Ruohonleikkuri ei käynnisty
Olen yrittänyt käynnistää ruohonleikkuria talven jäljiltä ja ei lähde. Käsi on jo kipeytynyt ja sormessa rakko koska olen vetänyt niin paljon. Olen tankannut täyteen uutta bensaa ja katsonut öljyt ja sitä on vähän yli alaraja merkin, mutta pitäisi sen kai riittää. Sytytystulpan johdon olen käyttänyt irti ja pyyhkinyt koskettimen puhtaaksi.
Huoltoasemalta kävin ostamassa spray-ainetta jonka pitäisi auttaa käynnistymiseen ja suihkutin sitä ilmaritilästä sisään ennen käynnistämistä mutta mitään apua siitä ei ollut. Mulla on keinot nyt loppunut, mitä pitäisi tarkistaa seuraavaksi?
Kommentit (40)
Vie huoltoon ja jatkossa käytä pienkonebensaa.
Vierailija kirjoitti:
Tulpan sain nyt kierrettyä irti pihdeillä mutta samalla moottorin päässä olevista "rivoista" lohkesi pari palaa pois. Onkohan miten paha?
Tulpan pää mikä menee moottorin sisään on kyllä ihan musta ja märkä sekä siinä on jotain töhnää/rasvaa joten voi olla että sen takia ei käynnisty. Valkoisessa osassa on teksti J19LM, onkohan näitä myynnissä ihan huoltoasemalla?
Ja en painanut ryyppyä heti kymmeniä kertoja vaan muistaakseni 3 kertaa mutta kun se ei lähtenyt käyntiin niin painelin aina välillä lisää ja useampia painalluksia joten yhteensä varmasti kymmeniä kertoja. Se on mielestäni kerran yskähtänyt mutta sen jälkeen olen vetänyt vaikka kuinka paljon eikä ole enää edes sitäkään tehnyt uudestaan.
Ilmansuodattimeen taitaa olla aika vaikea päästä käsiksi kun näyttää siltä että käynnistysnarusysteemi pitäisi ensin saada irti ja sitten se ritilä siitä alta. Ei tuossa näy edes mitään ruuvia millä se käynnistysnaru juttu olisi kiinni enkä ole kovin varma saisinko sitä enää takaisin paikoilleen.
Ap
Voisit tulla meille korjaamaan autot, leikkurit ja rakentamaan talonkin.
Vierailija kirjoitti:
Tavallista bensaa, 98 olen käyttänyt nykyisin ja ei ole ollut ongelmia ennen. Aikaisemmin käytin 95 mutta kun tuli E10 niin en ole sen jälkeen enää käyttänyt kun en tiedä kestääkö tuo sitä ja hintaero on merkityksetön kun ei sitä kovin paljon kesässä mene.
Ongelma voi olla juuri siinä. Tavallinen bensa menee aika nopeasti vanhaksi ja jos sitä oli tankissa jokin määrä talven yli niin ei tainnut auttaa vaikka täytitkin tankin tuoreella. Ei se vanhalla bensalla lähde oikein millään. Tyhjennä tankki ja laita tilalle pienmoottoribensiiniä eli alkylaattibensiiniä. Aika varmasti se on nelitahtimoottori ja pitää olla nelitahtibensaa mutta katso kumminkin laitteen ja moottorin merkki ja ilmoita kun menet sitä bensaa ostamaan. Kaksitahtisiakin leikkureita on joskus ollut ja niihn pitää olla kaksitahtibensiiniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallista bensaa, 98 olen käyttänyt nykyisin ja ei ole ollut ongelmia ennen. Aikaisemmin käytin 95 mutta kun tuli E10 niin en ole sen jälkeen enää käyttänyt kun en tiedä kestääkö tuo sitä ja hintaero on merkityksetön kun ei sitä kovin paljon kesässä mene.
Ongelma voi olla juuri siinä. Tavallinen bensa menee aika nopeasti vanhaksi ja jos sitä oli tankissa jokin määrä talven yli niin ei tainnut auttaa vaikka täytitkin tankin tuoreella. Ei se vanhalla bensalla lähde oikein millään. Tyhjennä tankki ja laita tilalle pienmoottoribensiiniä eli alkylaattibensiiniä. Aika varmasti se on nelitahtimoottori ja pitää olla nelitahtibensaa mutta katso kumminkin laitteen ja moottorin merkki ja ilmoita kun menet sitä bensaa ostamaan. Kaksitahtisiakin leikkureita on joskus ollut ja niihn pitää olla kaksitahtibensiiniä.
Jos moottori on Briggs & Stratton niin se on nelitahtinen, jos esim Aspera niin voi olla kaksitahtinen, muitakin voi olla.
Pyydä oma ex kattoon leikkuria. Tuntee sen paremmin kuin palstailijat. Tykkää sitä paitsi kun pääsee pätemään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjaus edelliseen: Jos on aiemmin käynyt pelkällä tavallisella 98:lla ja 95:lla niin ettei ole tarvinnut lisätä öljyä sekaan niin se on nelitahtimoottori.
Osta uusi tulppa. saattavat talvisäilössä haljeta
Kallista leikkuria etukenoon ja sivulle, moottori saa bensaa niin avot lähtee
käyntiin ellei sitten ole viallinen vehje.
Vierailija kirjoitti:
Tämä kannattaa ensin koittaa. Jos ei toimi, on tiedossa sitten isompi remppa tai ainakin sen kaasuttimen sisälle joutuu katsomaan, mitä se on syönyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kannattaa ensin koittaa. Jos ei toimi, on tiedossa sitten isompi remppa tai ainakin sen kaasuttimen sisälle joutuu katsomaan, mitä se on syönyt.
Kannattaa ostaa pari tulppaa samalla niin voit seuraavalla kerralla heti testata toisella tulpalla
Naapurusto on mielissään kun ei tule meluhaittaa. :D
Ap. Jos se on sähköleikkuri niin akku voi olla tyhjä.
Vierailija kirjoitti:
Viime vuotinen bensa on voinut tukkia kaasarin. Kuivuttuaan nykybensa tekee ohuen kalvon.
Niin tai siitä syntyy sellaista kovaa kuivaa töhnää joka tukkii suuttimet.
Jos kaikki muu tuntuu pelaavan niin varmaan se kalvo mennyt paskaksi
Mun poika tai mies voi tulla korjaamaan. Ne saa kaiken toimimaan.
Miten vaikeaa on viedä se kone osaavaan huoltoon ja maksaa muutama kymppi? Ennen kuin tulee lisää vahinkoa.
Kait tuo jo muutamaan vuoteen lie käynnistynyt
Mutta jos vanhempi leikkuri niin keväällä uutta bensaa tankkiin, tulppa irti ja pikkuloraus bensaa, tulppa ja johto kiinni, kaasu pohjaan ja veto tai startti, mallista riippuen niin ainakin yrittää käynnistyä.
Varmin ja helpoin konsti ilmansuodattimesta jarru cleaneria tms. suihkaus. Vanhaan leikkuriin millä koluan kivikot ja muut, olen porannut reiän ilmanputsarin jälkeen niin helppo suihkauttaa aina kun käynnistää.
Tulppa irti ja runkoa vasten ja nykäisee. Jos näkyy kipinä niin kipinä ok. Jos tulppa märkä niin saa bensaa ehkä liikaakin. Jos kuiva, ei saa bensaa.
Olen pitänyt kahvaa reilun tunnin pohjassa, ei ole vielä käynnistynyt. Uskallanko laittaa tuon kahvan pohjaan nippusiteellä kahvin ajaksi, voiko leikkuri karata naapuriin tai tielle?