Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa mulle, miksi ala-asteen kevätjuhla on lauantaiaamuna kahdeksalta?

Vierailija
30.05.2017 |

Monenko mielestä tuo on hyvä aika ja miksi? Jo tunti myöhemmin olisi parempi aika, kymmeneltä olisi mielestäni ollut paras.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vain työssäkäyvien vanhempien kiusaksi. Ensin pilataan viikonlopun unet ja sitten ne kakarat ei mene arkenakaan ajoissa nukkumaan seuraavaan 2,5kk kun lomalla saa nukkua pitkään...paitsi ne työssä käyvät vanhemmat.

😂

Vierailija
22/45 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on ainakin lukio ja yläaste samassa koulussa ja käytössä vain yksi sali. Juhlat pitää aikatauluttaa, kun on kyse useista sadoista ihmisitä. Ap: n tapauksessa on kysymys vain hänestä itsestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiukuttelin samaa koko sen ajan, kun lapset oli koulussa. Nyt tulee vielä viimeisen lakkiaiset, ja tästäkin kiukunaiheesta pääsen!

Mun mielestä aikatauluksi sopisi: alakoulu klo 9, yläkoulu klo 10.30 ja lukio klo 12. Juhlat ovat parhaimmillaan n. 45 minuutin pituisia. Ei mitään puuduttavaa ohjelmistoa epävireisine hymisevine kuoroineen ja huonosti soittavine bändeineen. Reipas ohjelma, ja jää aikaa siirtyä toiseen juhlaan, jos tarve vaatii. 

Ylioppilailla on koko päivä aikaa juhlia yöhön asti. Ei tule kiire, vaikka juhlat alkaisivat puolelta päivin. Kotiin voi kutsua vieraita vaikka kolmen maissa. Ehtii istua kuusi tuntia kotonakin ennen kuin alkavat iltamenot.

Vierailija
24/45 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa perheessä voi olla lapsia alakoulussa ja ylioppilas. On tärkeää että saavat omat todistukset mutta pääsevät myös sisaruksen juhlaan

Vierailija
25/45 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiukuttelin samaa koko sen ajan, kun lapset oli koulussa. Nyt tulee vielä viimeisen lakkiaiset, ja tästäkin kiukunaiheesta pääsen!

Mun mielestä aikatauluksi sopisi: alakoulu klo 9, yläkoulu klo 10.30 ja lukio klo 12. Juhlat ovat parhaimmillaan n. 45 minuutin pituisia. Ei mitään puuduttavaa ohjelmistoa epävireisine hymisevine kuoroineen ja huonosti soittavine bändeineen. Reipas ohjelma, ja jää aikaa siirtyä toiseen juhlaan, jos tarve vaatii. 

Ylioppilailla on koko päivä aikaa juhlia yöhön asti. Ei tule kiire, vaikka juhlat alkaisivat puolelta päivin. Kotiin voi kutsua vieraita vaikka kolmen maissa. Ehtii istua kuusi tuntia kotonakin ennen kuin alkavat iltamenot.

Joissakin kouluissa oppilaat on jaettu kahteen tai useampaan juhlaan.

Vierailija
26/45 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä saisi olla jo perjantaina. Meillä esim. nyt hankala tilanne kun ajetaan samana päivänä yo-juhlin toiselle puolelle Suomea urku auki lapsen toikkarinjaon takia. Olisi paljon kivempaa lähteä jo perjantaina ja sitten hotellin yöksi ja aamulla rauhassa valmistautua juhlimiseen. Senkun että meikkaat ja vaihdat vaatteet jossain huoltsikalla kusenhajuisessa vessasa lattiaroiskeita varoen.

Vierailija
27/45 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuvirkut ovat päättäneet mihin aikaan.

Vierailija
28/45 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yo-juhlien takia muiden koulujen juhlat aiemmin. Oma työpaikkani on yläkoulu, jossa vanhemmat itse alunperin toivoivat, että juhla aamusta, jotta ehtivät isompien lastensa lakkiaisiin klo 10. Matkaa 7 km.

Vierailija
29/45 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajillakin saattaa olla omaa elämää ja menoja, vaikka oman lapsen valmistujaisia tms.

Oikeasti? Ja sen takia pitää koko koulun kaikkien oppilaiden ja opettajien olla koulussa la-aamuna klo 8? Voitaisko samalla logiikalla pysäyttää koko Suomi, jotta ihmiset pääsisivät lauantaina omiin menoihinsa?

Vierailija
30/45 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska hyvä saada se pois alta ja päästää lapset kesälaitumille. Lisäksi se on normaali työpäivä opettajille joten helpompi sitten päästä myös itse tekemään töitä rauhassa

Normaali  työpäivä, my ass! No ei todellakaan tietenkään ole mikään normaali. Olen ope ja korkki auki heti kun kotiin pääsee, eli n. klo 11.

Juoppolalli.

Vierailija
31/45 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajillakin saattaa olla omaa elämää ja menoja, vaikka oman lapsen valmistujaisia tms.

Ja suurella osalla perheitä on sen alakoululaisen lisäksi kiire joko omien tai suvun nuoreten ylioppilasjuhliin!!

Vierailija
32/45 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se kevätjuhla voisi olla perjantaina illalla? :o

Vierailija
33/45 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei täytyy myöntää etten ottanut huomioon yo-juhlia. Tosin omasta mielestäni nekin voisi alkaa myöhemmin.. ap

Vierailija
34/45 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että nykyajan Pirjo-Pertti osaa noudattaa aikatauluja. Tuskin niitä kiusaksi tehdään. Joissakin perheissä voidaan hyvinkin elää muunlaista rytmiä ja tosiaan yo-juhliakin on.

Vierailija
35/45 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä saisi olla jo perjantaina. Meillä esim. nyt hankala tilanne kun ajetaan samana päivänä yo-juhlin toiselle puolelle Suomea urku auki lapsen toikkarinjaon takia. Olisi paljon kivempaa lähteä jo perjantaina ja sitten hotellin yöksi ja aamulla rauhassa valmistautua juhlimiseen. Senkun että meikkaat ja vaihdat vaatteet jossain huoltsikalla kusenhajuisessa vessasa lattiaroiskeita varoen.

Sen todistuksen saa kyllä postissa toimitettuna, ei tarvitse mennä itse hakemaan.

Lapsen koulussa on joulu/kevätjuhlat viikolla illalla, lauantaiaamuisin ei ole kuin todistusten jako ainoastaan, kestää max. 15 min. Hyvä systeemi. Lauantai on vielä työpäivä kouluilla, peruskouluasetuksen mukaan kun peruskoulut ja lukiot loppuvat viikon 22 lauantaina.

Vierailija
36/45 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se kevätjuhla voisi olla perjantaina illalla? :o

Hei tämä on hyvä kysymys! Ja mulla siis vasta esikoinen koulusss enkä ite ole ylioppilas, joten siksi en osannut ottaa niitä huomioon. Vaikka edelleen mua kiinnostaa, miksei lakkiaiset voi alkaa kello 12? Mikä on tämä tapa, että kauheella kiireellä kaikki juhlat heti niin aamusta kuin mahdollista? Ap

Vierailija
37/45 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa kouluissa joudutaan juhlimaan monessa erässä tilanpuutteen takia. Siksi aloitetaan aikaisin. Tosin meidän lastemme koulussa kevätjuhla on jo keskiviikkoiltana. Lauantaina jaetaan vaan todistukset. Tämä klo 9.

Vierailija
38/45 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipäätään tarttee tehdä mitään mitä muut sanoo? Mennään vaan silloin kun huvittaa.

Vierailija
39/45 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tänään. Kolmessa vuorossa, oppilaat päivällä ja vanhemmat illalla. Lauantaina saadaan vain todistukset.

Vierailija
40/45 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppilasjuhlat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi