Vierailija

Vatsa siis usein melko löysällä. Ei ole kuitenkan turvotusta, närästystä tai muuta ongelmaa. Minulla aknen takia maidoton ja gluteeniton ruokavalio, kuituina käytössä esim gluteenittomat leivät, marjat, siemenet, psyllium-jauhe, chia-siemenet, vihannekset. Maitohappobakteereja syön, d-vitamiinia, kalaöljyä, sinkkiä (toisinaan), c-vitamiinia, a-vitamiinia, e-vitamiinia. Vatsa ollut pitkään jo tällainen, lähes aina tulee löysähkö ellen sitten vedä jotain mustikkaa tai banaania runsaasti. Imeytymishäiriötä? Luontaistuotekaupan myyjä suositteli boulardii- valmistetta kun olin mennyt katsomaan sinne ensin ruoansulatusentsyymejä. Olen vähän alussa tässä suolisto- asian kanssa. Suoliston salaisuus kirja on suunnitteilla lukea tulevaisuudessa. Mikä teillä auttanut?

• ylös 0
  • alas 1

Kommentit (9)

Vierailija

Minulla on myös tummat silmänaluset ja mustelmaherkkyyttä :D Jos nyt näitä jotenkin voi yhdistää mihinkään. Sairastelen tosi harvoin.  / Vielä AP

Vierailija

Jätä nyt aluksi ne leivät syömättä, vaikka olisivatkin gluteenittomia. Viljat on yleensäkin suolistolle haitallisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Joku tällä foorumilla neuvoi syömään riisiä ja se on itse asiassa auttanut.

Vierailija

Maitohappobakteerit, joita syöt saavat kyllä vatsantoiminnan yleensä mukavaan balanssiin, mutta ikävä kyllä toisilla ne saavat aikaan myös ripulia.

Sinuna kävisin kuitenkin ihan alkuun lääkärillä, enkä arvuuttelisi oireita täällä, jotta saataisiin sulkea pois vakavammat syyt.

Vierailija

Kokeile lopettaa kaikki lisäravinteet ja vitamiinit ym. Ja jos sulla ei ole todellista pakottavaa syytä noille sun ruokarajoitteille, niin lopeta ne. Katso josko silloin kroppa alkaa toimia normaalisti. Näin kävi ainakin mulle. Kaikki lisäravinteet ja ruokavaliorajoitukset olivat turhia. Normaali kohtuullinen, mutta monipuolinen syöminen riittää ihmiskeholle. Mä en ainakaan huomannut maidottoman, sokerittoman tai viljattoman ruokavalion auttavan iho-ongelmiin. Mutta esim. vitamiineissa oleva synteettinen b-vitamiini taisi olla osasyyllinen. Varmuutta en saannut. Joka tapauksessa noiden kaikkien ylimääräisten vippaskonstien lopettaminen auttoi mua voimaan paremmin. Ei kai se ainakaan haittaa, vaikka kokeilet pari kuukautta. Aloitat sitten uudelleen, jos ei auttanut mitään. Usein akne on hormonaalista ja siihen ei tahdo välttämättä oikein auttaa mikään. Ehkä Roacuttan tai joillain e-pillerit, mutta niitäkin on joille akne tahtoo olla ikuinen vitsaus tai sitten aika parantaa.

Vierailija

Käytätkö jotain marketin huonolaatuista proteiinijauhetta? Monella ne sotkee vatsan toimintaa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.