Kertokaa mulle, miksi ala-asteen kevätjuhla on lauantaiaamuna kahdeksalta?
Monenko mielestä tuo on hyvä aika ja miksi? Jo tunti myöhemmin olisi parempi aika, kymmeneltä olisi mielestäni ollut paras.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä saisi olla jo perjantaina. Meillä esim. nyt hankala tilanne kun ajetaan samana päivänä yo-juhlin toiselle puolelle Suomea urku auki lapsen toikkarinjaon takia. Olisi paljon kivempaa lähteä jo perjantaina ja sitten hotellin yöksi ja aamulla rauhassa valmistautua juhlimiseen. Senkun että meikkaat ja vaihdat vaatteet jossain huoltsikalla kusenhajuisessa vessasa lattiaroiskeita varoen.
Sen todistuksen saa kyllä postissa toimitettuna, ei tarvitse mennä itse hakemaan.
Lapsen koulussa on joulu/kevätjuhlat viikolla illalla, lauantaiaamuisin ei ole kuin todistusten jako ainoastaan, kestää max. 15 min. Hyvä systeemi. Lauantai on vielä työpäivä kouluilla, peruskouluasetuksen mukaan kun peruskoulut ja lukiot loppuvat viikon 22 lauantaina.
Pelkkä toikkarien jako meilläkin on ja kestää kolme varttia loppuen puoli kymmeneltä, ja lapsi itse haluaa mennä sinne ja saada toikkarinsa yhdessä muiden kanssa. Vielä alakoulun viimeinen päivä kyläkoulussa.
Ylioppilasjuhlat ei maaseudulla jää monilla yhteen vaan saattaa olla kolmetkin juhlat samana päivänä siirtymisineen. Siis vierailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska hyvä saada se pois alta ja päästää lapset kesälaitumille. Lisäksi se on normaali työpäivä opettajille joten helpompi sitten päästä myös itse tekemään töitä rauhassa
Normaali työpäivä, my ass! No ei todellakaan tietenkään ole mikään normaali. Olen ope ja korkki auki heti kun kotiin pääsee, eli n. klo 11.
Ja se korkki menee sitten kiinni elokuun 10. vai millom ne koulut nyt alkaakaan.
T. Toinen ope
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska hyvä saada se pois alta ja päästää lapset kesälaitumille. Lisäksi se on normaali työpäivä opettajille joten helpompi sitten päästä myös itse tekemään töitä rauhassa
Normaali työpäivä, my ass! No ei todellakaan tietenkään ole mikään normaali. Olen ope ja korkki auki heti kun kotiin pääsee, eli n. klo 11.
Ja se korkki menee sitten kiinni elokuun 10. vai millom ne koulut nyt alkaakaan.
T. Toinen ope
Jep. Ne pakolliset suunnittelut yms ennen koukun alkua voi tehdä pikku hiprakassakin.
Mitä töitä?