Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Me kilttimiehet olemme aivan liian kunnollisia

Vierailija
30.05.2017 |

Siksi emme kelpaa teille naisille.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kuvitellut olevani kilttimies kun sitä on useammalta taholta minulle kerrottu, mutta en minä tässä kerrottuihin määritelmiin sovi. Mikä minä sitten olen?

Normaali mies joka on kiltti?

M27

Vierailija
42/50 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, Sherlock, miksi naiset eivät reaalimaailmassakaan lämpene miehille jotka käyvät ruikuttamassa ja syyttelemässä naisia vauvapalstalla? Hmmmmm...

Juuri tästä pohjimmiltaan on kyse, kun mietitään miksi miehet eivät näytä tunteitaan.

Tunteiden näyttäminen on erittäin vaarallista miehelle, koska se avaa portit kaikenlaisille hyökkäyksille. Naiset erityisesti halveksivat tunteitaan ja heikkouksiaan avaavaa miestä, kuten kommenttisikin osoittaa.

Kun taas vastaavasti miehet tuntevat syvää kunnioitusta naista kohtaan, joka paljastaa herkkyytensä kirkumalla palstalla kaikkien miesten olevan sikoja? Miehet rientävät joukolla tukemaan ja ihailemaan tätä tunteensa rohkeasti esiin tuovaa jumalatarta? Vai...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilttimies on suomenkielinen versio Nice Guy:sta, vähän samaa sarjaa on myös neckbeardit ja incelit ym.

Nice guy kokee olevansa oikeutettu parisuhteeseen naisen kanssa ja syyttää naisia siitä kun se ei tapahdukkaan sormia napsauttamalla.

Nice guyn mielestä nainen on velvollinen seurustelemaan juuri hänen kanssaan, onhan hän niin paljon parempi vaihtoehto kun jännämies (asshole, chad, mitä näitä nimiä nyt on).

Nice guylta puuttuu kyky tutkia omaa käytöstään ja ymmärtää että nainen ei ole velvoitettu seurustelemaan hänen kanssaan vain siksi että nice guy pitää itseään niin hyvänä. 

Ymmärrän näiden väliinputoajien turhautumisen, olen itsekkin sellainen, mutta toivon että he ymmärtäisivät tutkia omaa käytöstään ja suhtautumista naisiin. Tämän jälkeen voisi näkyä valoa tunnelin päässä.

Palstan kilttimiesjutuista suurin osa on trollausta, tosin palstaavista miehissä saattaa suhteellisesti löytyä näitä väliinputoajia enemmän.

M27

Trollaus on sitä, että trollaaja sanoo oikeat ajatuksensa ja tunteensa niin äärimmilleen liioiteltuna, että niihin on vaikea kenenkään kommentoida näyttämättä idiootilta. Provoilija kertoo mitä oikeasti ajattelee, hänellä vain ei ole sisua myöntää suoraan kantaansa. Tuskin edes itselleen. Tämä on suojamekanismi, jonka käyttö on ihmeen hyvin otettu hyväksytyksi osaksi nettikulttuuria. Puhutaan trolleista ja provoilijoista, unohtaen että he ovat ihmisiä jotka kirjoittavat. Omista ajatuksistaan ja uskomuksistaan.

Vierailija
44/50 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän palstan naisilla on kyllä melkoisen suuria vaikeuksia käsitellä sanaa kiltti. Aina kun joku mainitsee sen sanan, niin useampi nainen triggeröityy välittömästi ja alkaa laukomaan loukkauksia. En edes käsitä mihin he tällä pyrkivät, mutta joku on selvästi päässyt heidän ihon alle. Voisitte fokusoida mieleenne kiltin naisen ja mitä mielikuvia se teissä herättää ja siirtää ne adjektiivit mieheen, niin olette paljon lähempänä totuutta, mitä tossa teidän järjettömässä pinatan hakkaamisessa.

Kiltti ihminen on monen mielestä pinnallisesti katsottuna tylsä ihminen, kun hän elää pääsääntöisesti yhteiskunnan normien mukaan ja on siten ennalta-arvattava. Itse olen huomannut että kilteillä ihmisillä on usein vakaata tahtoa, järkkymättömyyttä ja tietynlaista tasaisuutta, mitä arvostan ihmisessä. Nämä "paremmat" ihmiset ovat usein kuin tuuliviirejä, jotka häsyävät tunteidensa ja ympärillä olevien ihmisten ehdoilla vailla päämäärää ja jälki on monesti sen mukaista. Näinollen etsinkin itselleni kilttiä naista ja siihen kategoriaan ei nämä palstan rääkyjät kyllä mahdu millään.

En tiedä mitä "ihon alle pääsemistä" kuvittelet näkeväsi siinä, että ärsyttämällä ihmisiä saa ihmiset ärsyyntymään. Kun nämä mulkut laukovat palstalla vuodesta toiseen kommentteja tyyliin "kiltille insinöörille jää vain käytety reiät", en tiedä miten vähäjärkinen idiootti pitää olla että oikein naputtaa ihmettelykommentin siitä, että nuo mulkut saavat vihaa osakseen.

Sinä, palstalla rääkyjä, et mahdu ylimielisen ja muita halveksivan suhtautumisesi takia kiltin kategoriaan vaikka miten yrität siihen itseäsi tunkea. Ja vaikka alat jauhaa että et muka väittänyt olevasi kiltti: kyllä väitit.

Vierailija
45/50 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kilttimies ja haluan kilttinaisen. Ymmärrän kyllä mikä jännämiehissä viehättää sillä jännänainen herättää kyllä kilttimiehenkin k iinnostuksen. Jos kuitenkin tutustut jännänaisen sielunelämään petyt. Joskus olen kyllä törmännyt passiivis agressiiviseen kilttinaiseenkin mutta ikävä vain ei ollut kipinää.

Vierailija
46/50 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te "kiltti"miehet olette aivan liian ku...sipäisiä ja siksi ette kelpaa meille naisille.

Vierailija
47/50 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytän aivan David Beckhamilta ja älykkyysosamääräni on 138, mutta koska en ole ikinä ollut vankilassa, niin naisen saaminen on ollut minulle mahdotonta.

Meinaakko notta jokainen normaali perheellinen mies Suomessa on entinen linnakundi? Kun keski-ikäisistä miehistä elää parisuhteessa melkein 80% (http://www.vaestoliitto.fi/@Bin/3034928/avo-%20tai%20avioliitossa%20el%c3%a4v%c3%a4t.gif) niin nämä kaikki siis kalterijääkäreitä....

Vierailija
48/50 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Markus Pönkä joskus palaa vanki lomaltaan niin sellissä odottaa säkillinen rakkaus kirjeitä suominsisilta. Ehkä joihinkin kirjeisiin on liimattu pari häpykarvaakin.

Samaan aikaan nämä naiset eivät edes huomaa "tylsiä" kilttimiehiä. Olisihan se kauheaa joutua viettämään tavallista tylsää arkea ilman miehen värikkään luonteen räiskymistä.

Vierailija
49/50 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilttimiehillä tosiaan on usein tietynlainen ennakko-odotus siitä, että jos käyttäytyy hyvin ja on kohtelias naisille niin pääse parisuhteeseen. Miksi? Koska heidän äitinsä on opettanut näin. Sen sijaan että olisi kasvattanut pojan neutraalisti tai realistisesti, niin äiti siirtänyt poikaan omaan haavekuvansa kiltistä ja huomaavaisesta miehestä, ritarista valkoisella ratsulla.

Kilttimies sitten pettyy koska vaikka hän toimii äidin kasvatuksensa mukaan, niin naiset eivät kiinnitä huomiota vaan kohtelevat sukupuolettomana työläisenä. Kohteliaisuudet (oven avaukset, muuttoapu, kalusteiden kasaaminen jne.) kyllä kelpaavat, mutta mies ei. Erityistä ärsytystä kilttimiehet kokevat kun huomaavat, että miehet jotka käyttäytyvät täysin päinvastoin kuin äiti opetti saavat paljon naisten huomiota, seksiä ja parisuhteita.

Tavalliset miehet ovat jotain kilttimiehen ja jännämiehen väliltä. Heillekin on jossain määrin kotona opetettu naisten ideaalipropangaa, mutta tajuavat joko isän tai kaveripiirin esimerkin ja opetusten kautta miten pitää toimia jotta naisten mielenkiinto herää.

Vierailija
50/50 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilttimiehillä tosiaan on usein tietynlainen ennakko-odotus siitä, että jos käyttäytyy hyvin ja on kohtelias naisille niin pääse parisuhteeseen. Miksi? Koska heidän äitinsä on opettanut näin. Sen sijaan että olisi kasvattanut pojan neutraalisti tai realistisesti, niin äiti siirtänyt poikaan omaan haavekuvansa kiltistä ja huomaavaisesta miehestä, ritarista valkoisella ratsulla.

Kilttimies sitten pettyy koska vaikka hän toimii äidin kasvatuksensa mukaan, niin naiset eivät kiinnitä huomiota vaan kohtelevat sukupuolettomana työläisenä. Kohteliaisuudet (oven avaukset, muuttoapu, kalusteiden kasaaminen jne.) kyllä kelpaavat, mutta mies ei. Erityistä ärsytystä kilttimiehet kokevat kun huomaavat, että miehet jotka käyttäytyvät täysin päinvastoin kuin äiti opetti saavat paljon naisten huomiota, seksiä ja parisuhteita.

Tavalliset miehet ovat jotain kilttimiehen ja jännämiehen väliltä. Heillekin on jossain määrin kotona opetettu naisten ideaalipropangaa, mutta tajuavat joko isän tai kaveripiirin esimerkin ja opetusten kautta miten pitää toimia jotta naisten mielenkiinto herää.

Juuri näin.