Vierailija

Lopputulos: kyykkääminen oli vaivatonta eikä naiselle tullut jalkoihin minkäänlaista muutosta. Hänen liikkuvuutensa kyykyssä parani vähän.
Mullistavaa siis kerrassaan!

https://anna.fi/hyvinvointi/liikunta/30-kyykkya-joka-paiva-kuukauden-aja...

  • ylös 3
  • alas 0

Kommentit (11)

Vierailija

Aika turha tehdä kehonpainokyykkyä. Sama lähteä vaikka juoksulenkille. Kestävyyskunto kasvaa paremmin, eikä ole niin yksitoikkoista.

  • ylös 10
  • alas 3
Vierailija

Kyykky vaatii aina painoja tuodakseen tuloksia - ellei ole vanhus tms. vuodepotilas.

Painoilla treenaaminen on ylipäätään ainoa keino saada selvää lihasmassaa. Juoksu, uinti, pyöräily... Jne. kehittävät lihaksen kokoa vain tiettyyn rajaan asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Sanoohan tuossa Juha Hulmikin, että tuollainen haaste ei ole nousujohteista treeniä, rasitusta ei lisätä vaan vatkataan vain samaa. Kroppa tottuu nopeasti.

Ehkä parin viikon haasteena vielä järkevä, 30 päivän haasteena menee vain tasaiseksi jumpaksi. Facebookissa näitä haasteita aina muutenkin tulee. Lopputulos taitaa olla, että tasainen ko. liikeen tekeminen kehittyy paremmaksi, ei mikään muu.:)

Vierailija

Eihän tuossa ole mitään järkeä ellei tee joka päivä yhtä kyykkyä lisää. Plus jos tekee ilman painoja pitäisi mennä alas asti, siis takapuoli kantapäihin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei kuukaudessa muutenkaan ihmeitä tapahdu, tekisit mitä tahansa treeniä.

Aloittelijalla tapahtuu. Kyllä minulla housut kiristyi reisien kohdalta heti kun aloitin saliharrastuksen.

Vierailija

Odottelen, että tähän ketjuun saapuvat ne, jotka ovat saaneet "kovan kunnon" tekemällä puutahatöitä tai ulkoiluttamalla koiraa.

Vierailija

Eipä noita kevyitä perushaasteita taida olla suunniteltukaan aktiivisesti urheileville tai edes arjessaan kohtuullisesti hyötyliikuntaa saaville. Oli kyseessä sitten kyykkyhaaste, tee xx vatsalihasliiketta päivässä, käy päivittäin tunnin mittaisella (kävely)lenkillä jne. Tuloksia tuollaiset tuottavat pääasiassa niillä ihmisillä, jotka ovat viimeksi kyykkyjä tehneet koulun liikuntatunneilla, tekevät nykyisin istumatyötä, eivätkä työpäivän jälkeen jaksa kotoa poistua kuin korkeintaan koiraa ulkoiluttamaan. Mikäli minkäänlaista treeniä ei perusarjessaan muualtakaan tulisi, niin kyllä tuollainen 30 kyykkyä vaikuttaa positiivisesti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eipä noita kevyitä perushaasteita taida olla suunniteltukaan aktiivisesti urheileville tai edes arjessaan kohtuullisesti hyötyliikuntaa saaville. Oli kyseessä sitten kyykkyhaaste, tee xx vatsalihasliiketta päivässä, käy päivittäin tunnin mittaisella (kävely)lenkillä jne. Tuloksia tuollaiset tuottavat pääasiassa niillä ihmisillä, jotka ovat viimeksi kyykkyjä tehneet koulun liikuntatunneilla, tekevät nykyisin istumatyötä, eivätkä työpäivän jälkeen jaksa kotoa poistua kuin korkeintaan koiraa ulkoiluttamaan. Mikäli minkäänlaista treeniä ei perusarjessaan muualtakaan tulisi, niin kyllä tuollainen 30 kyykkyä vaikuttaa positiivisesti.

Minä taas uskon, että nämä haasteet ovat yhtä haitallisia, kuin vaikkapa laihdutuskuurit. Niistä voi innostua hetkellisesti, mutta mitään pysyvää iloa niistä ei ole enkä usko, että niistä saa edes mitään sysäystä kohti liikkuvampaa elämäntapaa. Lähinnä sopivat ihmisille, jotka pystyvät hampaat irvessä sitoutumaan siihen, että tekevät samaa tylsää treeniä päivästä toiseen. Eihän kukaan aktiivikuntoilijakaan halua liikkua niin!

 Tämä juttu oli mielenkiintoinen, koska siinä arvioitiin myös sitä, kuinka hyödyllistä tuollainen treeni on, ja lopputuloskin oli se, että tylsyyden lisäksi ei edes kovin hyödyllistä.

Mutta mitä tulee taas siihen, onko parempi tällainen 30 päivän haaste kuin ei mitään, niin toki kyllä on parempi kuin ei mitään. Mutta liikkumattoman kohdalla nyt ihan mikä tahansa on parempi kuin ei mitään, siten tätä ei voi hehkuttaa ylivertaisena.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.
 
Sisältö jatkuu mainoksen alla