9€ päivä V*tun orjatyötä
Ei jaksais tehä ilmasta työtä MAKSAKAA PALKKAAAA!!!!
Kommentit (47)
Tee homma niin hyvin kuin pystyt niin olet lähempänä pysyvää työsuhdetta josta maksetaan kunnon palkkaakin.
Meinaan sellaisille nuo paikat menevät.
Suu mutrussa porvarien pohjatonta ahneutta itkevät jäävät valitsematta ja niin pitää tietty ollakin.
Kuntouttavan työtoiminnan pitäisi varmaan nimensä mukaan kuntouttaa, mutta mua se ei ole oikein auttanut. Ehkä estää vain sen, että elämäni menisi pahemmalle tolalle (jos olisin vain kotona eristäytyneenä muusta maailmasta), mutta ei ole vienyt minua nousuun tai auttanut tulemaan työkykyisemmäksi tai motivoituneemmaksi. En ole tullut mitenkään rohkeammaksi tai jaksavammaksi. Välillä olen jopa uupunut kuntouttavasta työstä, vaikka se ei ulospäin vaikuta rankalta ja on tavallaan helppoa. Mutta jos helppokin työ uuvuttaa, niin miten voisin koskaan tehdä ns. oikeita töitä?
Huomattavasti parempi kuin 4e päivä sosiaalinen kuntoutus jota minullei on ehdotettu...
Hae saikkuu niin toivut orjatyön järkytyksestä.
Saako tuon 9€/päivä lisäksi siis normaalin työmarkkinatuen ja asumistuen? Siis vaikka olisi aikaisemmin ollut toimeentulotuella eikä olisi vielä oikeutettu työmarkkinatukeen (ilman tuota kuntouttavaa työtoimintaa tai työharjoittelua ymv.)? Olen itse ollut nyt jonkin aikaa toimeentulotuella ja jossain vaiheessa saattaa tarjoutua mahdollisuus tuollaiseen "orjatyöhön", ja mietin, että tuo työmarkkinatuki+9€/päivä olisi minun tapauksessani kuitenkin muutaman satasen enemmän kuussa (kuin toimeentulotuella eläessä). n20
Jotenkin hassua, kun saat päivässä sen mitä mä saan alle vartissa
Minua ei valita enää edes palkattomaan työhön
Koko orjatyö on pelkkää tilastojen kaunistelua. Ei ole tarkoituskaan, että kaikki saisivat töitä! Perustelut siis ontuvat, kun tarkoituksena on pallotella ihmisiä ja pitää karenssin pelossa koko ajan seurannassa. Yhteiskunta myös valvoo, niin kuin rikollisia, työttömiä, koska viranomaiset tietävät, miten työttömiä kiusataan ristiriitaisilla lailla ja kepulikonsteilla ja pelkäävät jo, milloin kapina nousee.
Saan 9 euroa puolessa tunnis mammapalstalla roikkumisesta. Ammatinvalintakysymys :).
Lähdetäänpä perusteista. Kukaan ei tee 9 eurolla päivässä mitään, paitsi ehkä puhelinmyyjät. 9 euron päiväkorvaus on ylläpitokorvaus, joka on tarkoitettu kattamaan työkokeilusta tms. toimenpiteestä koituvat korvaukset. Sen lisäksi maksetaan työttömyyskorvausta tms. Oikea laskukaava on siis työttömyyskorvaus + ylläpitokorvuas/päivien lukumäärä. Itse esimerkiksi olen saanut työttömyyspäivärahaa ja ylläpitokorvausta, joka on bruttona ollut yhtä suuri kuin eräästä työstä pari vuotta sitten saamani kuukausipalkka.
Kuitenkin olen sitä mieltä, että työstä pitäisi maksaa palkka, jolla kohtuullisesti elättää itsensä. Nyt ollaan menty siihen, että merkittävä osa työikäisistä saa valtiolta armonpaloja ja niihin pientä korotusta vastikkeeksi siitä, että tekevät jotakin toisarvoista.
Alkaisi tosiaan olla aika tehdä riittävän reippaita muutoksia - vaikka ne olisivatkin kipeitä, ettei syntyisi katkeroitunutta alaluokkaa. Tällainen muutos olisi esimerkiksi palkkojen alentaminen ja ihmisten palkkaaminen säästyvillä varoilla. Arvelen, että jo nyt tilanne on niin vakava, että jos jostain löytyy sopiva aate ja karismaattinen johtaja, niin kivet ja bensapullot alkavat lennellä kaupungeissa.
Vierailija kirjoitti:
Sun tarttee ensin kuntoutua työkykyiseksi. Opit nousemaan aamulla aikaisin jne. Se on kuntouttavaa työtoimintaa ei vielä töitä.
Työttömät ja alistetut voisi liittyä yhteen ja pitää kunnon mielenosoituksen orjatyön lopettamisesta. Ilmainen työ syö oikeita työpaikkoja, kun niistä työkokeiluista, kuntouttavista ja työharjoitteluista ei tarvitse maksaa oikeaa palkkaa. Orjuus ja ihmiskauppa on laissa kielletty, mutta näköjään Suomen valtio saa siitä poiketa ihan tosta vaan kun sattuu olemaan työtön, sairas tai opiskelija.
Ilmainen työ ei kannusta etsimään työtä. Työtä ei tehdä huvin vuoksi vaan rahan takia.
Tällainen muutos olisi esimerkiksi palkkojen alentaminen ja ihmisten palkkaaminen säästyvillä varoilla. Arvelen, että jo nyt tilanne on niin vakava, että jos jostain löytyy sopiva aate ja karismaattinen johtaja, niin kivet ja bensapullot alkavat lennellä kaupungeissa.[/quote]
Miksi pitäisi alentaa palkkoja? Eihän täällä voi elää nykyistä pienemmillä palkoilla, kun kaikki on niin saakelin kallista.
Miksi ei voisi jättää johtajien kohtuuttoman suuria bonuksia ym. Etuja maksamatta ja palkata niillä rahoilla lisää työvoimaa.
Henkilökohtaisesti en liikahda kyllä mihinkään jos palkat nykyisestään laskee. Aivan sairasta kuvitelmaa ja ek:n märkää unta.
Vierailija kirjoitti:
Työttömät ja alistetut voisi liittyä yhteen ja pitää kunnon mielenosoituksen orjatyön lopettamisesta. Ilmainen työ syö oikeita työpaikkoja, kun niistä työkokeiluista, kuntouttavista ja työharjoitteluista ei tarvitse maksaa oikeaa palkkaa. Orjuus ja ihmiskauppa on laissa kielletty, mutta näköjään Suomen valtio saa siitä poiketa ihan tosta vaan kun sattuu olemaan työtön, sairas tai opiskelija.
Ilmainen työ ei kannusta etsimään työtä. Työtä ei tehdä huvin vuoksi vaan rahan takia.
Opiskelijoita ei onneksi kuitenkaan laiteta kuntouttavaan työtoimintaan tai muualle työkkärin temppukursseille ja ei myöskään sairaslomalaisia, paitsi ehkä sitten jos koitat hakea sairaseläkettä.
En haluaisi kuulostaa epäkohteliaalta tai viddumaiselta mutta luultavasti juuri tuo 9e/päivä orjatyö tulee vaan lisääntymään ja yleistymään, ja mahdollisesti kaikki jotka joutuvat siihen orjatyöhön eivät saa edes sitä yhdeksää euro päivässä lisää vaan sen perus työmarkkinatuen.
Miksi maksaa enää kenellekään kunnon palkkaa kun mistään työstä kun kerran saa jo hyväksytysti käyttää työttömiä käytännössä ilmaiseksi ja vielä hallituksen siunauksella :D
Muista KIKY ja piilaakson tehokkuus :)
Koko käsite "kuntouttava työtoiminta" on aivan hämärä. Tietysti osa työttömistä varmasti tarvitsee kuntoutusta, mutta nämä luultavasti tarvitsisivat kuntoutusta joka tapauksessa ja ihan muista syistä kuin työttömyydestä johtuvista. Tuntemillani työttömillä vaikuttaisi olevan kuitenkin varsin säännölliset päivittäiset rutiinit ja he ovat fyysisestikin ihan ok kunnossa, koska heillä on aikaa harrastaa liikuntaa. Harvempi työtön on mikään moniongelmainen juoppo tai muuten täysin menetetty tapaus vailla mitään elämänhallintaa. Valitettavasti kaikki työttömät pyritään niputtamaan samaan kuntoutusta tarvitsevien ryhmään, mikä ei tietenkään ole järkevää.
Sun tarttee ensin kuntoutua työkykyiseksi. Opit nousemaan aamulla aikaisin jne. Se on kuntouttavaa työtoimintaa ei vielä töitä.