Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko pitkäkestoinen stressaava elämäntilanne aiheuttaa sydänvaivoja?

Vierailija
30.05.2017 |

Käsi ei mitenkään puutunut tms., lähinnä sellainen puristava tunne ja hulluna hakkaava sydän ajoittain, vähän käsien vapinaa). Menee ohikin aika pian ja joskus otan beetasalpaajaa, jos ei meinaa asettua (olen käyttänyt aiemmin kilpirauhasesta johtuvaan nopeaan sykkeeseen, nyt kilppariarvot kuitenkin hyvät).

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aiheuttaa. Itselläni ainakin rytmihäiriöitä aiheutti, nyt on hiljalleen helpottanut kun stressi on helpottanut.

Vierailija
2/8 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi aiheuttaa. Vaikka mitä muutakin voi tulla. Stressin vaikutuksia elimistöön vähätellään kovasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä aiheuttaa. Itselläni ainakin rytmihäiriöitä aiheutti, nyt on hiljalleen helpottanut kun stressi on helpottanut.

Kiitos.

Vierailija
4/8 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla vaarallista eteisvärinää, joka olisi hoidettava! Minulla oli samat oireet.

Vierailija
5/8 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kävi minullekin. Oli aika pelottavaakin, kun rintaa puristi ja sydän pompotti - mietin että kaiken muun päälle en nyt mitenkään voi saada sydänkohtausta, tai jotain. Tuntemukset menivät ohi, kun stressi hieman helpotti. Lääkärissä olisin toki voinut käydä, mutta kun ravasin jo joka päivä sairaalassa lähiomaisen vakavan sairauden takia...

Vierailija
6/8 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli stressaavassa elämäntilanteessa rytmihäiriöitä. Ne tutkittiin ja todettiin vaarattomiksi vaikka inhottavilta tuntuivatkin. Kannattaa kyllä tutkia, jos eivät olekaan vaarattomia. Minulla hävisivät itsestään kun otin eron stressistä.

Vierailija
7/8 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kärsin pahoista rytmihäiriöistä ja QT ajan muutoksista stressin ja unettomuuden takia. Kun jäin sitten vuodeksi sairaslomalle nuo vähitellen katosivat. Unettomuuskin on lopulta saatu hoitoon.

Mutta edelleenkin jos tulee stressiä jostain nuo palaavat heti.

Vierailija
8/8 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille kaikille. Minulla on kilpirauhasen liikatoiminta ja pari vuotta sitten sydänfilmi otettu, luulen, että voisi johtua stressistä, koska kilppariarvot ovat aika ok. Lisäksi nuo oireet tulevat aina aamulla tai aamuyöllä, herään painajaisiin ja vapinaan, helpottavat kun olen ollut hetken hereillä tai otan beetasalpaajaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä