Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä laitatte päällenne alakoulun kevätjuhlaan?

Vierailija
30.05.2017 |

Olen menossa ekaluokkalaisen kevätjuhlaan huomenna ja olen vähän epävarma tilaisuuden pukukoodista. Tänään olisi siis vielä mahdollisuus tehdä ostoksia. Kaipaankin neuvoja. Tilaisuus on klo 09-10 ja menemme sen jälkeen juhlimaan kahvilaan.

Mulla on mielessä lähinnä kaksi vaihtoehtoa:
1) Luonnonvaalea hihaton lyhyt pellavamekko, jossa on pieni kaulus ja miehustassa laskoksia, laivastonsininen villatakki, ruskea mokkalaukku ja mokkaiset korkkarit.
2) Vaaleat suorat ja leveät puuvillahousut, sinivalkoinen raidallinen toppi, kudottu pitkä beige merimiestakki leveillä kauluksilla ja kultaisilla napeilla. Iso sininen laukku ja vaaleat korkkarit.

Kumpi parempi asu teistä. Lapsella on mm sininen bleiseri.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tosissaan?

Huomenna kevätjuhlat?

Vierailija
2/17 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Keski-Suomen pienehkössä kyläkoulujen oli kevätjuhla jo viimeviikon maanantaina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun piipahtamaan kevätjuhlassa kesken työpäivän, joten laitan sitä mitä töissä on päällä. Musta jakku, joku toppi ja mustat suorat housut. Meillä kevätjuhla on yhtä kuin kevätkirkko, eli pukukoodina on kirkkoon soveltuva vaatetus.

Vierailija
4/17 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on toisella kevätjuhlat huomenna ja toisella torstaina.

Molemmat vaatteet ihan ok. Mielestäni kaikki siistit ja huolella valitut asut kelpaavat. Meidän esikoisen kevätjuhliin tuli muutama ihan työhaalareissa ja oli aika ikävää katsoa, kun hiekkaa valui lattioille. Lapsen kaverin äiti on erittäin kaunis ja tyylikäs nainen, työvaatteet siis jakkupukuja ja korkokenkiä mutta lapsensa kevätjuhliin ilmestyi farkuissa ja lenkkareissa. Siinäkään kohtaa en ihan tajunnut. Ei sinne kevätjuhiin tarvitse ykkösiä ylle laittaa mutta kyse on kuitenkin juhlasta eli ihan ne tavallisimmat arkivaatteet kannattaa jättää kotiin.

Vierailija
5/17 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin ensimmäisen. Liikaa ei kannata pyntätä.

Vierailija
6/17 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jäänyt mieleen joulujuhla, jossa lapsen opettaja oli t-paidassa ja farkuissa. Olisi kiva jos opettajat näyttäisivät mallia miten juhlaan pukeudutaan. Ei nyt tarvitse sentään pukua laittaa, mutta olisi jotain vähän siistimpää.

Vierailija
7/17 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosissaan?

Huomenna kevätjuhlat?

Miten niin kevätjuhlat eivät voisi olla viikolla? Meillä on usein ollut arkena juhlat, mutta iltajuhlana, lauantaina hakevat oppilaat sitten vain todistukset koulusta.

Vierailija
8/17 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kevätjuhla ulkona, mitä päälle?

Vierailija
9/17 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä tulee varmasti olemaan ihan laidasta laitaan pukeutumista. Itse olen pukeutunut alakoulun juhliin siististi, mutta en kamalan juhlavasti. Astetta arkipukeutumista siistimpi asu, joku mekko tms. Olen varmasti "siltä väliltä" pukeutumisen suhteen, aina näkynyt niin juhlavampaa kuin arkisempaa asua.

Vierailija
10/17 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ekaluokkalaisen koulussa ei ole kevätjuhlaa ollenkaan! Keskenänsä käyvät koulussa todistuksen hakemassa lauantaina ja laulamassa 6.luokkalaisille. :(

Vierailija
11/17 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

meillä kevätjuhla ulkona, mitä päälle?

Sään mukaiset vaatteet?

Vierailija
12/17 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä tulee varmasti olemaan ihan laidasta laitaan pukeutumista. Itse olen pukeutunut alakoulun juhliin siististi, mutta en kamalan juhlavasti. Astetta arkipukeutumista siistimpi asu, joku mekko tms. Olen varmasti "siltä väliltä" pukeutumisen suhteen, aina näkynyt niin juhlavampaa kuin arkisempaa asua.

Ja sitten tähän vielä pointtina se, että jos jokainen laittaa omaan arkilookiinsa sen pikkusen ekstraa, niin se riittää. Kun kuitenkin se huokuu ihmisestä jotenkin ilmi, millainen pukeutuja on muutenkin, joten jos arkena pukeudut verkkareihin, niin koulun kevätjuhlaan vetäisty röyhelömekko on vähän liikaa kun taas jollekin toiselle se voisi olla kevätjuhla-asuna nappivalinta.

Vierailija
13/17 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sulla ois hääpukua?

Vierailija
14/17 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä vielä, kevätjuhla on vasta lauantaina joten en ole asiaa vielä miettinyt. Mutta kaiketi ihan arkivaatteet.

Vierailija
15/17 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin on toisella kevätjuhlat huomenna ja toisella torstaina.

Molemmat vaatteet ihan ok. Mielestäni kaikki siistit ja huolella valitut asut kelpaavat. Meidän esikoisen kevätjuhliin tuli muutama ihan työhaalareissa ja oli aika ikävää katsoa, kun hiekkaa valui lattioille. Lapsen kaverin äiti on erittäin kaunis ja tyylikäs nainen, työvaatteet siis jakkupukuja ja korkokenkiä mutta lapsensa kevätjuhliin ilmestyi farkuissa ja lenkkareissa. Siinäkään kohtaa en ihan tajunnut. Ei sinne kevätjuhiin tarvitse ykkösiä ylle laittaa mutta kyse on kuitenkin juhlasta eli ihan ne tavallisimmat arkivaatteet kannattaa jättää kotiin.

Valitettavasti koulujen kevätjuhlat ovat joskus sellaiseen aikaan, että monen duunarin pitää vääntäytyä juhlasta suoraan työpisteelle.

Vierailija
16/17 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lähiön kevätjuhlissa näkyy trikootunika ja legginsit riittävän joidenkin mammojen juhla-asuksi. siihen sitten vielä parkuva vauva ja ihan estoton imetys niin...kyllä välillä hävettää katsoa sitä pukeutumista. Toiset on juhlavaatteissa ja toiset saapastelee paikalle kuin matkalla navettaan. Eikä asuta missään slummissa.

Mutta sinällään ihmettelen, miksi otat juhlapukeutumisesta niin kamalaa stressiä. Siistit vähän juhlavammat vaatteet riittää. Itsellä on avokkaat, harmaat suorat housut, harmaa jakku ja valkoinen paita - matka jatkuu konttorille töihin.

Isoilla kouluilla kevätjuhlat joudutaan joskus järjestämään kahdessa osassa, poikani ollessa ala-asteella 1-3 luokkien kevätjuhla oli torstaina ja todistukset saatiin sitten luokassa lauantaina.

Vierailija
17/17 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä isänä pukeudun perinteiseen valkoiseen disdasa-kaapuun punaisella huivilla ja mustalla pannalla. Vaimo pukeutuu tietenkin mustaan hijabiin jossa on tiiviisti neulottu niqab. Lapsemme pukeutuu pitkähihaiseen mustaan paitaan ja vaaleisiin puuvillahousuihin. Päättäjäisissä ei enää lauleta suvivirsiä koska me jo lopputalvesta ilmoitimme, että jos päättäjäisissä lauletaan suvivirsiä, me emme tule tilaisuuteen lainkaan. Koulu kunnioittaa meitä ja me olemme tyytyväisiä. Omat juhlat pidämme vasta ramadanin jälkeen, meille vuokratussa paikallisella juhlatalolla jonne saapuu juhlijoita ja vieraita n. 200. Olemme muslimeja emmekä varsinaisesti juhli päättäjäisiä vaan ramadanin loppumista.