Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kolme kuukautta uudessa työssä ja tekisi mieli irtisanoutua koeajalla :(

Vierailija
29.05.2017 |

Pidän työstä, työpaikasta, työkavereista, työtehtävistä, ihan kaikesta - työpaikan sijainnistakin. Kaikki on erittäin hyvin. Työ on mukavaa toimistotyötä, virka-aikaan ja työ vastaa koulutustani.

Sen sijaan pomo on ihminen, jonka takia haluaisin lähteä töistä pois kokonaan. Olen todella stressaantunut, näen painajaisia, itken iltaisin miehelleni, en saa viikonloppuisin palauduttua. Pomon johtamistyyli on mielestäni asiaton. En saa apua edes kysyttäessä, vaikka asiat ovat luonnollisesti uusia. Minun pitäisi päätellä ja osata jo kaikki talon asiat ja jos kysyn, pomo voi pyytää kollegaa lopettamaan oman työn tekemisen ja pyytää auttamaan minua "koska ei se saa mitään yksin aikaiseksi" (eli minä). Pomo nälvii ja sättii minua työkavereideni kuullen ja vastaa kuin vauvalle, jos kysyn jotain täysin asiallista.

Kollegat ovat huomanneet tämän ja tulleet jokainen vuorollaan välillä sanomaan, ettei pomon puheista kannata välittää. Vaikea olla välittämättä, kun teemme yhdessä töitä 8 tuntia päivässä..

Olen monta kertaa sanonut suoraan, etten olisi voinut tietää tätä asiaa, koska olen uusi ja minulle ei ole näytetty/opetettu/kerrottu jotain asiaa. Olen tunnollinen ja tarkka ja kaikissa aiemmissa työsuhteissani kaikki on mennyt hyvin. En olisi vaihtanut työpaikkaa aiemmin, mutta työsuhteet ovat olleet määräaikaisia. Minä olen ollut pidetty ja tykätty työntekijä, eikä ikinä ole ollut mitään ongelmaa työkavereiden tai pomojen kanssa - olen oppinut kaikki asiat nopeasti ja solahtanut työyhteisöön kuin työyhteisöön helposti. Nyt kaikki takkuaa ja tunnen olevani aivan tampio ja kömpelö kaikessa.

Koeajalla en haluaisi aloittaa mitään isompaa, koska olen sekunnissa korvattavissa. En vain tiedä, jaksanko puolen vuoden koeaikaa hengissä.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset kysy työkavereilta? Ei kai pomoon tarvi ripustautua

Työkaverit eivät tiedä, tieto on pomolla. Muutenhan luikkisin vain pakoon pomoa ja hoitaisin työni yksin, mutta kun teen töitä pomon kanssa ja tarvitsen pomolta moneen asiaan ohjeita, tietoja ja neuvoja, niin hankalaksi menee.

Ap

Vierailija
22/32 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset kysy työkavereilta? Ei kai pomoon tarvi ripustautua

Työkaverit eivät tiedä, tieto on pomolla. Muutenhan luikkisin vain pakoon pomoa ja hoitaisin työni yksin, mutta kun teen töitä pomon kanssa ja tarvitsen pomolta moneen asiaan ohjeita, tietoja ja neuvoja, niin hankalaksi menee.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muka muut ei tiedä?

Vierailija
24/32 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tässä keississä kävi? Samoja aatoksia täällä.

Vierailija
25/32 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kanssa samankaltaisessa tilanteessa. Keinot siinä oli vähissä eikä siinä muuta voi kuin lähteä meneen, kun se elämä meni siihen että sitä itki vaan kotona illat ja töihin mentäessä toivoi joutuvansa johonkin onnettomuuteen ettei tarvis mennä töihin.

Vierailija
26/32 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap enää paikalla?

Vierailija
27/32 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on hyviä neuvoja minullekin. Viime vuonna tein ilmoituksen tiimivetäjästä, joka ei puhunut -vaan huusi. Oli jämähtänyt 70-luvulle: hallitaan pelolla. Otin yhteyttä esimieheeni. Pääsin heti toiselle toimistomme osastolle. Seuraavaksi olisin ottanut yhteyttä liittooni, mutta ei tarvinnut.

Vierailija
28/32 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule, nyt menet työterveyteen tai pomon pomolle ja kerrot asiallisesti, että nyt tarvitset neuvotteluapua lähiesimiehesi kanssa. Sinun ei tarvitse tuota sietää ja kestää: se on jo kiusanteon puolella. Sinun tulee nyt itse ottaa vastuu ja lopettaa heti. Nyt vielä voit. Sinulla on oikeus mennä puhumaan asiasta pomon pomolle ja/tai työterveyteen ja asia menee eteenpäin. Teille tulee 3. (ehkä myös 4. hlö) välittämään ja keskustelette asiat läpi. Muille teidän työpisteesssä/talossa ei asiasta kerrota.

Olen itse ollut vastaavasssa neuvonpidossa. Suosittelen. Katkaise huonosti alkanut suhde nyt heti.

Olet hyvä - ei ne sinua muuten olisikaan valinneet. Perehtyminen vie aina aikaa.

Heti huomenna otat ja menet kertomaan tästä eteenpäin.

Mä ainakin tuollaisen jälkeen irtisanoi sinne oitis työntekijän. Koeajalla ei tartte perustella edes sitä.

Tilalle uusi, joka ei tee asiasta numeroa..

Vierailija
29/32 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toisin päin: työ on paskaa, työkaverit hirviöitä, työmatka on hankala, työajat aivan pepusta. 

Ainoastaan esimies on mukava. 

En voi irtisanoutua, koska siitä seuraisi 90 päivän tai ainakin 60 päivän karenssi. Ja ei ole varaa... Onneksi kyseessä on vuoden määräaikaisuus, josko sen avulla jaksaisin. 

Työsuojeluun saatan olla yhteydessä, varsinkin kahden työntekijän taholta koen asiaoita, jotka ehdottomasti täyttävät epäasiallisen kohtelun tunnusmerkit. Varsinaiseksi kiusaamiseksi en kuitenkaan luokittelisi. 

Vierailija
30/32 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole koeaika loppuun. Pysy itse joka tilanteessa asiallisena, älä missään nimessä kosta tai lähde mukaan kiusaamiseen ja sairaaseen kommunikaatioon. Pitkä, kiinteä katse ja pyyntö pitää kommunikaatio asiallisena oli hyvä neuvo.

Kaikessa hiljaisuudessa merkitse ylös jokainen epäasiallinen teko ja kommentti päivämäärineen, kellonaikoineen ja mahdollisine todistajineen, jos läsnä oli muita. Aloita kirjaaminen heti! Tarvitset näitä, kun alat viemään asiaa eteenpäin koeajan jälkeen johdolle ja työterveyteen. Ilman eksakteja tietoja kiusaamisesta ja asiattomasta käytöksestä sinulla on vain sana sanaa vastaan, eikä kukaan voi tehdä tilanteelle mitään. Tarkkojen tietojen kanssa olet paremmassa asemassa.

Vierailija
31/32 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vaihtui esimies keväällä. Entisen huonon tilalle tuli vielä huonompi. 

Nyt on alkanut mun savustus ulos työyhteisöstä. Suosikille on annettu mun työt ja mulle on jätetty kaikki paskaduunit, mun työstäni ei enää puhuta työntekona vaan auttamisena. Vjtuttaa niin paljon. Ja sitten joutuu tämän suosikin jälkiä siivoamaan ehkä viikkojenkin päästä, kun hän ei vain osaa.

Tekisi mieli lähteä, mutta kun työpaikkoja ei ole.

Vierailija
32/32 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kanssa samankaltaisessa tilanteessa. Keinot siinä oli vähissä eikä siinä muuta voi kuin lähteä meneen, kun se elämä meni siihen että sitä itki vaan kotona illat ja töihin mentäessä toivoi joutuvansa johonkin onnettomuuteen ettei tarvis mennä töihin.

Mikä sinulla oli syynä? Joku hankala työkaveri vai yleensä epämukava tunne?

Itse aistin ilmapiirin välittömästi kun menen uuteen duuniin. Tässä nykyisessä tiesin heti että ongelmia on, ja jännityksellä odotin koska ne tulee ilmi. Nyt se narsisti mulkku sitten löytyi, huutaa ja räyhää heti kun löytää aiheen. Ottanut nyt minut hampaisiinsa. Vituttaa mennä töihin.