) ja todella vihainen. Vihaan ihmisiä, jotka esimerkiksi purevat tai naksuttelevat kynsiään julkisella paikalla. Ei voi mitään ja vietän aikani ajatellen miten viiltäisin niiden p*skakasojen kurkut auki tai jotain muuta vastaavaa, jos en pääse tilanteesta pois.
Tietenkin pitää noudattaa hiljaisuutta. Yhdessä ollessa tulee antaa tarpeeksi hiljaisuutta väliin, että molemmat saavat kerrottua asiansa. Monologit ovat moukkamaisia. Jos taas ollaan ryhmässä, ihmisten tulee olla hiljaa tai puhua vain hiljaa toisen kanssa. Mitään kovaa melua, varsinkaan musiikkia, ei saa olla. Työtilanteissa tulee olla absoluuttinen hiljaisuus. Työrauha kaikille. Muu on käytöshäiriötä.
Harva se ilta tulee 10 v:lle sanottua että lopettaa sen turhanpäiväisen älämölön. Asiallisesti mun kanssa saa kyllä keskustella.
Kun perhe menee nukkumaan, laitan töllön äänettömälle.
-Introvertti tietotyöläinen-