Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Antaa ymmärtää, että' hän on oikea vuoden isä ja superkasvattaja ja minä hiukan boheemina ihmisenä olen aiheuttanut tämän. En todellakaan ole samaa mieltä!

- Vaatii, että tytön on arki-iltaisin oltava kotona klo 19.00 ja viikonloppuisin 20.00 . Tyttö on 15-vuotias.
- Tahtoo tavata kaikki tytön ystävät ja kuulustella mm. vanhempien ammatit.
- Huoneen ovea ei saisi pitää kiinni
- Ei sallisi hiusten värjäämistä niin, että näyttävät värjätyiltä eikä "näkyvää" meikkiä
- Takavarikoi tavaroita ilman järjellistä perustetta

Tuohon vielä ne säännöt, jotka olivat tehdä minut hulluksi kun asuimme yhdessä mm. kuuden minuutin suihkuaika ja aamiaiselle kokoontuminen koko perheen voimin!

Tyttö on nyt alkanut oirehtia vihaisella käytöksellä sekä rajuilla ulkonäöllisillä muutoksilla, olen varma myös että tupakoi. Näen tämän kaiken protestina isää vastaan ! Minulla ei tytön kanssa ole ongelmia, vaikka pidän toki myös kuria.. omalla tavallani.

• ylös 42
  • alas 5

Kommentit (19)

Vierailija

Erosimme siis 3v sitten ja olen siis virallisesti tytön huoltaja, vaikka ex oli (tästäkin) eri mieltä. Lähes kaikki  tekemäni, jokainen päätökseni, kuulemma osoittaa miten kelvoton  äiti olen, meillä oli ennen eroa aivan hemmetisti riitoja naurettavsti asioista kuten siitä, saako 12v juoda kahvia! .O Tai siitä, onko Pirates of The Caribian sopiva leffa kuudesluokkaiselle ja tämä kavereille...

Arg ,kun alkaa nostaa verenpainetta muisteleminen! 

ap

• ylös 27
  • alas 4
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Siis kumpi teistä oli milläkin kannalla 12-vuotiaan kahvinjuonnista ja Piratesista? Jäi vähän epäselväksi. Hurjalta kuulostaa kyllä tuo nykytilanne, pidä pintasi!

• ylös 22
  • alas 0
Vierailija

Tuon ikäinen saa itse päättää kumman luona asuu. Ei voi pakottaa isän luokse, jollei halua.

Tosin voi myös miettiä onko itse liian "boheemi". Meillä tilanne on nimittäin päinvastainen. Isällä ei ole sääntöjä ja homma on täysin poissa hallinnasta. Meidän kotona sitten on vaikea kunnioittaa yhtään perheen sääntöjä ja lapsi tekisi kaikki oman mielensä mukaan.

Kysy isältä, että haluaako hän tyttären vielä luokseen, koska tuolla tavalla tulee vaan karkottaneeksi tämän.

• ylös 31
  • alas 0
Vierailija

Itse siis pidän kotiintulo-aikoina arkisin klo yhdeksää ja viikonloppuisin klo kymmentä, minusta tuo on oikein hyvä. suihkussa saa olla niin kauan kuin siltä tuntuu ja aamiasen syödä vaikka yhdeltä aamupäivällä, jos ei ole menoa mihinkään !   Hiuksia saa värjätä , naamansa tällätä  ja päälle vetää mitä mielii,  itsepähän sen näköisenä ulkona  kävelee :D

meillä on oikein leppoisa ja ongelmaton yhteiselo, välillä kinataan mutta enimmäkseen tullaan juttuun! Mielestäni tyttö on ihana ja yllättävän helppo teiniksi, en näe sitä " hiton vaikeaa"" tyttöä, josta ex valittaa

ap

• ylös 44
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siis kumpi teistä oli milläkin kannalla 12-vuotiaan kahvinjuonnista ja Piratesista? Jäi vähän epäselväksi. Hurjalta kuulostaa kyllä tuo nykytilanne, pidä pintasi!

Minä sallin molemmat, ex ei

ap

• ylös 20
  • alas 0
Vierailija

Tuo suihkuaika riippuu ihan siitä missä asumismuodossa elää..kallista on suihkuttelu omakotitalossa.Mut muut miehen rajoitukset kummallisia.

Vierailija

Ex ei suostu myöntämään, että hänen sääntönsä eivät vain toimi. Totta himskatissa tyttö myöhästelee, koska muutkin saavat vielä olla ulkona... kello seitsemän kotiintulo-aika 15-vuotiaalle  on kerrassaan naurettava!

Minun antamiani aikoja tyttö on rikkonut vain paristi ja silloinkin ilmoittanut asiasta (me katsotaan tämä leffa loppuun tms ).  En ole KERTAAKAAN joutunut soittelemaan perään saati etsimään autolla....

ap

• ylös 31
  • alas 3
Vierailija

Tiedän tämän "minä vastaan hän"-asetelman kuulostavan hurjalta, jopa liiottelulta! Noin se on kuitenkin aina ollut.. Olimme yhdessä 17vuotta ja tytön synnyttyä tilanne kärjistyi.  En halua tytön  "valitsevan puoltaan", tahtoisin  vain lapselleni hyvän isäsuhteen ! :(

ap

• ylös 15
  • alas 1
Vierailija

Miehellä nyt ei ole kokemusta teinityttönä olemisesta, ja hän on ylisuojeleva ja pitää tyttöä vielä lapsena. Tuo lienee normaalia muissakin perheissä. Voisit jutella tytön kanssa että tästä siinä vaan on kyse. Paljonko tyttö on isällään? Hänenhän ei ole pakko olla muuta kuin mitä itse haluaa. Jos nyt on vaikea vaihe, on varmaan tärkeää ettei heillä mene välit. Jos tyttö nyt kapinoi isälleen, heillä voi olla ihan hyvät välit taas myöhemmin.

• ylös 14
  • alas 0
Vierailija

Jotain, ehkä paljonkin, exästä kertoo se että kun mietimme lapselle aikoinaan nimeä ex julisti että tytöstä tulee Vuokko.  . Että koska hän on niin päättänyt ,niin Vuokko on hyvä nimi ja se tytöstä myös tulee. Mikä sota siitä tulikaan, kun en suostunutkaan mukisematta tuohon itselleni  kuukautiset ja poliisit mieleen tuovaan nimeen!

Älkää kysykö, miten rakastuin tuollaiseen natsiin ! En ole varma syystä enää itsekkään. 

ap

• ylös 15
  • alas 0
Vierailija

Hyvin se menee. Pidät vain itse normaalin järkevää linjaa, etkä väittele exän kanssa. Hänen virheensä ovat hänen. Ihan mukava kontrasti siinä tulee.

Vierailija

Minusta arkena kotiintuloaika on liian myöhään. Teini tarvisee kuitenkin unta, miten koulu menee?

Muutoin juttelisin tytön kanssa, että isät ovat usein ylihuolehtivaisia tyttölapsistaan. Tuon ikäinen sen jo ymmärtää. Sanoisin myös, että isän luona eletään isän säännöillä, kotona omilla. Jos tyttö kovin ahdistuu isällään voi sanoa, että kotiin voi aina tulla, mutta koittaisi ensin sopia asiat isän kanssa. Mikään pakkohan tuon ikäisen ei ole enää mennä niin halutessaan, mutta korostaisin, että sopia isän kanssa niistä rajoista.

Vierailija

Ihmettelen aina, miten joku voi tietää sen parhaan kotiintuloajan ja siten neuvoa muita siinä, miten heidän perheensä aikataulut pitää järjestää. Klo 21 arkena on 15-vuotiaalle ihan ok, jos se sopii perheen arkeen. Omat lapseni ja kaverinsa harrastavat niin, että pahimmillaan ovat kotona vasta klo 22 (kerran viikossa). Välillä on tehnyt mieli kieltää koko harrastus, kun vaikuttaa niin paljon esim. nukkumaanmenoaikoihin, mutta tärkeintä on, että lapset saavat tehdä sitä, mikä tuntuu mielekkäimmältä. Meillä on ollut melko vaivaton murrosikä eli ehkä kannattaa tosiaan sen lapsenkin äänen tulla kuuluville ja tehdä sääntöjä ja rajoituksia yhteisymmärryksessä. Ap:n tyyli toimia vanhempana on teiniä kunnioittava. Isä taas haluaa diktaattorina näyttää, miten vain hänen säännöillään ja mielipiteillään on merkitystä.

Riittävä yöuni on tietenkin tärkeä mutta näissä asioissa on hyvä neuvotella teinin kanssa. Jos ei jaksa koulupäiviä, on unta saatu liian vähän. Meillä molempien lasten unentarve on noin 9 tuntia.

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Minun tyttäreni lakkasi omasta halustaan tapaamasta säännöllisesti isäänsä,
kun hän täytti 12 vuotta.

Älä lähetä noin isoa tyttöä enää isäntomppelille hoitoon.

Vierailija

Wt yrittää tempoa paremman väen tasolta alaspäin ja on vihainen miehelleen, kun tytär niskuroi? Tsot tsot, kasvatatko parturi-kampaajaa? :D Isä haluaisi vähän tasokkaamman kasvatuksen, niin ap antaa tytön päätyä heikommalle asteelle.

• ylös 0
  • alas 15
Vierailija

Mä saisin ahdistuskohtauksen tuosta ettei ap hae mitään rajoja lapselleen. Mitä sä siihen luotat, kyllä se sut vielä pettää. Se kakara siis.