Miten S-market voi olla niin paljon edullisempi kuin K-market? S-marketissa sama karkkipussi maksaa 2,19€ minkä hinta K-marketissa on 3,59€
Aikamoinen hintaero. Tiedänpähän tästä lähtien, mistä kannattaa ostaa viikonloppukarkit.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Mä en koskaan oo tajunnu prismoja. Varsinkaan Kannelmäen prismaa. Hillittömän kokonen kauppa, mut hyllyvälit valtavat ja hallimaiset. Samaa tuotetta on hillittömästi, mutta vaihtoehdot on minimissä. Multa jää aina jotain puuttumaan kun käyn prismassa, joko eivät myy ollenkaan tai myyvät mutta tuote on loppu ja vastaavaa ei ole koska sitä loppuun myytyä oli se koko 2 neliömetrin alue. Mua turhauttaa se, että siel on kamala määrä turhaa tilaa ja selvästi asiakkaatkaan ei osaa siellä siks liikkua. Ketään ei varota, koska tilaa on!
Toi minuakin Prismassa harmittaa, samaa tuotetta on lavakaupalla, mutta vaihtoehtoja ei sitten olekaan. Ja se hallimaisuus.
Ite mua täällä Koivukylässä on hämmästyttänyt Cittarin suppeat valikoimat esim S-markettiin nähden.
Eri tason kauppoja, mutta luulis, että Cittarissa on isompana liikkeenä enemmän valikoimia. Vaan ei.
Eilen tein ihmeellisen havainnon, ettei se Lidl olekaan niin edullinen kuin olen aina luullut. S-marketissa aivan vastaavat hinnat. Yksi heittää sentin, toinen korkeintaan kymmenen suuntaan tai toiseen. lihoja tms ei osteta, joten ehkä siellä se säästö tulis.
Cittarissa on parhaimmat alennt, mutta siellä on myös hurjasti näitä heräteostoksiin houkuttelevia tyrkkyjä. Mun on paras olla käymättä siellä tai tosiaan ottaa rahat vain tarjouksia varten mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syitä:
-volyymit ja siten ostohinta, S-ryhmä on ilmeisesti saanut poljettua ostohintoja alas
-mainittu kate ja voitto, joku nyt on vaan laskenut, millä katteella pitää myydä ja hinta tulee siitä
-seuraava on arvaus, mutta jos yrität pitää laajempaa valikoimaa, kuten K-ryhmä tekee, hävikkiä tulee
enemmän ja sekin pitää sitten huomioida hinnoittelussa
K-ryhmällä on todella paljon laajemmat valikoimat tosiaan, sen huomaa hetkessä.
Varmaan city-marketeissa on valinnan varaa. Mulla on lähikauppoina K- Market ja S- Market. Huikea ero valinnan varassa s:n eduksi.
Ostan eniten S-ryhmästä käytännössä lähikaupasta ja Prismasta. Bonuksia tulee mukavasti ja oli iloon
Oli iloinen yllätys kun tilille oli tullut hiljattain105e ylijäämäpalautusta:)
Käyn joskus muissakin liikkeissä kuten lidlissä kun on hyviä tarjouksia.
Lähi s-Market on alkanut iltaisin myydä 60% alennuksella 30% aletuotteet ja kauppa käy. Tuo ale on klo 20 jälkeen. Sitä
Sä vertaat nyt kahta erikokosta kauppaa keskenään. Alepa vs K-MARKET, S-MARKET vs K- supermarket, prisma vs cittari. Noi olis koon mukaan oikeet vertailukohteet. Vai kuin on, onko alepassa ja s-marketissa yhtä paljon vaihtoehtoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soijamaito Cittarissa 3,29€, sama tuote Prismassa ja S-marketissa 2,69€. Jopa K-marketissa on Cittaria halvemmalla 2,99€.
Moni tuote on Ka-kaupassa ylihinnoiteltu, varsinkin Cittarin hinnat yllättää aina.Mutta, kuten sanottu, kauppa se on mikä kannattaa. Cittareiden kauppiaillahan on huipputulot. En ole kateellinen (joku tätä kohta ehdottaa kuitenkin), mutta en ymmärrä miksi tekisin noin räikeää tulonsiirtoa omasta lompakosta kauppiaille kun voin valita halvemmankin kaupan mistä ostaa perheelle ruokaa.
Cittari on laadukkaampi kauppa, K-marketit ovat profiloituneet asuinalueen mukaan eikä ole enää tusinakauppoja kuten Alepat. Jos ei ole rahasta niin tarkkaa, niin jokainen varmaan valitsee K-ryhmän. Rahan takia S-kaupoissa käydään, siellä on pointtina että tonnikalaa on 10 lavallista kahta eri sorttia ja K-kaupoissa 10 eri sorttia pienemmät määrät. Pointti selvisi?
Vai laadukkaampi kauppa? Mistä muusta srn laadun näkee kuin tonnikalavalikoimasta?
Käyn itse sekä S- että K-ryhmän kaupoissa ja myös Lidlissä.
Jokaisessa on hyvät ja huonot puolet enkä suhtaudu ruokakaupan valintaan noin fanaattisesti kuin sinä.
Fakta kuitenkin on, että esim. Cittarissa lähes kaikki tuotteet on kalliimpia kuin Prismassa. Puhun nyt normaalihinnoista enkä tarjouksista.
En laske pennejä mutta kun yrittää pitää ison perheen kiinni terveellisessä ja monipuolisessa ruokavaliossa, valitsen mielelläni halvemman kahdesta tismalleen samasta tuotteesta. Kaupan omia merkkejä en laske tähän mukaan koska niiden kohdalla hinnan/laadun vertailu on mahdotonta.Mikä on srn-laatu? Lähes kaikkia tuotteita on isommat valikoimat K-kaupoissa, kuin S-kaupoissa. Ihan vaan vaikka oliiviöljyjä, teemerkkejä, yrttejä, luomuruokaa, paikallista tuotetta, kahvia, kasvisuokavaihtoehtoja, mehuja, maitoja, erikoisoluita jne. Eli lähes kaikkia tuoteryhmiä.
Aina yhtä ihanaa huomata, että kun ei ole enää asiaa niin tartutaan kirjoitusvirheisiin. 😘
Yhtä kaikki, en ymmärrä miksi maksaisin laajan tuotevalikoiman vuoksi extraa niistä perustuotteista mitkä saa muualta halvemmalla. Tuskin sinunkaan ostoskorisi on täynnä pelkkiä erikoistuotteita mitä ei muualta saa?
Kuten sanottu, käytän itse kaikkia kauppoja. Kahvit ja teet mm. ostan ihan muualta, en käytä lainkaan markettien valikoimaa näissä. Aiemmin jo sanoin, että miksi ostaisin tuotteen kallimmalla jos sen voi saada halvemmalla toisesta kaupasta (esim. vaikka juuri aplro-tuotteet).
Palkat vaikuttaa.
K-kaupat on palvelevia kauppoja, S-kaupat itsepalvelua.
Kauppa on nykyään tosi pitkälti automatisoitu ja tämä auttaa kustannusten hallinnassa. Siksi palkkakulut on todella tärkeässä osassa, mutta nämä ovat yrityksen arvovalintoja. (Kuinka paljon palvelemme asiakasta?)
Tuotteen hinnanmuodostus on kyllä monimutkainen prosessi, olettaisin. Asiakkaana usein ajattelee että sehän on vaan se ostohinta+haluttu kate, mutta taustalla on kaikenlaisia kiemuroita, esim: Ullan Pulla haluaa tuotteensa kaupan valikoimiin, kauppa ilmoittaa että käy, mutta Ullan Pullan pitää maksaa 50 000 mainonta ja kampanjointitukea kaupalle.
Tsadaa, kauppa tienasi Ullan Pullan tuotteilla just 50 000e tekemättä mitään!
S-Market on halvempi, mutta kaikki on aina kalliimpaa syrjemmässä. Ärsyttää, kun lähellä oleva S-Market on keskustan marketia kalliimpi. Prismoissakin on eroa, sillä täällä ainakin pienempi Prisma on jättiläiskauppaa kalliimpi. Tuntuu, että ihmisiä yritetään ohjata noihin jättimarketeihin heräteostoksille.
Mä ostan tietyt tuotteet sieltä, mistä saa halvimmalla (eli käyn viikon aikana eri liikkeissä). On sillä merkitystä maksaako luonnonjogurtti 1,90 vaiko 2,79 tai salaatti 1,09 vai 1,69.
Vähän vaivaa joutuu näkemään, mutta viikon aikana säästyy useampi euro. Sopii mulle.
Minä puhuin samojen tuotteiden hinnoista. Ja minun alueella halvin on Lidl, mutta periaatteesta en käy siellä. Kakkosena Smarket, joten sinne.
Olen huomannut, että viikon ruuat (käydään kerran viikossa kaupassa) nelihenkiselle perheelle maksavat Cittarissa helposti 20-40 euroa enemmän kuin Prismassa, vaikka ostoslista suunnitellaan etukäteen kotona eikä siis haksahdeta niihin K-kaupan erikoistuotteisiin. Vuositasolla tuosta tulee 1440 euroa jos lasketaan keskimääräiseksi eroksi 30 euroa, ja vaikka ei tarvitse jokaista penniä laskeakaan, niin kyllähän tuolle mieluisampiakin käyttökohteita löytyy kuin 200k vuosituloja keräävän Cittari-kauppiaan rikastuttaminen. S-ryhmästä saa lisäksi bonukset päälle, ja niitä kertyy vuodessa aika tuntuvasti, kun autoa tankkaa ABC:llä.
Lapsiperheen ruokaostoksista 99 % on sitä perunaa, banaania, kaurahiutaletta ja broilerisuikaletta, kun kerran tai kaksi vuodessa ostamme jotain oikeasti tosi fiiniä, voimme ostaa sen kauppahallista, ei marketista alkuunkaan.
Me käydään cittarissa harvoin, koska prisma (onneksi) on meitä lähempänä. Tosin saattaisin ajella sinne muutenkin kun siellä on tottunut käymään.
Cittarista jää aina p*skan maku suuhun kun siellä käy. Tuntuu että vaikka ei ostaisi juuri mitään niin *pöff* 50e. Kun taas prismassa monesti ilahtuu maksaessa että eikö juuri tämän enempää
Yksi asia mikä on pistänyt kovasti silmään. Alkuvuodesta S-market mainosti kovasti hedelmien ja vihannesten hintojen laskemista, silti tankoparsa on ollut ässässä koko kevään 2.99/2.49 , vaikka muualla sitä saa tarjouksessa jopa 0.99 ( Lidl ja K-market). Lisäksi ässässä ei enää ole koskaan mitään kunnollisia tarjouksia, sama meno tuntuu tosin olevan kaikilla muillakin kauppaketjuilla.
Meillä lähikauppavalikoimana on Cittari, S-Market ja Lidl.
S-market ja Lidl ovat tosiaan huomattavasti halvempia kuin Cittari. Tästä syystä Cittarissa tulee käytyä lähinnä, jos siellä sattuu olemaan tarvitsemani tuote tarjouksessa tai jos jostain syystä haluamani tuote on muista kaupoista loppu.
Cittarissa tulisi varmaan poikettua hinnoista huolimatta useamminkin, mutta suurin ongelma K-ryhmän kaupoissa tuntuu olevan se, että siellä jonot kassoille on aina järkyttävän pitkät. Tämä tuntuu olevan näin jo arkena ja myös ns. hiljaisimpina kauppa-aikoina. Juhlapyhiä ennen ei K-ryhmän kauppaan kannata edes yrittää tästä syystä. Sen sijaan ainakin Tampereen seudun Prismoissa ja S-marketeissa jonot ovat aina kohtuulliset.
Toinen ongelma on K-ryhmän tarjoukset. Tarjoukset on välillä kyllä todella hyviä, mutta tarkkana saa olla että ne tarjoushinnat myös saa. Usein tarjoustuotteen viereen on aseteltu vastaava normaalihintainen tuote siten, että jos ei ole tarkkana saattaa vahingossa ottaa sen normaalihintaisen tuotteen. Lisäksi yllättävän usein kassan ilmoittama hinta ja hyllynreunahinta ei täsmää eli kannattaa tarkistaa hinnat kuitista aina, kun vierailee Cittareissa! S-ryhmän kaupoissa en ole vastaavaan törmännyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soijamaito Cittarissa 3,29€, sama tuote Prismassa ja S-marketissa 2,69€. Jopa K-marketissa on Cittaria halvemmalla 2,99€.
Moni tuote on Ka-kaupassa ylihinnoiteltu, varsinkin Cittarin hinnat yllättää aina.Mutta, kuten sanottu, kauppa se on mikä kannattaa. Cittareiden kauppiaillahan on huipputulot. En ole kateellinen (joku tätä kohta ehdottaa kuitenkin), mutta en ymmärrä miksi tekisin noin räikeää tulonsiirtoa omasta lompakosta kauppiaille kun voin valita halvemmankin kaupan mistä ostaa perheelle ruokaa.
Cittari on laadukkaampi kauppa, K-marketit ovat profiloituneet asuinalueen mukaan eikä ole enää tusinakauppoja kuten Alepat. Jos ei ole rahasta niin tarkkaa, niin jokainen varmaan valitsee K-ryhmän. Rahan takia S-kaupoissa käydään, siellä on pointtina että tonnikalaa on 10 lavallista kahta eri sorttia ja K-kaupoissa 10 eri sorttia pienemmät määrät. Pointti selvisi?
Vai laadukkaampi kauppa? Mistä muusta srn laadun näkee kuin tonnikalavalikoimasta?
Jokaisessa on hyvät ja huonot puolet enkä suhtaudu ruokakaupan valintaan noin fanaattisesti kuin sinä.
Fakta kuitenkin on, että esim. Cittarissa lähes kaikki tuotteet on kalliimpia kuin Prismassa. Puhun nyt normaalihinnoista enkä tarjouksista.
En laske pennejä mutta kun yrittää pitää ison perheen kiinni terveellisessä ja monipuolisessa ruokavaliossa, valitsen mielelläni halvemman kahdesta tismalleen samasta tuotteesta. Kaupan omia merkkejä en laske tähän mukaan koska niiden kohdalla hinnan/laadun vertailu on mahdotonta.Mikä on srn-laatu? Lähes kaikkia tuotteita on isommat valikoimat K-kaupoissa, kuin S-kaupoissa. Ihan vaan vaikka oliiviöljyjä, teemerkkejä, yrttejä, luomuruokaa, paikallista tuotetta, kahvia, kasvisuokavaihtoehtoja, mehuja, maitoja, erikoisoluita jne. Eli lähes kaikkia tuoteryhmiä.
Aina yhtä ihanaa huomata, että kun ei ole enää asiaa niin tartutaan kirjoitusvirheisiin. 😘
Yhtä kaikki, en ymmärrä miksi maksaisin laajan tuotevalikoiman vuoksi extraa niistä perustuotteista mitkä saa muualta halvemmalla. Tuskin sinunkaan ostoskorisi on täynnä pelkkiä erikoistuotteita mitä ei muualta saa?
Kuten sanottu, käytän itse kaikkia kauppoja. Kahvit ja teet mm. ostan ihan muualta, en käytä lainkaan markettien valikoimaa näissä. Aiemmin jo sanoin, että miksi ostaisin tuotteen kallimmalla jos sen voi saada halvemmalla toisesta kaupasta (esim. vaikka juuri aplro-tuotteet).
Niin oliko tämän "kirjoitusvirheen" tarkoitus tarkoittaa jotain? Jäi edelleen epäselväksi ja olihan minulla asiaa. Oletin sen "kirjoitusvirheen" olevan joku, johon minun pitäisi ottaa kantaa. Minulla ei kulu mitään perustuotteita niin isoja määriä kahden hengen perheessä, joten niiden takia ei kannata halvemman perässä juosta. Epäilen, että ostamani ruoka-aineet on varmasti monen mielestä erikoistuotteita. 5-10 euron ero satasen laskussa ei ole merkityksellinen, yli 20-30 euroa olisi.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että viikon ruuat (käydään kerran viikossa kaupassa) nelihenkiselle perheelle maksavat Cittarissa helposti 20-40 euroa enemmän kuin Prismassa, vaikka ostoslista suunnitellaan etukäteen kotona eikä siis haksahdeta niihin K-kaupan erikoistuotteisiin. Vuositasolla tuosta tulee 1440 euroa jos lasketaan keskimääräiseksi eroksi 30 euroa, ja vaikka ei tarvitse jokaista penniä laskeakaan, niin kyllähän tuolle mieluisampiakin käyttökohteita löytyy kuin 200k vuosituloja keräävän Cittari-kauppiaan rikastuttaminen. S-ryhmästä saa lisäksi bonukset päälle, ja niitä kertyy vuodessa aika tuntuvasti, kun autoa tankkaa ABC:llä.
Lapsiperheen ruokaostoksista 99 % on sitä perunaa, banaania, kaurahiutaletta ja broilerisuikaletta, kun kerran tai kaksi vuodessa ostamme jotain oikeasti tosi fiiniä, voimme ostaa sen kauppahallista, ei marketista alkuunkaan.
Kahden aikuisen taloudessa tolla logiikalla meidän ruokaostoksista on 1% tota perunaa, banaania, kaurahiutaleita ja broilersuikaleita.
Vierailija kirjoitti:
No onpa teillä sitten erikoinen ruokavalio, jos 99% noilla pärjäätte =) Meillä ei syödä ollenkaan perunaa, banaania melko harvoin, haurahiutaleitakin kuluu paketti vuodessa ja broilerinsuikaleita pari kertaa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten sanottu, käytän itse kaikkia kauppoja. Kahvit ja teet mm. ostan ihan muualta, en käytä lainkaan markettien valikoimaa näissä. Aiemmin jo sanoin, että miksi ostaisin tuotteen kallimmalla jos sen voi saada halvemmalla toisesta kaupasta (esim. vaikka juuri aplro-tuotteet).Niin oliko tämän "kirjoitusvirheen" tarkoitus tarkoittaa jotain? Jäi edelleen epäselväksi ja olihan minulla asiaa. Oletin sen "kirjoitusvirheen" olevan joku, johon minun pitäisi ottaa kantaa. Minulla ei kulu mitään perustuotteita niin isoja määriä kahden hengen perheessä, joten niiden takia ei kannata halvemman perässä juosta. Epäilen, että ostamani ruoka-aineet on varmasti monen mielestä erikoistuotteita. 5-10 euron ero satasen laskussa ei ole merkityksellinen, yli 20-30 euroa olisi.
😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi?? Iki kuuna päivänä en sanoisi Cittaria laadukkaaksi kaupaksi verrattaessa S-ryhmään. Ihan samaa tavaraa myyvät, Cittarissa vaan on hinnat aina korkeammat!
Viikon takaa esimerkki on savukala, 36 e kilo, Prismassa 6 e kilo halvempi. Sama tuote.
Kannattaa myös tarkistaa kassakuitti, usein Cittarissa on tarjous - mutta kuitissa normihinta.. Periaate ratkaisee
"Silmällisesti" katsottuna samankaltaiset perheet käyvät molemmissa kaupoissa => ei ole varakkuuden merkki käydä Cittarissa.
Karkkipussi maksoi esim 2,50 S-Marketissa ja K-Marketissa sen 2,80 ajoit 10km S-Markettiin koska se karkkipussi oli siellä halvempi??Eli paljon sitten säästit kun lasketaan bensakulut :)
Vierailija kirjoitti:
Palkat vaikuttaa.
K-kaupat on palvelevia kauppoja, S-kaupat itsepalvelua.
Kauppa on nykyään tosi pitkälti automatisoitu ja tämä auttaa kustannusten hallinnassa. Siksi palkkakulut on todella tärkeässä osassa, mutta nämä ovat yrityksen arvovalintoja. (Kuinka paljon palvelemme asiakasta?)
Tuotteen hinnanmuodostus on kyllä monimutkainen prosessi, olettaisin. Asiakkaana usein ajattelee että sehän on vaan se ostohinta+haluttu kate, mutta taustalla on kaikenlaisia kiemuroita, esim: Ullan Pulla haluaa tuotteensa kaupan valikoimiin, kauppa ilmoittaa että käy, mutta Ullan Pullan pitää maksaa 50 000 mainonta ja kampanjointitukea kaupalle.
Tsadaa, kauppa tienasi Ullan Pullan tuotteilla just 50 000e tekemättä mitään!
"K-kaupat on palvelevia kauppoja, S-kaupat itsepalvelua." Tämähän ei pidä paikkaansa täällä Oulun alueella lainkaan! K-kaupoissa ainoastaan lihatiskillä ja kassalla on ihmisiä, Prismasta löytää jopa palvelupisteitä sekä ihmisiä osastoilta.
Tää on ihan totta.
Muistakaa kuitenkin, että yleisesti ottaen K-supermarket ja K-market ovat kalliimpia kuin ässä.
Olen tehnyt keikkavuoroka n. 25 eri kaupassa (suppari ja k-market), joten kokemusta hinnoista on ruuuunsaaasti.
Yhdessä paikassa esim. tosin sika hyviä omia tarjouksia, kun taas omassa kaupassa kodin vieressä useampi tuote paljon kalliimpi kuin viereisessä Alepassa.