Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka olette polttaneet monta kymmentä vuotta niin eikö teitä pelota keuhkosyöpä?

Vierailija
30.05.2017 |

Miten uskallatte elää? Jos huomaat, vaikka jtn oireita itsessäsi niin etkö pelkää heti että keuhkosyöpä tulee?

Kommentit (143)

Vierailija
41/143 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka onnhyvin koukuttava huume. Ei siitä niin vain pääse eroon vaikka järjellä haitat tajuaisikin. Vielä 50-60 luvulla tupakkaa oikein mainostettiin jopa terveellisenä. Nuo mainostajat voisi ekaksi laittaa vastuuseen monen elämän tuhoamisesta.

Vierailija
42/143 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottelemallako se tupakointi saadaan loppumaan? Eikö tosiaan ole muita keinoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/143 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullinen ketju. Joku aika sitten olisin kirjoittanut samalla tavalla kuin moni tässä ketjussa. Jatkuvat yskät ja nuhat ja hengenahdistus saivat lopettamaan koska en todellakaan halua elää niin että henki on koko ajan ahtaalla! Ja poltin paljon. Joka ikinen tupakoitsija haluaa sisimmässään lopettaa. Tai siis haluaisi elää ilman tupakkaa. Mutta ei pysty. Joten keksii mitä typerämpiä selityksiä.

Vierailija
44/143 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullinen ketju. Joku aika sitten olisin kirjoittanut samalla tavalla kuin moni tässä ketjussa. Jatkuvat yskät ja nuhat ja hengenahdistus saivat lopettamaan koska en todellakaan halua elää niin että henki on koko ajan ahtaalla! Ja poltin paljon. Joka ikinen tupakoitsija haluaa sisimmässään lopettaa. Tai siis haluaisi elää ilman tupakkaa. Mutta ei pysty. Joten keksii mitä typerämpiä selityksiä.

Minä en edes polta,mutta silti puolustan jokaisen oikeutta elää elämäänsä niinkuin itse haluaa. Jos haluaa polttaa, sitten polttaa.

Vierailija
45/143 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lopetin, kun isäni sai sydäninfarktin. Isänikin lopetti kuin seinään.

Hyvä näin.

Kuoliko se siis siihen slaagiin?

Vierailija
46/143 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en edes polta,mutta silti puolustan jokaisen oikeutta elää elämäänsä niinkuin itse haluaa. Jos haluaa polttaa, sitten polttaa.

Tupakointi ei ole vain jokaisen oma asia, vaan se vaikuttaa monen muunkin elämään.

Vierailija
47/143 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakointi ei ole vain jokaisen oma asia, vaan se vaikuttaa monen muunkin elämään.

Niin vaikuttaa tuhannet muutkin elämän aikana tehdyt huonot

päätökset tai valinnat. Ennemmin olen kuitenkin tekemisissä tupakoivien

ihmisten kanssa kuin sellaisten, jotka ovat tupakan sijaan valinneet

nautintoaineekseen esimerkiksi alkoholin, kahvin tai amfetamiinin.

Tupakan vaikutus muihin- aiheista saarnaamista vaan saa kuulla joka

puolella enemmän kuin kaikkea muuta minkään asian, ilmiön tai muun

sellaisen vastaista saarnaamista. Kai se vaan on niin mahtavan ylivertainen

ominaisuus ihmisessä se tupakoimattomuus että ilmeisesti sen puolesta

on järkeä saarnata tuloksetta vuodesta toiseen. Säälittävää.

Vierailija
48/143 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se keuhkosyöpä ole suurin tupakan aiheuttama terveysriski. Itse kun vuosia sitten poltin minulla oli melko korkea verenpaine 160/100. Kun lopetin verenpaine laski 135/80.

Yleensä tupakoiva kuolee sydänkohtaukseen 10 jopa 20 vuotta aiemmin kuin tupakoimaton.

Yleensä verenpaine nousee lopettaessa, ja pitkäksi aikaa.

Vierailija
49/143 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää syöpää, äiti kuoli siihen nuorempana kuin mitä nyt itse olen. Ei polttanut, juonut jne- se vaan osui. 

Keuhkoahtautumatauti on se suurempi peloite, mutta nyt pikkuisen vajaa viisikymppisenä kun olen aktiivinen kuntoilija, kiipeilen ja teen vuoristovaelluksia, se ei tunnu jotenkin todelliselta. 

Sen sijaan todella arvostan tupakoinnin sosiaalisuutta töissä, modernisti sanoen olen verkostoitunut hyvin todella erilaisten ihmisten kanssa tupakkikopilla. 

Mutta ennenkaikkea polttaminen on nautinto, se maistuu ja tuntuu ihanalta. Se saa minut ulos puutarhaan monta kertaa päivässä ihan varhaisaamunakin, katselemaan ja kuuntelemaan luontoa. Ilman tätä tapaa tuskin tekisin sitä päivittäin. Tykkään myös tuoksusta paljon, lapsena kuljin papan perässä nuuhkien tupakin tuoksua. 

Idioottimainen tapa terveyden kannalta, ei ole mitään puolustelua tuossa mielessä. Voisi tietysti verrata ylipainoon tai roskaruokaan tai kännykän ylikäyttöön, mutta todellisuudessa kukin valitsee omat riskinsä ja koukkunsa. Fyysinen koukku on paha asia koska rajoittaa elämää, mutta onneksi minulla on sitä aika vähän, voin hyvin olla pari päivää polttamatta vaikka flunssassa tai matkalla.  Monella dieetillä olevalla näyttää olevan vaikeampaa kävellä suklaarasian ohi kuin minulla olla menemättä tupakille. 

Olen tyytyväinen tupakoija joka nauttii tupakoinnista. Tyhmä... joo! Mutta nautinnonhaluinen, ja valinnut nautintoni joka ei vahingoita muita sen suuremmin kuin monet muutkaan nautinnot. 

Vierailija
50/143 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelkään keuhkoahtaumatautia. Ja inhoan olla riippuvainen jostain.

Sain kuitenkin lopetettua jokin aika sitten, poltettuani 23 vuotta. Tai saako sitä ikinä, aika näyttää.

Mun mielestä,oli aika huonosti joltain kun kuvaili tupakasta luopumista samaan kuin luopuisi ystävästä. Sen kanssa jaetaa arki ja juhla, ilot ja surut. Monen tupakoitsijan arki menee ihan uusiksi ilman tupakkaa, ei sillä että se olisi huono asia mutta mitä vanhemmaksi tulee, sen hankalampaa se on.

Lopuksi on kyllä todettava että mua ei ikinä ole peloteltu keuhkoahtaumataudilla, nuorempana kun valmistajia riitti. Syövällä kyllä mutta kuinka moni 16 vuotias osaa konkreettisesti sitä miettiä?

Vaikka tupakan vaaroista puhutaan niin ei silti tarpeeksi. Mun mummo sanoi että hänen aikaan sitä pidettiin jopa terveellisenä, äiti sanoi että hänen ollessa noin 20 vuotias, sen vaaroista alettiin kirjoittelemaan lehdissä.

Toivottavasti nykynuoret olisi viisaampia eivätkä edes aloittaisi.

Vierailija
51/143 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain kuitenkin lopetettua jokin aika sitten, poltettuani 23 vuotta. Tai saako sitä ikinä, aika näyttää.

Mun mielestä,oli aika huonosti joltain kun kuvaili tupakasta luopumista samaan kuin luopuisi ystävästä. Sen kanssa jaetaa arki ja juhla, ilot ja surut. Monen tupakoitsijan arki menee ihan uusiksi ilman tupakkaa, ei sillä että se olisi huono asia mutta mitä vanhemmaksi tulee, sen hankalampaa se on.

Lopuksi on kyllä todettava että mua ei ikinä ole peloteltu keuhkoahtaumataudilla, nuorempana kun valmistajia riitti. Syövällä kyllä mutta kuinka moni 16 vuotias osaa konkreettisesti sitä miettiä?

Vaikka tupakan vaaroista puhutaan niin ei silti tarpeeksi. Mun mummo sanoi että hänen aikaan sitä pidettiin jopa terveellisenä, äiti sanoi että hänen ollessa noin 20 vuotias, sen vaaroista alettiin kirjoittelemaan lehdissä.

Piti kirjoittaa että hienosti kuvailtu, ei huonosti :) jotain meni pieleen.

Vierailija
52/143 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piti kirjoittaa että hienosti kuvailtu, ei huonosti :) jotain meni pieleen.

Voi elämä, siellä oli monta muutakin virhettä. Anteeksi, ennakoiva kirjoitus...

Vierailija
53/143 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vastataan päivän provoon. Isäukko se veteli kessua 15-vuotiaasta 95-vuotiaaksi. Kuoli sydänslaagiin omalle kotipihalle, kun istutti jotain äidin vaatimia kukkasia. Sitä se tupakki teettää. Tai sitten vaihtoehtoisesti naiset. Kummatkin on pahoja miehille, vievät ennenaikaiseen hautaan. Vai miten se oli...

Ei sit oo tullu mieleen että tupakka se slaagin aiheutti😁

Vierailija
54/143 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aijaa, miten naapurin Penan tupakointi kun hän polttaa silloin tällöin omalla pihallaan ja kerää tumpit roskiin, vaikuttaa jonkun muun elämään? :)

Vierailija
55/143 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka te tupakoitsijat ette olisi huolissanne omasta terveydestänne, niin kumpa ajattelisitte edes sitä, että pilaatte ympäristöä harrastuksellanne:

http://leostranius.fi/2017/05/viisi-faktaa-tupakan-ymparistovaikutuksis…

Vierailija
56/143 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aijaa, miten naapurin Penan tupakointi kun hän polttaa silloin tällöin omalla pihallaan ja kerää tumpit roskiin, vaikuttaa jonkun muun elämään? :)

En ole lainaamasi kirjoittaja, mutta luepa edellä olevasta linkistä tupakan haitallisista vaikutuksista ympäristön kannalta.

Vierailija
57/143 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua pelota, kaikki kuolee kuitenkin. En tavoittele pitkää vanhainkotikidutuselämää. Parasta jos lähden ennen vanhuusikää nauttien niistä asioista mistä pidän.

Vierailija
58/143 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota. Isä ja muut sukulaiset ovat polttaneet aina, ovat eläneet jo pitkään. Suku on tunnekylmää ja veemäistä, siksi varmaan kaikki polttavat, että jaksavat vetää jokaisen viikon. Polttaminen lievittää stressiä, väitän että ilman sitä moni meistä olisi haudassa tai muiden veronmaksajien kontilla. Omapärjääminen on niin vallitsemaa kaikin puolin, että jos joskus sairaalaan pääsisi muiden hoidettavaksi ennen kuolemaa, se olisi luxusta.

Vierailija
59/143 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vastataan päivän provoon. Isäukko se veteli kessua 15-vuotiaasta 95-vuotiaaksi. Kuoli sydänslaagiin omalle kotipihalle, kun istutti jotain äidin vaatimia kukkasia. Sitä se tupakki teettää. Tai sitten vaihtoehtoisesti naiset. Kummatkin on pahoja miehille, vievät ennenaikaiseen hautaan. Vai miten se oli...

Ei sit oo tullu mieleen että tupakka se slaagin aiheutti😁

Kai ymmärrät, että kommentillasi teet itsesi tyhmäksi. Kessu auttaa kestämään, pahvi.

Vierailija
60/143 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin polttamisen 13 vuotiaana ja olen nyt 36v.

Toki en kiellä sitä, että tyhmää on, mutta vaikeaa se lopettaminenkin on.

Muistan joskus miettineeni että mähän oon vaa polttannu 7 vuotta no onneksi on vielä suuret mahikset säästyä syövältä.

Yhtäkkiä onkin mennyt 15 vuotta, pian 20 vuotta ja seuraavaksi lähestyy jo 30 vuotta.

En jaksa stressata vaan haluan elää ja nauttia elämästä. En kuitenkaan suosittele kenellekkään.

Tupakka on petollinen kaveri. Minäkin ajattelin joskus että jos nyt vähän tässä pari vuotta polttelen ja sitte lopetan ja säästyn sairauksilta. Toisin kävi. Rööki palaa vieläkin

Yksi on varmaa. Sinä lopetat vielä ennen kuolemaasi tupakoinnin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän