Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei lentokoneessa saisi taputtaa kun saavutaan maihin?

Vierailija
30.05.2017 |

Olimme äskettäin ystävän kanssa ulkomaanlomalla. Osa ihmisistä alkoi taputtaa kun saavuimme takaisin Suomeen ja yhdyin joukkoon. Ystäväni sanoi, että se on jotenkin "junttia". En oikein ymmärtänyt miksi? Onko tämä jotenkin yleinen mielipide?

Kommentit (169)

Vierailija
1/169 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joidenkin mielestä kaikenlainen julkinen itseilmaisu ja riemuitseminen on junttia ja tosi noloa.

Vierailija
2/169 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joidenkin mielestä kaikenlainen julkinen itseilmaisu ja riemuitseminen on junttia ja tosi noloa.

Olisi mielenkiintoista tietää miksi? Esimerkiksi itse en lennä usein ulkomaille, joten itselleni lentäminen on erityinen tapaus. Ja kiitetäänhän bussikuskiakin kun jäädään pois. -AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/169 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä pitää ymmärtää perinteet

reittilennoilla ei taputeta koska matkustajat ovat niin rutinoituneita nousuihin ja laskuihin että niissä ei ole mitään kummallista

lomalennoilla taputetaan koska matkustajat lentävät niin harvoin että laskeutuminen on suuri kokemus

Vierailija
4/169 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junttia on taputtaa myös bussikuskille, vaikka vaarallisempi kulkuväline onkin.

Vierailija
5/169 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan ymmärtänyt tollasta "ku se on niin junttia" -ajattelutapaa. Ihme hienohelmailua.

Vierailija
6/169 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista tietää miksi? Esimerkiksi itse en lennä usein ulkomaille, joten itselleni lentäminen on erityinen tapaus. Ja kiitetäänhän bussikuskiakin kun jäädään pois. -AP

En tiedä, millaiset on lentokoneen ohjaamon äänieristeet, että mahtaavatko lentäjät edes kuulla taputuksia. Itse olen ihan kiittänyt stuertteja ja lentoemäntiä koneesta poistuessa, kun ovat yleensä siinä oven vieressä.

Vierailija
7/169 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taputan Tallinnan-risteilyn päätteeksi kun ankkuri kolahtaa meren pohjaan.

Vierailija
8/169 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole koskaan ymmärtänyt tollasta "ku se on niin junttia" -ajattelutapaa. Ihme hienohelmailua.

on siinä nykyään sekin puoli että miksi taputtaa koneelle?

käytännössä aina autopilotti hoitaa koneen laskeutumisen

pilotti on puikoissa silloin kun laskeutuminen tuntuu erityisen kehnolta ja pomppuiselta

Vierailija
9/169 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää halaan kaikki lentoemännät lopuksi.

Vierailija
10/169 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taputan aina meidän autossakin, kun päästään perille.

Vierailija
11/169 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko perustella taputtamiskieltoa tarkemmin? Missä olet nähnyt kiellon asiasta? Onko se painettu ohjeisiin tai onko lentokoneen henkilökunta kieltänyt taputtamisen? Muussa tapauksessa et taida puhua totta.

Vierailija
12/169 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junttia on myös antaa opettajalle kukka ja kiittää ja tervehtiä bussikuskia? Tapa on hyvin suomalainen ja minusta siitä kannattaisi pitää kiinni. Positiivinen erikoisuus melko jäyhissä suomalaisissa. Olen lentänyt paljon.

Vierailija
13/169 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taputan Tallinnan-risteilyn päätteeksi kun ankkuri kolahtaa meren pohjaan.

:DDDD

Vierailija
14/169 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko perustella taputtamiskieltoa tarkemmin? Missä olet nähnyt kiellon asiasta? Onko se painettu ohjeisiin tai onko lentokoneen henkilökunta kieltänyt taputtamisen? Muussa tapauksessa et taida puhua totta.

asiaan liittyvä etiketti imetään äidinmaidon mukana

Vierailija
15/169 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentäjät tekevät työtään aika kivalla palkalla. Ei niitä tarvi kiittää erikseen. Aikoinaan, kun valmismatkat oli uusia. Tyyliin Keihäsmatkat, porukat taputti ja lauloivat Kotimaani onpa Suomi.

Vierailija
16/169 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykin huomenna taputtaa, kun jään metrosta aamulla.

Vierailija
17/169 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei mistään kielloista sinun lisäksesi ole puhunut. Junttimainen tapa se on.

Vierailija
18/169 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän bussikuskillekaan taputeta kun päästään perille jne. Mutta kyllähän noilla lomalennoilla näitä taputtajia välillä on. Ei siis minua haittaa, mut juntihkoahan se on.

Vierailija
19/169 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijausta koko kysymys! Ei voi olla kiellettyä. Mihin lakiin se voisi perustua?

Vierailija
20/169 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

on siinä nykyään sekin puoli että miksi taputtaa koneelle?

käytännössä aina autopilotti hoitaa koneen laskeutumisen

pilotti on puikoissa silloin kun laskeutuminen tuntuu erityisen kehnolta ja pomppuiselta

Tämä kuulostaa siltä että minäkin amiksen käynyt jantteri olisin kelpo kapteeni!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan