Poikaystävä aikoo jättää
Ollaan nyt seurusteltu noin kolmisen vuotta poikaystävän kanssa. Oltiin viikonloppuna ulkona ja hän oli etäisen oloinene ja tuntui ettei välttämättä olisi halunnutkaan mua mukaan. Kysyin seuraavana päivänä asiasta ja hän vastasi ettei tiedä enää haluaako olla minun kanssa tai hän ei oikeastaan tiedä mitään mitä haluaa elämältään. Meillä on mennyt hieman pidemmän aikaa huonommin masennukseni takia, jonka takia ollaan riidelty ja näin. Nyt olen kuitenkin pääsemässä irti sumu pilvestä ja hän kertoo tälläisen uutisen että kipinä on kadoksissa meihin.
En tiedä miten tulen pääsemään erosta ylitse koska en tällä hetkellä omaa ketään kavereita tai minulla ei ole ketään kelle puhua. Pelkään vain että palaan takaisin pohjalle ja jään loppu elämäkseni yksin.
Auttakaa mitä mun pitäisi oikeen tehdä?
Kommentit (4)
Ero on aina rankka paikka, mutta jos toinen päättää jättää niin päästä suosiolla menemään. Yritä tutustua uusiin ihmisiin esim netin kautta tai yksinkertaisesti käymällä ulkona. Älä ainakaan vajoa takaisin pohjalle, nyt kun olet sieltä pinnalle päässyt. Ota aikaa itsellesi, harrasta, tee haluamiasi asioita, jos rahaa riittää niin lähde vaikka reissuun. Keksi mahollisimman paljon muuta ajateltavaa mutta muista myös käsitellä ne oikeat tunteet. Yritä pysyä miehen kanssa kuitenkin väleissä, niin pudotus ei ehkä ole niin raju :)
Nyt on asiasta sentään varoitettu, ja jos hän on epävarma, niin vielä pystyy katsomaan tuleeko suhteesta mitään. Viettäkää yhteinen viikonloppu/viikko tms, tehkää kaikkea mukavaa kahdestaan (ja vältelkää riitoja!). Sitten näkee vieläkö jaksatte toisianne vai ette.
Itselle välillä tullut epävarmuutta vieläkö mies jaksaa kattella mua, vai miettiikö eroa, niin yleensä yhteinen aika on hyvä lääke. Siinä nähdään että vielä jaksellaan toisia kattella, muistellaan menneitä. (Alkutapaamista, kun ihastuttiin toisiimme yms hyvien hetkien muistelua).
Isäsi on tukenasi. Tehkää yhdessä kivaa. Kuntoilua yhdessä ja käykää vaikka leffassa. Kestää vähän aikaa mutta vielä se päivä paistaa.
Et voi omistaa toista, joten jos hän päättää erota sinusta, niin hän eroaa. En tiedä miksi olet katkaissut välit ystäviisi, onko sinulla edes koskaan ystäviä ollut? Oletko roikkunut poikaystävässäsi nämä vuodet kuin takiainen? Ei kovin terveelle kuulosta ainakaan tuo sinun vuodatus...
Tottakai ero on kova paikka, mutta hetken suremisen jälkeen minä ainakin ottaisin vapaudesta irti kaikki hyvät asiat ja nauttisin! En edes yrittäisi etsiä mitään laastaria, vaan hymyssä suin tekisin kaikkea mitä parisuhteessa ei onnistunut. Kävisin kirjastosta tai kirjakaupasta jättipinon kirjoja ja lukisin niitä ihan rauhassa ilman kenenkään höpinöitä, laittaisin kodin just tasan oman näköiseksi ja luultavasti hankkisin vihdoinkin sen pitkään haluamani koiranpennun ystäväkseni. Elämä jatkuu.