Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opel Insignia, Vw Passat tai Ford Mondeo käytettynä. Mikä luotettavin ja paras ajaa?

Vierailija
31.05.2017 |

Alle 10te autoa olen ostamassa. Bensa. Sedan.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Subaru.

Vierailija
2/32 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita äänestän Passattia. Opel on ihan paska ja Ford sellaista hyvää keskiluokkaa. Passatti on näistä ehdottomasti laadukkain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ford

Vierailija
4/32 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko haluat käytää rahaa varaosiin? Opelia en ole ajanut, Mondeota ja Passattia kyllä. Passat on parempi ajettava, mutta varaosat on sikahintaisia. Ihan sama mikä hajoaa, uusi osa maksaa vähintään 1000e.

Vierailija
5/32 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista Passatti lienee hyvä, koska Opeliin en itse koskisi ja Fordit on oman kokemuksen mukaan ruostuvia eikä sähkötkään ihan paras osa noissa ole. 

Passatti on myös mukava ajaa, kävimme kerran Lapissa kaverin Passatilla, oli yhä rento ajaa vaikka tehoa oli 290hp. 

Toki omat kokemukset vageista on hyviä että sen takia en vihaa volkkaria kuten jotkut :)

Vierailija
6/32 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki autot ovat yksilöitä ja niissä on omat vikansa...

Vierailija
7/32 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotettavin öööö: yleisiä tilastoja voi katsoa :https://www.trafi.fi/tietopalvelut/tilastot/tieliikenne/katsastus/katsa…

paras ajaa öööö : rippuu täysin mistä pitää, elikkäs kipin kapin autoliikkeeseen koeajolle.

testaat eri autot ja tiedät mikä on just sulle paras ajaa jne jne.

Vierailija
8/32 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko haluat käytää rahaa varaosiin? Opelia en ole ajanut, Mondeota ja Passattia kyllä. Passat on parempi ajettava, mutta varaosat on sikahintaisia. Ihan sama mikä hajoaa, uusi osa maksaa vähintään 1000e.

Ei muuten pidä tämä paikkaansa. Olen onnellinen Passatin omistaja. Yhtään noin kallista remppaa en ole joutunut tekemään. Takalaakerit meni ja perushuollon yhteydessä korjattiin, eli siis huolto plus laakerit, hinta jäi merkkihuollossa alle tonnin.

Vierailija
9/32 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passateissa on ollut aika paljon vikoja. Kannattaa verrata tiettyjä malleja ja googlata onko niissä esimerkiksi jotain tyyppivikoja.

Vierailija
10/32 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

opelisti kirjoitti:

Kaikki autot ovat yksilöitä ja niissä on omat vikansa...

Opeleissa niitä vikoja nyt vaan sattuu olemaan enemmän kuin autoissa.

Vierailija
11/32 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota hintaluokkaa mulla passatti, on kyllä hyvä ajaa. Parempi kun mikään entisistä autoistani. Mutta mutta.. hirveästi rahaa palanut huoltoihin. Takaluukun sähköviat tyyppivikoina, samoin takaluukun ruostuminen "kuppimaisen" muodon takia myös tyypillistä. Kaikki varaosat MAKSAA. Jotain muutakin ns. tyyppivikaa oli, en vain saa päähäni mitä... vuoden aikana on mennyt n. 1200 e huoltoihin, osa mennyt takuutyönä. Tämän vuoksi en suosittelisi passattia, toisaalta saattaa olla että mulla on vaan maanantaikappale :) 

Vierailija
12/32 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin suositella Mondeota. Mulla on ollut paljon eri merkkisiä autoja, ja tämä on kyllä ehdottomasti paras ajettava. On vakaa ja tukeva, ei paljoa tuulenpuuskat heiluttele. Omallani on ajettu jo yli 400 000 km eikä ikinä ole jättänyt tien päälle. Vähän on ruostetta lokasuojien alueella, mutta muuten korikin on siisti. Ja ruosteen laitan kyllä sen piikkiin, että en todellakaan ole pessyt tuota autoa niinkuin ois pitänyt... eli omaa mokaa. 

Seuraava autoni tulee myös hyvin suurella todennäköisyydellä olemaan Mondeo, ajettavuus on niin huippuluokkaa. Lisäksi mun auto on farmari ja on kokonsakin puolesta todellinen tila-ihme. 

Tämä auto on ollut mulla jo vuosia, ja luulen että on niin kauan kun vielä kulkee. Tällä hetkellä ainakin vaikuttaa siltä, että ajoa on vielä pitkään luvassa, mitään erikoista vikaa ei tuntuisi olevan. 

Vierailija
13/32 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toyota corolla tai avensis.  Tosi lujia.

Vierailija
14/32 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jättäsin Volkkarin ostamatta, ihan sama mikä malli. Öljyä kuluu reilusti enemmän kuin muissa merkeissä oli uusi tai vanha. Tietyn tyyppisissä VAG-konsernin koneissa on myös se hajoamisriski, ihan tuosta vaan. Liian heikko lohko niissä ja siten se hajoaa kyllä ihan palasiksi. Opel on varmaan ihan ok, mutta kyllä Ford on paras. Huoltokin on toiminut hyvin ja nopeasti ainakin Jyväskylässä. Sitäpaitsi jos Mondeo on liian kallis niin onhan se Focuskin. Ajettavuuskin on kyllä paras noista.

Vierailija
15/32 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passatin FSI kone on varmaan huonoimpia mitä on tehty eli jäljelle jää Opel ja Ford. Mondeon laittaisin, kaverilla on ollut pari niitä eikä ole ollut ongelmia.

Vierailija
16/32 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota hintaluokkaa mulla passatti, on kyllä hyvä ajaa. Parempi kun mikään entisistä autoistani. Mutta mutta.. hirveästi rahaa palanut huoltoihin. Takaluukun sähköviat tyyppivikoina, samoin takaluukun ruostuminen "kuppimaisen" muodon takia myös tyypillistä. Kaikki varaosat MAKSAA. Jotain muutakin ns. tyyppivikaa oli, en vain saa päähäni mitä... vuoden aikana on mennyt n. 1200 e huoltoihin, osa mennyt takuutyönä. Tämän vuoksi en suosittelisi passattia, toisaalta saattaa olla että mulla on vaan maanantaikappale :) 

Jos on kätevä tee se itse mies niin kyllä Passatti menettelee,ainakin tämä dieselmalli jossa moottori on pitkittäin menettelee.

Mondeota olen ajatellut kokeilla seuraavaksi.

Vierailija
17/32 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passatti on ollut, eipä tule toista, vikaa, vikaa, vikaa....ei todellakaan mikään premium auto. Ok ajaa, yllättävän janoinen eikä erityisen ripeä. 1.8T tiptronic:illa

Vierailija
18/32 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku puhui Subarusta. Entäs tällainen?Olisi vielä neliveto?

https://www.nettiauto.com/subaru/legacy/8678400

AP

Vierailija
19/32 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa luokassa olisi myös Honda Accord. Jos aiot oikeasti toimivaa autoa käyttöösi.

Vierailija
20/32 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten pidä tämä paikkaansa. Olen onnellinen Passatin omistaja. Yhtään noin kallista remppaa en ole joutunut tekemään. Takalaakerit meni ja perushuollon yhteydessä korjattiin, eli siis huolto plus laakerit, hinta jäi merkkihuollossa alle tonnin.

Alle 10.000e eli vähintään 12v vanha? Sanon, että pitää paikkaansa. Ihan nimimerkillä kokemusta on ja todella paljon. Ja takalaakeri maksaa Fordiinkin 400e + asennus päälle, tämänkin olen kokeillut. Eli alle tonnilla ei saa kahta takalaakeria asennuksineen + normihuoltoa merkkiliikkeessä, ainakaan kuitilla, Passattiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme