Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teilläkin itseänne tietämättömämpi persukaveri/sukulainen, miten tulette toimeen?

Vierailija
30.05.2017 |

Niin kertokaa!

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, puolison puolelta lähisukulainen. On just sellainen omasta mielestään tavallinen aito suomalainen nainen. Kaikki koulutetut ihmiset esittää hänen mielestään hienompaa ja ovat olevinaan parempia. Arvostaa niitä, jotka on jättäneet koulut kesken, mutta tekee oikeita töitä. Vihaa erityisesti pukumiehiä, kun ei ymmärrä, miten joku voi pitää kravattia muuten kuin häissä tai hautajaisissa. Ja sitten heti kun pappi on poistunut, normimies kiskaisee heti kravatin suurieleisesti pois. Siis oikein mainostaa, että nyt tämä kuristuspanta lähtee.

Viinaa kun juo, niin sitä juodaan sitten paljon. Jos mennään vaikka ulos ravintolaan syömään iltapäivällä, niin keskittyy enemmän kaljan juontiin kuin itse ruokaan eli aina pitää saada pieni pöhnä päälle. Ruokaa odotellessa ehtii kumota jompari tuoppia. Sukujuhlissakin vetää aina kännit ja se on ihan yleinen vitsi. Nauraa itse mukana, kun ei oikeasti edes tajua, että suurin osa porukasta häpeää käytöstä. Just sellainen, jonka mukaan hauskanpito ilman viinaa on teeskentelyä ja turhia pingottajia on ne, jotka ei juo samalla tavalla. Ei siis oikeasti ymmärrä, että lakkiaisissa on tapana juoda vain se lasin kuohuviiniä. Menee keittiöön ja pyytää lisää tai täydentää lasin useamman kerran itse. Jos erehdyt pistämään pöytään vaikka jonkun kalliin konjakkipullon sillä ajatuksella, että otetaan yhdet konjakit kahvin päälle, niin tyhjentää pullon ihan pokkana ellet kiellä ja vie sitä pois. Ja sitten ihmettelee, että eikös ne viinat osteta juotavaksi ja kuka hullu maksaa 50 euroa konjakista.

Muuten mitään vikaa, mutta kun korostamalla korostaa omaa junttiuttaan. Ei halua edes opetella tietokoneen tai älypuhelimen käyttöä. Jälkimmäinen on, mutta koko ajan facessa mainostaa, miten puhelin ei toimi oikein ja klikkailee kaikki vaaralliset linkit ja jakaa jotain huijausuutisia. Lainailee myös rahojaan itseään varakkaammille kavereille ja sitten valittaa, kun eivät maksa takaisin. Takailee täysjuoppojen lainoja jne. Hankkiutuu myös tilanteisiin, joissa oikeasti olisi voinut käydä huonosti. Esim. lähtee ihan tuntemattomien porukoiden mukaan ja sitten siellä tapahtuu vaikka mitä.

Pieninä annoksina joskus ihan mukavaa seuraa, mutta jo muutaman tunnin jälkeen alkaa kestävyys olla kovilla minulla. Eniten en ymmärrä sitä, että miksi koko ajan pitäö korostaa sitä omaa 'tavallisuuttaan' ja samalla mollata esim. kouluja käyneitä. Omasta mielestään on aivan ihanan empaattinen ihminen, joka ajattelee aina muiden parasta.

Vierailija
22/38 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehelle huudelaan joskus kun hän menee kraka kaulassa töihin (on tj). Ja sitten jengi ihmettelee, miksi suomalaiset eivät pukeudu paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein tyhmimmät ja inhottavimmat ihmiset, jotka tunnen ovat ne, jotka asettavat itsensä muiden yläpuolelle ja ajattelevat omien ennakkoluulojen ja vihan kautta. Syyttelevät sormilla muita, vaikka itse tekevät samaa minkä kerkeävät. Haukkuvat ja kiukuttelevat kuin pienet, alkeellisella sosiaalisilla taidoilla varustetut lapset, jotka purkavat omaa pahaa oloaan muihin. Ja koska eivät osaa keskustella asiasta, niin sitten mennään henkilökohtaiselle tasolle. Tämä ei riipu poliittisesta tai vakaumuksellisesta taustasta, vaan suuren luokan asennevammasta.

Vierailija
24/38 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sekä rasisteja että "ylisuvaitsevaisia" lähipiirissä. Itseäni sanoisin empatiaan kyvykkääksi mutta hieman maahanmuuttokriittiseksi, joka ei ole tippaakaan rasisti.

Yritän vältettä tätä puheenaihetta, mutta sanon kyllä takaisin jos kuulen jotain mielestäni todella typerää.

Vierailija
25/38 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaveri on keskimääräistä suomalaista vähän heikkolahjaisempi, avoimesti rasisti.

Tulen kyllä hyvin hänen kanssaan toimeen ja juttuun, otan sen viihteenä, jos politiikasta puhumme. Okei, moni muukin juttelu täytyy ottaa viihteenä, ettei provosoidu, sitä hän ei kyllä tarkoituksella onneksi tee.

En minäkään mikään älyn riemuvoitto ole :), mutta en ole persu, vaikka nykyään rasisti olenkin.

Vierailija
26/38 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein tyhmimmät ja inhottavimmat ihmiset, jotka tunnen ovat ne, jotka asettavat itsensä muiden yläpuolelle ja ajattelevat omien ennakkoluulojen ja vihan kautta. Syyttelevät sormilla muita, vaikka itse tekevät samaa minkä kerkeävät. Haukkuvat ja kiukuttelevat kuin pienet, alkeellisella sosiaalisilla taidoilla varustetut lapset, jotka purkavat omaa pahaa oloaan muihin. Ja koska eivät osaa keskustella asiasta, niin sitten mennään henkilökohtaiselle tasolle. Tämä ei riipu poliittisesta tai vakaumuksellisesta taustasta, vaan suuren luokan asennevammasta.

Näin! Kuvailit juuri tämän meidän tuttavamiehen. Hän on itse esim väkivaltainen (mutta vain mamut hakkaavat) ja sanoi minulle jopa, että eikö sinua haittaisi jos mä raiskaisin sinut eikö poliisi auttaisi? Se oli ehkä se henkilökohtaisuuden raja, jota en olisi odottanut ylitettävän kahvipöytäkeskustelussa. Hyi olkoot! 

ap

Vierailija
27/38 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkujen kanssa meillä on sanaton sopimus, että politiikasta ei keskustella. Yksi heistä jakaa mitä ihmeellisempiä mv linkkejä ja itse fanitan onnistumistarinoita, kun pakolaiset ovat päässeet jaloilleen taas. Hän ei pidä mun ajattelusta enkä minä hänen. Sukujuhlissa olemme kuitenkin ihmisiksi ja puhumme urheilusta. Pakolliset tapaamiset menevät hyvin, koska meillä on kaikilla tarpeeksi käytöstapoja, että ei haasteta riitaa. Vapaa-ajalla emme ikinä tapaa toisiamme

Vierailija
28/38 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen pari, jotka ovat puhkaisseet aikaisemman kuplansa ja ovat nykyisin enemmän realisteja, ja ovat hieman skeptisiä unelman siunauksellisuudesta.

Ei meillä kyllä muutenkaan ystävien ja sukulaisten kanssakäymisessä puoluekantaa tai esim. uskonnollista kantaa kysellä. Meidän mielestä saa olla poliittisesti mitä mieltä tahansa, muut asiat ovat tärkeämpiä.

Vierailija
29/38 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä niihin sukulaisiin enää edes yhteyttä. Ei jaksa kuunnella sitä öyhötystä, pilaavat todellakin tunnelman.

Vierailija
30/38 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikkopp kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kertokaa!

Sinä olet sairas paska!

Ok, pitää mennä suihkun kautta sitten lekurille...

Tosiaan meillä on eräs perhetuttu, joka joka ihmeen kerralla paukuttaa näitä rasistijuttuja ja tällä herralla ei ole aiheesta tietoa, näin ei kaikkien (herkkien) persujen kohdalla ole, joillakin on varasti tietoa enemmän.

Meillä tieto on niin ikään, olen itse vapaaehtoisena mukana kotouttamistoiminnassa ja mies akateemisella koulutuksella projekteissa. Työ on henkisesti raskasta ja näen työssä ihmisiä. 

On todella raskasta vielä tämän päälle kuulla tämän henkilön ja monen muun puhuvan näistä ihmisistä kuin elukoista.. (Suurin osa raiskaa, tappaa, pedoja jne...). 

Tajuaakohan moni, että natsisaksassa vainoaminen alkoi puheesta ja hiljalleen laajeni ghetoiksi ja kaasukammioiksi kun kaikki olivat jo vakuuttuneita, että arjalaisilla on etuoikeus hyvään elämään. 

AP

Ehkä sun pitää pitää vaan nuo ajatuksissasi erillään. Eihän tuon perhetutun mielipiteet perustu siihen, että hän olisi ollut itse tekemisissä mamujen tai turvapaikanhakijoiden kanssa. Hänen mielipiteensä tulevat siten ihan muuta kautta.

Minä varmaan keskustelisin tuollaisen ihmisen kanssa siitä, että jos esimerkiksi ongelma on heistä se, että mamut ym. saavat vain rahat käteen ja saavat vain "maata kotona", niin eihän se ole heidän vikansa vaan maahanmuuttopolitiikan ja Suomessa kuitenkin tehdään päätökset varoista, toimenpiteistä ja kotouttamisesta ja siten on älytöntä nähdä tänne tulevat syyllisenä kaikkeen.

Niin, mutta hän ei uskoa mitään. Toiseksi hän uskoo, että mamuista 99,9 % ovat kertakaikkiaan pahoja ihmisiä, raiskaajia ja muita. Eli eniten itseäni satuttaa sellainen oman rodun ylivertaisuuden korostaminen, jos nyt ylipäätään roduista haluaa puhua. 

ap

Vierailija
31/38 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nää jutut on sarkasmia, muuten on toivo mennyt tästä yhteiskunnasta. Sokea moittii kuuroa.

Vierailija
32/38 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon persuporukoissa pyörineenä hyvin neutraalina ihmisenä voin sanoa, että suurin osa persujen aktiiveista on hyvinkin fiksuja ja koulutettuja ihmisiä. Suurin osa on todella mukavia ja laajan näköalan omaavia normaaleja suomalaisia ihmisiä.

Sitten on se pieni äänekäs porukka, joka omaa mustavalkoisen maailmankuvan. He näkevät kaikki keskimääräisen suomalaisen ulkonäöstä poikkeavat ihmiset uhkana ja syyllisinä omaan yleensä heikkoon asemaan yhteiskunnassamme.

Persujen aatteissa on muutamia sellaisia, joihin näiden öykkäreiden on helppo tarttua. Näiden aatteiden takia persut puolueena kerää ympärilleen myös niitä äärimmäisyyksiä kannattavia möyhyäjiä, jotka todellisuudessa vain heikentävät kärkkäillä mielipiteillään puolueen uskottavuutta.

Vierailija
33/38 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappa on, mutta asiaa lienee helpompi käsitellä kun tietää tietämättömyyden johtuvan siitä että hän on seniili. Sama henkilö omistaa kolme asuntoa ja syyttää mamuja siitä ettei hänen eläkkeensä muka riitä mihinkään. Kyllä sitä sietää sen tapaamisen verran, yrittää vaan puhua neutraaleista aiheista. Vaan mitenköhän perheensä jaksaa.

Vierailija
34/38 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon persuporukoissa pyörineenä hyvin neutraalina ihmisenä voin sanoa, että suurin osa persujen aktiiveista on hyvinkin fiksuja ja koulutettuja ihmisiä. Suurin osa on todella mukavia ja laajan näköalan omaavia normaaleja suomalaisia ihmisiä.

Sitten on se pieni äänekäs porukka, joka omaa mustavalkoisen maailmankuvan. He näkevät kaikki keskimääräisen suomalaisen ulkonäöstä poikkeavat ihmiset uhkana ja syyllisinä omaan yleensä heikkoon asemaan yhteiskunnassamme.

Persujen aatteissa on muutamia sellaisia, joihin näiden öykkäreiden on helppo tarttua. Näiden aatteiden takia persut puolueena kerää ympärilleen myös niitä äärimmäisyyksiä kannattavia möyhyäjiä, jotka todellisuudessa vain heikentävät kärkkäillä mielipiteillään puolueen uskottavuutta.

Neutraali ja pyörit paljon persuporukoissa? :) No yhtä kaikki mielipiteesi on jees. Tässä vain ei ollut tarkoitus alkaa kiillotaa salonkipersujen kilpeä, vaan keskustella, miten ihmiset pärjäävät näiden persujen ja rasistien kanssa, joilla on ihan valheisiin perustuvat mielipiteet ja aggressiivinen puhetyyli. 

Vierailija
35/38 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen yhteiskunta on miesten rakentama, yksi maailman parhaista maista, lähes millä tahansa mittarilla tarkasteltuna. Naisten tehtävät olisi voitu hoitaa vaikka halpatyövoimalla.

Vierailija
36/38 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velipuoli. Voi elämän kevät ja myötähäpeä. Me olemme niin eri maailmoista, että en jaksa edes selittää tähän esimerkkejä. Hänen mielestään tullaan loistavasti toimeen, ja lapset toki tykkäävät serkuistaan puolin ja toisin. Minä en jaksa yhtä tuntia kauempaa velipuolen kanssa. 

Vierailija
37/38 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehtinyt alkua pidemmälle, kun aloin jo pelätä ketjusta tulevan vänkkäämistä, joten kerronpa mielipiteeni. Koska haluan pitää itseni avoimena kaikelle, ja edes yritän ymmärtää muita luin perussuomalaisista kertovan kirjan. Ne : kohtaamisia perus-Suomessa - Sharma, Leena. Lopetin käyttämästä persu sanaa. Kaikki perussuomalaiset eivät ole rasisteja, eikä läheskään kaikki rasistit perussuomalaisia.

Jos pitää puhua asioista, käytän sanoja joita ei voi käsittää pilkkaniminä, ja puhun asiaa pyrkien nojaamaan faktoihin.

Ja juu, on minulla muutamia tuttuja, jotka ajattelevat Rajat kiinni suuntaisesti. Yhden kanssa pystyn asioista keskustelemaan, yhden kanssa oli todella vaikeaa viime vuonna, lähes mahdotonta. Kaikkeen sai liitettyä maahanmuuttajat tai turvapaikan hakijat. Nyt alkaa olla helpompaa, ehkä juuri käyttämien sanojeni ansiosta.

Vierailija
38/38 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neutraali ja pyörit paljon persuporukoissa? :) No yhtä kaikki mielipiteesi on jees. Tässä vain ei ollut tarkoitus alkaa kiillotaa salonkipersujen kilpeä, vaan keskustella, miten ihmiset pärjäävät näiden persujen ja rasistien kanssa, joilla on ihan valheisiin perustuvat mielipiteet ja aggressiivinen puhetyyli. 

On sullakin käsitys neutraalista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi