ummetuksen hoito
On kohta viikko kun viimeksi oon saanut kakan kokonaan ulos. Oon kokeillut kaikki poppaskonstit: kahvi, vesi, salaatti, lese, ab-piimä, vesi taas, liikunta, ulostuslääke ja muuntaman luumunkin söin. Myös pari päivää olin vähemmällä ruualla. Niksejä muuta kuin aika?
Kommentit (11)
Kaikki noi on hyviä, niitä vaan täytyy tehdä joka päivä. Tyyliin juo joka aamu ensimmäiseksi iso lasi vettä, syö vain kuitupitoista leipää, jätä höttöleivät kokonaan pois. Liiku joka päivä jne.
Tiedätkö mistä ummetus johtuu? Oletko aloittanut uuden lääkkeen tai ruokavalion?
Olo alkaa varmaan olla aika tukala. Kannattaa mennä apteekkiin pyytämään jotain vähän järeämpää lääkettä.
Laxoberon. 20 tippaa illalla. Toimii...
Pitkä huikka risiiniöljyä niin lähtee se ummetus.
Kori keskiolutta, niin jo on kumma jollei rupea toimimaan...
Vierailija kirjoitti:
Pullo tequilaa niin perse laulaa vettä viimeistään seuraavana aamuna! Tai ei ehkä pullollista tarvitse juoda, muutama shotti!
Minulla alkoholi pahentaa ummetusta. Tequilaa tosin en juo, onko salaisuus siinä?
Psyllium. Se on se mitä apteekin vi-siblin on. Myydään esim. life-kaupoissa ja vaikka lidlissä (ne "puhdistamo" tuotteet.
Se lisää ulosteen massaa ja pehmentää sitä. Toimii siis sekä ripuliin että ummetukseen. Mulla ei toimi mikään muu, ei leseet, ei leipä (pahentaa vaan), vesikin vaan tiettyyn pisteeseen asti.
Mutta psyllium on jees. Se on sitten niin stydiä kuitua ettei saa ottaa esim. yötä vasten. Aamulla ruokalusikallinen vesilasiin ja sitten vettä pitkin päivää.
Voi kuitenkin olla että toi sun "tulppa" kantsii saada eka pois, ja sitten lähtee pitkän tähtäimen hoitona tota psylliumia kattomaan.
Tsemppiä, suolivaivat on per* eestä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pullo tequilaa niin perse laulaa vettä viimeistään seuraavana aamuna! Tai ei ehkä pullollista tarvitse juoda, muutama shotti!
Minulla alkoholi pahentaa ummetusta. Tequilaa tosin en juo, onko salaisuus siinä?
No mulla ainakin on joka kerta tullut aamulla tulipalokiire vessaan kun olen ed.iltana tequilaa juonut. Ekasta kerrasta tiesin, että suuntaan aina kotiin yöksi kun tequilaa juon. Voit kokeilla!
Tai sitten suolihuuhtelu jos ei muu auta.
Ootko Microlax peräruisketta kokeillut?
Magnesium mulla auttaa, samoin Fruktolax-valmiste.