Onko täälä sairaalassa työskenteleviä osastonsihteereitä?
Kerro työnkuvastasi ja mikä on palkkasi? Kuinka kauan olet tehnyt sitä työtä?
Kommentit (14)
Millä koulutuksella tätä työtä voi tehdä? :) Kelpaako sihteerin ammattitutkinto?
Tein vähän aikaa ja sitten hankin oikean ammatin. Parhaiten homma sopii välivuotta viettävälle, mutta pidemmän päälle tosi puuduttavaa ja mekaanista
Vierailija kirjoitti:
Tein vähän aikaa ja sitten hankin oikean ammatin. Parhaiten homma sopii välivuotta viettävälle, mutta pidemmän päälle tosi puuduttavaa ja mekaanista
Paitsi jos pääsee kiertämään, silloin ei yksikään päivä ole samanlainen. Monipuolista työtä se minulle ainakin on. Olen ollut siis ihan kaikkialla ja tunnen koko sairaalan kuin omat taskuni ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi jos pääsee kiertämään, silloin ei yksikään päivä ole samanlainen. Monipuolista työtä se minulle ainakin on. Olen ollut siis ihan kaikkialla ja tunnen koko sairaalan kuin omat taskuni ;)
Pitääkö tuota silmäniskuhymiötä tulkita niin, että tunnet myös miespuolisten lääkäreiden kikkeleiden pituudet.
Muakin kiinnostaisi ala, tai alkuun lähinnä, että minkälainen työtilanne alalla on?
Vierailija kirjoitti:
Muakin kiinnostaisi ala, tai alkuun lähinnä, että minkälainen työtilanne alalla on?
Varmaan huonoin kaikista mahdollisista ainakin uutisten mukaan. Ei kannata
Vierailija kirjoitti:
Aika huono. Sihteerien töitä siirretään muualle, kuten esim Postin roboteille. Niille jotka jäävät jäljelle joutuvat kiertämään useissa eri paikoissa. Näin saadaan heti sijainen jos joku on pois, ei tarvitse hankkia sijaista, mikä taas on kallista. Johdon mielestä se hieno asia että kaikki osaavat vähän kaikkea, mutta omasta mielestäni se vaarantaa potilasturvallisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika huono. Sihteerien töitä siirretään muualle, kuten esim Postin roboteille. Niille jotka jäävät jäljelle joutuvat kiertämään useissa eri paikoissa. Näin saadaan heti sijainen jos joku on pois, ei tarvitse hankkia sijaista, mikä taas on kallista. Johdon mielestä se hieno asia että kaikki osaavat vähän kaikkea, mutta omasta mielestäni se vaarantaa potilasturvallisuuden.
Kuulostaa kyllä kamalalta. Sihteeri joka tuntee sairaalan kuin omat taskunsa tuntuisi potilaasta paremmalta... Noh, vähän ruumiita voi tulla, mutta saadaanpa samalla työpaikkoja pois ihmisiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö tuota silmäniskuhymiötä tulkita niin, että tunnet myös miespuolisten lääkäreiden kikkeleiden pituudet.
Sekoitat sihteerit sairaanhoitajiin. Ja ei se meininki enää muutenkaan ole niin rajua kuin 20 vuotta sitten. Vai olenko minä tullut vanhaksi.
Olin osastosihteerinä 70-luvulla. Ei taida apuja olla. Virkanimike oli silloin osastoavustaja.
Palkka 2150 e, viisi vuotta töissä. Olen kiertänyt pitkin sairaalaa mutta nyt vakiintunut kahdelle eri poliklinikalle. Tehtäviini kuuluu asiakaspalvelu, lähetekäsittely ja ajanvaraus, sanelunpurku, maksusitoumusten tekeminen, laskujen asiatarkastus, raportointi, lausuntojen puhtaaksikirjoitus ja eteenpäin toimittaminen.
Teen paljon sellaista mihin robotisaatio ei ainakaan vielä pure, näillä poleilla missä työskentelen esim. ajanvaraus on välillä melkoista tähtitiedettä kun täytyy tietää ketä vastaanotolle tulee asiakkaan ja erityistyöntekijän lisäksi, täytyykö mukana olla lääkäri vai ei, tarvitaanko uusi lähete vai ei ja kuinka kauan vo:lle täytyy varata aikaa ja täyttyvätkö saatavuusperusteet ylipäätään. Usein mukana on vielä ulkopuolisia palveluntuottajia joten on vaikea uskoa, että mikään verkkoajanvaraus toimisi aukottomasti niin että kaikkien, myös niiden sairaalan ulkopuolisten kalenterinäkymät olisivat käytössä. Ajanvarauksiin pitää tehdä myös asiaankuuluvat tilastoinnit oikein joista ajetaan tasaisin väliajoin raportit mm. THL:lle.
Luonnollisesti soten myötä työtahti on kiristynyt ja kiristyy entisestään. Työ on muuttunut paljon jo viimeisen viiden vuoden aikana. En yhtään osaa sanoa mikä työtilanne on viiden vuoden päästä mutta mielestäni täysin ilman osastonsihteerejä mikään osasto tai poliklinikka ei pärjää. Voin toki olla väärässä, toivottavasti en.
Joo. 2400 euroa. 14 vuotta.