Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka olette polttaneet monta kymmentä vuotta niin eikö teitä pelota keuhkosyöpä?

Vierailija
30.05.2017 |

Miten uskallatte elää? Jos huomaat, vaikka jtn oireita itsessäsi niin etkö pelkää heti että keuhkosyöpä tulee?

Kommentit (143)

Vierailija
21/143 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota vaikka välillä tulee verisiä klimppejä sylkiessä. Illalla varsinkin palaa ketjussa kun otan olutta tai punkkua. Saa kivat kicksit kun tänne av-palstalle kirjoittelen. Myönnän, olen nikotiinin orja, ehkä alkoholinkin. . Vaikka ei se mikään ongelma mulle ole, voin lopettaa milloin tahansa.

Vierailija
22/143 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tupakoivat voisi laittaa muutamaksi päiväksi keuhkosairauksien osastolle katsomaan hidasta tukehtumiskuolemaa tekeviä potilaita. Voisi auttaa lopettamisessa...

Voi kuule.. Olen ollut kyseisellä osastolla liiankin monta kertaa katsomassa ja hyvästelemässä isääni, joka kuoli keuhkosyöpään 62-vuotiaana vaikkei ollut eläissään polttanut. Poltin silloin ja poltan edelleen. Jos mulla on perinnöllinen alttius saada keuhkosyöpä, niin ihan sama poltanko vai en.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/143 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, tässä kun on katsellut kun super terveellisesti eläneet ihmiset kuolee kuka keuhko, maksa, vatsa tai rintasyöpään juuri eläkeiän kynnyksellä, niin ei jaksa ressata.

Kiitos elämä ja olkaa hyvä työurasta, nyt voin kuolla, mut enpä polttanut enkä juonut enkä syönyt enkä nainut enkä nauttinut???? No thanks.

Haha. Tyypillinen lihavan pubiruusun kommentti terassilta rööki toisessa ja kalja toisessa kädessä "mää sentään nautin!" juu nauti ihan rauhassa vaan :,D

Vierailija
24/143 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vastataan päivän provoon. Isäukko se veteli kessua 15-vuotiaasta 95-vuotiaaksi. Kuoli sydänslaagiin omalle kotipihalle, kun istutti jotain äidin vaatimia kukkasia. Sitä se tupakki teettää. Tai sitten vaihtoehtoisesti naiset. Kummatkin on pahoja miehille, vievät ennenaikaiseen hautaan. Vai miten se oli...

Vau. 100 vuotta tieteellistä tutkimusta vessasta alas yhdellä lapsenuskoisella anekdootilla :D

Tupakointi on maailman suurin syövänaiheuttaja. Lääkärien keskuudessa ollaan yksimielisiä tupakoinnin haitallisuudesta. Herrojen metkuja?

No ei ollut tuo tarkoitus, oli tarkoitus vain kertoa ketjupolttaja-isästäni, jonka kohtalo oli tuo. Kun kaikki oletti, että jonnekin hengityslaitteeseen se joutuu. 

Mutta nyt kun oikein provosoit, niin kun sitä isän kaveriporukkaa näin jälkikäteen ajattelee, niin kaikki niistä poltti ja paljon, mutta käsittääkseni kukaan ei kuollut just keuhkosyöpään. Yhden voidaan ajatella kuolleen nuorena, kun jäi n. 60-vuotiaana traktorinsa alle. Ehkä tupakki vei kuulon ja näön, en osaa sanoa. 

Vierailija
25/143 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite lopetin tupakoinnin. Ens sunnuntaina tulee 5. Viikko ilman

Vierailija
26/143 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota.

Vierailija
27/143 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltin 12 vuotta, valitettavasti. Pelkään monia sairauksia, mutta pakko se on silti uskaltaa elää. Vähän hassusti muotoiltu alotus...

Vierailija
28/143 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka on vuosikymmeniä ehtineet polttaa, on hyvin säästyneet syövältä...

Mun isällä oli hyvin ikävä sairaus tupakkaan liittyen, vaikkakaan ei syöpä. Aivojen verenkierto blokkautui ja tuli erilaisia kognitiivisia vaikeuksia, ennenkuin kroppakin alkoi pettää. Itse sain syövän alle 3-kymppisenä vaikkei riskitekijöitä paljon ollut. Sellaista on elämä!

Vierailija
29/143 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten tippaakaan pelota. Tykkään röökaamisesta ja tehnyt sitä 40 vuotta.

Hieman vähentänyt kyllä kun nyt menee n. 10 päivässä ja ennen koko aski.

Voisi sanoa että  30 000 päivää hyvässä lykyssä ihmisen elo kestää, niin sama se minulla kuolenko päivänä 5000, 18000 tai 30000.  

Vierailija
30/143 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, joiden sukulainen, ystävä tai tuttu on kuollut keuhkosyöpään tai muuhun tavallisesti tupakointiin liittyvään sairauteen, vaikkei ollut koskaan itse polttanut, oletteko tietoisia siitä, että passiivinen tupakointi aiheuttaa maailmassa vuosittain yli 600 000 ihmisen kuoleman.

Ei ole montakaan vuosikymmentä siitä, kun monilla työpaikoilla oli täysin sallittua ja tavallista tupakoida sisällä. Ravintoloiden sisätiloissa tupakointikielto astui voimaan Suomessa vasta kymmenen vuotta sitten (1.6.2007). Monien tupakoitsijoiden puolisot sairastuvat, vaikkeivät itse olisi koskaan edes kokeilleet tupakkaa. Tupakoivien naapureiden parvekkeilta tupakansavun mukana tulevat pienhiukkaset aiheuttavat myös kuolemaan johtavia sairauksia.

Osanottoni menehtyneiden omaisille

Vierailija
31/143 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, en vain pysty lopettamaan. Saan kyllä pidettyä taukoja muutamankin viikon. Mutta sitten taas napsahtaa. Menisin vaikka suljetulle kuukaudeksi jos se takaisi savuttomuuden. Nyt poltan 3-10 tupakkaa päivässä :(

Minäkin lähtisin suljetulle vieroitukseen, viinasta ja huumeista pääsee mutta tupakasta ei.

Menisin ihan vapaaehtoisesti heti!

Vierailija
32/143 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa kyllä. Tupakoinut 36 vuotta. Lähtisinkin täältä jo mielelläni, elämä ei ollut mua varten, mutta olis kyllä kiva lähteä sillai nopsaan, ei keuhkosyöpään tai -ahtaumaan sairastuneena.

Vierailija
33/143 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi on älyttömän kallista. Ajatelkaa, miten paljon säästäisitte, jos lopettaisitte!

Vierailija
34/143 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pelkään niin paljon syöpää että en ole koskaan yhden yhtä tupakkaa polttanut. Minusta ihan viisas päätös.

Vierailija
35/143 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, tässä kun on katsellut kun super terveellisesti eläneet ihmiset kuolee kuka keuhko, maksa, vatsa tai rintasyöpään juuri eläkeiän kynnyksellä, niin ei jaksa ressata.

Kiitos elämä ja olkaa hyvä työurasta, nyt voin kuolla, mut enpä polttanut enkä juonut enkä syönyt enkä nainut enkä nauttinut???? No thanks.

Sitten kun lopettaa niin tajuaa, ettei se polttaminen ollutkaan niin hienoa kun aina kuvitteli. On mukavampi nauttia elämästä kun siitä haistaa, maistaakin jotain ja tuoksuu itse raikkaalle.

Nääts, mä tykkään polttaa.

Vierailija
36/143 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakointi on älyttömän kallista. Ajatelkaa, miten paljon säästäisitte, jos lopettaisitte!

Joo. Ravintoloissa /leffoissa jne käyminen on myös! Mieti kuinka paljon säästäisit jos et ikinä tekisi mitään ja söisitkin vain riisiä :)

Vierailija
37/143 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa, että (myös hengenvaarallinen) keuhkoahtaumatauti tulee yli puolelle polttajista. En halua pelotella. Haluan vain tiedottaa, kun siitä ei puhuta.

COPD:tä tupakoitsijoiden olisi todellakin syytä pelätä. Elämänlaatu ei ole kovin hääppöinen, kun elimistö kärsii jatkuvasta hapen nälästä. Happirikastintakaan ei tupakoitsijoille tulipalovaaran vuoksi myönnetä.

Vierailija
38/143 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin, kun isäni sai sydäninfarktin. Isänikin lopetti kuin seinään.

Hyvä näin.

Vierailija
39/143 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäntapojen ja sukurasitteiden takia ehdin todennäköisesti

saada jonkun kuolemaan johtavan sairauden viimeistään 50-70

vuoden iässä. Minulle ei ole merkitystä sillä, onko tuo tuleva sairaus

tupakoinnista johtuva vai ei. Tiedän keuhkosyövän ja -ahtauman

olevan tuskallisia sairauksia, mutta ei ne muutkaan kuolemantaudit

mitään suurta kansanhuvia ole.

Tupakoimatta saisin keskimäärin varmaan kymmenen tai viisitoista

lisävuotta elämääni. Ne lisävuodet kuitenkin ajoittuisivat suunnilleen

ikävuosiin 60-80. En mä tahdo yhtään lisävuotta kyynisenä, katkerana,

kuolemaa odottavana eläkeläisenä. Jos tupakoimatta saisi elää lisää

nuoruus- tai edes varhaisaikuisuusvuosia niin sitten voisin edes harkita.

Mutta kymmenen lisävuotta elämän kurjinta aikakautta, ei kiitos!

Käytän tupakkaan noin parisataa euroa kuussa. Mikään muu asia, minkä

sillä hinnalla saa, ei parantaisi elämänlaatuani niin paljon kuin tupakointi.

En saa enää mitään nautintoa esimerkiksi päihteistä tai seksistä, työstä ja 

harrastuksista edes jonkin verran, mutta tupakoinnista ylivoimaisesti eniten.

En häpeä sitä, että saan nautintoa tupakoinnista enkä pidä itseäni yhtään

huonompana ihmisenä kuin niitä, jotka saavat suurimmat nautintonsa

esimerkiksi alkoholista tai seksistä.

Kansantalouden kannalta tupakoimattomat ihmiset ovat itsekkäitä, kun

elävät pitemmän osan elämästään eläke-iässä, eli käytännössä pelkkänä

menoeränä valtiolle. Tupakoiva ihminen kuolee usein juuri niihin aikoihin,

kun on aika siirtyä eläkkeelle eli talouden kannalta tuottoisasta menoeräksi.

Jos en tupakoisi, minulla olisi huomattavasti isommat mahdollisuudet elää

vaikka satavuotiaaksi. Silloin kuluttaisin esimerkiksi terveydenhuoltokulujen

ja eläkkeiden ym. etuuksien muodossa yhteiskunnan varoja kymmeniä vuosia.

Huomattavasti mieluummin tupakoin ja kuolen nuorempana.

Vierailija
40/143 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en kuitenkaan suosittelisi tupakoinnin aloittamista

kenellekään. Tiedostan, että vaikka itse saan nautintoa vain

tupakoinnista, te muut varmaan kykenette saamaan vastaavaa

nautintoa jostain halvemmasta, terveydelle vähemmän haitallisesta

tai yhteiskunnassa vähemmän säännellystä asiasta kuin tupakointi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi