Millainen ihminen vaatii muilta hiljaisuutta?
Ei siedä minkäänlaista ylimääräistä ääntä. Häiriintyy hiljaisesta musiikista, ei kestä kuunnella ihmisten puhetta jne.
Kommentit (36)
Älä vaan kerro enempää, ettei kukaan innostu kommentoimaan.
Meillä on siis töissä eräs henkilö joka tuntuu olevan omasta mielestään aina oikeassa ja muut väärässä. Yksi ällisyttävimmistä asioista mitä olen nähnyt hänen tekevän oli se kun hän työpaikkaruokalassa käski keittäjän laittamaan radion kiinni kun tämä keittäjä siis piti radiota päällä hyvin hiljaisella taustalla. Meillä on työpaikkaruokalassa myös tv joka sekään ei saa olla päällä kun tämä kaikkitietävä yli-ihminen tulee ruokailemaan. Kerrankin kaksi työntekijää katselivat tv:tä ja tämä henkilö tuli ja sammutti sen. Nokkapokkahan siitä syntyi. Tämä henkilö sanoi että "vaikka täällä tv onkin niin tarviiko sen olla päällä!?"
Että tällainen tapaus. Ja nämä olivat vain pari esimerkkiä.
Ap
Tekee aivoillaan työtä. Ilmiselvä tapaus. Sitä eivät voi ymmärtää ihmiset, jotka pystyvät kuuntelemaan töissä vaikka radiota!
Millainen ihminen meluaa? Samanlainen kuin se, joka sottaa.
Hiljaisuutta kaipaava.
Korvatulpat auttaa.
/Keskustelu
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä mistään meluamisesta ole kyse. Ihmisellä joka ei kestä hiljaista puhetta tai musiikkia työpaikkaruokalassa ei voi olla kaikki simpsonit Springfieldissä.
Ap
On se jännä. Jos tämä olisikin ollut toisinpäin eli minä olisin se, joka olisi tehnyt noin eli vaatinut keittäjää sulkemaan radion ja sammuttanut tv:n, niin minä olisin ollut se asshole. Ap ei voi koskaan voittaa :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä mistään meluamisesta ole kyse. Ihmisellä joka ei kestä hiljaista puhetta tai musiikkia työpaikkaruokalassa ei voi olla kaikki simpsonit Springfieldissä.
Ap
Höpö höpö. Jatkuvalla hälinällä on tieteellisesti todettuja haitallisia terveysvaikutuksia. Hälinänsietokyvyssä on yksilöllisiä eroja, jotkut ovat hyvin herkkiä. Stressi laskee sietokynnystä entisestään. Monissa kaupunki- ja työympäristöissä on vaikeaa löytää hetkenkään hiljaisuutta , vaikka moni kaipaisi sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Höpö höpö. Jatkuvalla hälinällä on tieteellisesti todettuja haitallisia terveysvaikutuksia. Hälinänsietokyvyssä on yksilöllisiä eroja, jotkut ovat hyvin herkkiä. Stressi laskee sietokynnystä entisestään. Monissa kaupunki- ja työympäristöissä on vaikeaa löytää hetkenkään hiljaisuutta , vaikka moni kaipaisi sitä.
Eli jos yleisessä tilassa on tv niin se pitää sulkea koska yksi ihminen häiriintyy siitä?
En ymmärrä, miksi melu pitää maksimoida. Radiot ja tv:t päällä, samaan aikaan ihmiset yrittää puhua ja automaattisesti korottavat ääntään, kun eivät muuten tule kuulluiksi. Itse käytän mm. julkisissa kulkuneuvoissa korvatulppia.
Millainen olemus tällä ihmisellä on? Onko hän vapautunut vai enemmänkin jännittynyt? Tuli mieleen jos se on yliherkkä äänille... ja sen lisäksi sitten kaikkitietävä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on siis töissä eräs henkilö joka tuntuu olevan omasta mielestään aina oikeassa ja muut väärässä. Yksi ällisyttävimmistä asioista mitä olen nähnyt hänen tekevän oli se kun hän työpaikkaruokalassa käski keittäjän laittamaan radion kiinni kun tämä keittäjä siis piti radiota päällä hyvin hiljaisella taustalla. Meillä on työpaikkaruokalassa myös tv joka sekään ei saa olla päällä kun tämä kaikkitietävä yli-ihminen tulee ruokailemaan. Kerrankin kaksi työntekijää katselivat tv:tä ja tämä henkilö tuli ja sammutti sen. Nokkapokkahan siitä syntyi. Tämä henkilö sanoi että "vaikka täällä tv onkin niin tarviiko sen olla päällä!?"
Että tällainen tapaus. Ja nämä olivat vain pari esimerkkiä.
Ap
Jotkut ihmiset eivät kestä ääniä. Radio, tv jne. voi häiritä ajatuksia. Samoin jotkut ihmiset eivät voi sietää kellon raksutusta tai jotakin voi häiritä ruoan mussutusäänet. Jotain ärsyttää viheltäminen ja joku ärsyyntyy jonkun kirjaimen tai sanan "väärin" lausumisesta. Yksi ärsyyntyy kielioppivirheistä ja toinen luomista tai muusta ulkonäköön liittyvästä asiasta. Suurimmalla osalla ihmisistä on tiettyjä asioita jotka heitä ärsyttävät ja joita he eivät voi sietää, se voi liittyä vaikka kodinhoitoon tai järjestykseen. Suurinta osaa myös ärsyttää että muita ihmisiä ärsyttää joku asia mutta eivät tunnista itsessään sitä että heillä on aivan samoin asioita jotka ärsyttävät. Asiatvain ovat kovin erilaisia.
En mä itsekään pidä melusta. En kuuntele kotonakaan musiikkia koska tykkään hiljaisuudesta. En kuitenkaan ikinä voisi vaatia muita sulkemaan radiota tai tvtä jos kuuntelevat niitä hiljaisella.
Ap
Ainakin sellainen ihminen, jolla on päänsärky
Yliherkkä ehkä? Tosin vaikuttaa aika pölkytä tapaukselta mutten kuitenkaan ihmistä tunne niin mistä tietää jos ap itse ei vaan tykkää henkilöstä. Itse vihaan kovaa melua koska olen herkkä, pieni musiikki/tv äänet ei kyl haittaa mut muiden möly ottaa päähän.
Luulen, että kyse on misofoniasta. Miesystävälläni on sellanen ja hän tiedostaa asian,
mutta ei voi mitään. Mitään ääniä ei saa olla samassa tilassa, paitsi jos hän itse haluaa kuunnella musiikkia tms.. Töissä ärsyttää, kun jotkut naputtelevat kengillään lattiaa työpöydän ääressä, tai pamputtavat kynällä pöytää jne..ruokailun äänet kauhistuttavat..
Vierailija kirjoitti:
On se jännä. Jos tämä olisikin ollut toisinpäin eli minä olisin se, joka olisi tehnyt noin eli vaatinut keittäjää sulkemaan radion ja sammuttanut tv:n, niin minä olisin ollut se asshole. Ap ei voi koskaan voittaa :D
Ap
Ap voi kuitenkin vaikuttaa paljon siihen, miten aloitus vastaanotetaan. Tällaiset mysteerialoitukset, joissa ei vaivauduta kertomaan edes mistä on kysymys, harvoin saavat ihmiset suhtautumaan aloittajaan lähtökohtaisen positiivisesti.
Aistiyliherkkä, kuten minä. On muuten usein aikamoista helvettiä. Teen toivottavasti loppuelämäni töitä kotona. Korvatulpat silti usein naapureiden meluamisen ja surkean äänieristyksen takia.
En ole mikään määräilijä vaan pikemminkin helppo ja tutussa seurassa rento ihminen, ja olen yrittänyt siedättää itseäni, mutta aivoni ja hermostoni ovat sellaiset kuin ovat enkä niille mitään voi.
Anna kun arvaan: "hiljainen musiikki" on sitä, että bassot kumisevat jokaisen naapurin asuntoon ja "ihmisten puhe" kännisten ölinää parvekkeella?