Tupakoimattomien äitien nipotus
Kyselisin onko muille käynyt vastaavaa,alkaa pänniä ihmisten käytös pikkuhiljaa! Vaunulenkillä ollessani yksi päivä ja savuke kädessäni vastaan käveli n.30 v naisihminen,hymyilin hänelle koska pidän itseäni ystävällisenä ihmisenä sekä luulin hänen hymyilevän minulle.Tämä nainen tuli hyökkääväästi vaunujen viereen ja alkoi saarnata minulle tupakoinnista!
Joskus aiemmin huudeltu perään asian vuoksi mutta tuo oli jo liikaa.Siinä tovin minua sätti siitä kuinka kehtaan pienen vauvan äitinä tupakoida. Siinä hetkessä en saanut sanaakaan suustani ja nainen lähti.
Jos tänne eksyy niin voin todeta ettei se savukkeen polttaminen ole mikään rikos herranjestas,vaikka se lapsi siinä on.Oli sellainen olo että olisin julkisesti käyttänyt jotain huumeita ym sen naisen saarnan perusteella.
Onko kellekään muulle ikinä tultu huomauttamaan tuollaisesta? Itsekään en salli autossa tupakointia lasten läsnä ollessa tai raskaana,mutta se että olet pihalla ei kyllä haittaa ketään... huhhu
Kommentit (47)
Jo se, että poltat parvekkeella ja menet sen jälkeen ottamaan vauvan syliin, lisää esim. kätkytkuoleman riskiä. Se tupakka sisältää myrkkyjä, jotka oikeasti jäävät iholle ja vaatteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Kun nään tupakoivan äidin niin oon kyllä la5n puolesta tosi surullinen että joutuu siinä savun hajuisessa maailmassa elämään ja äidin puolesta myös, että asiat on niin huonosti elämässä ettei itsetuntoa tai itsekuria riitä tupakasta luopumiseen tai elämä muuten niin paskaa, että on pakko tupakkaa polttaa. Tai ollaan niin tyhmiä, ettei nähdä niitä vaikutuksia lapseen vaan selitellään itselleen kaikki parhain päin. Ei ole mitään oikeaa syytä polttaa jos ihminen arvostaa itseään, mutta on monta syytä olla polttamatta. Niin lapsen kuin itsensäkin vuoksi.
Nyt on kyllä ex-tupakoitsijana otettava sen verran kantaa että luuletko että se on aina niin helppoa? Että senkun päättää vaan lopettaa niin se on siinä? Ei todellakaan, muutenhan meillä ei Suomessa kukaan tupakoisi jos se olisi niin helppoa kuin monet tupakoimattomat kuvittelevat. Tupakasta on vaikeampi vierottautua kuin vaikkapa heroiinista. Silti samaan aikaan harva ajattelee että huumeaddiktille voi noin vain ilman apua vierottautua huumeista eikä kukaan mene narkkareille puhumaan että: "Se on kuule ihan vain tahdonvoimasta kiinni!". Eli vähän perspektiiviä tähän lopettamiskeskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Tutustuin erääseen äitiin joka kertoi olevansa erittäin tarkka lapsestaan.on erittäin pullantuoksuinen mamma(niin ajattelin olemuksesta) kunnes laittoi röökin palamaan.oli polttanut hyvillä mielin raskauksiensa ajan ja lesonnut kuinka hyvässä kunnossa oli synnytyksen jälkeen kun jaksoi itse kävellä röökille.
Vähän kyllä kaiken oletuksen jälkeen tippui uskottavuus tuota ihmistä kohtaan,jotenkin aika ristiriitaista polttaa raskaana ja väittää olevansa lapsen suhteen tarkka.tämä äiti lynkkaa heti suunnilleen jos kuulee jonkun juoneen kaljan raskaana ja kaikki narkkarit roskasakkia varsinkin jotka raskaana.tupakkaa saa polttaa mutta muuta kun vedät olet paska äiti.
Onko kukaan törmännyt tuollaisiin sauhuttelijoihin jotka raskaana polttavat mutta juominen on ehdoton ei?
Aiemmin tiesin kyllä niitä joille kelpaa niin alkoholi kuin röökikin raskaana.
Minä tiedän yhden äidin, joka vouhottaa kaikkien rokotteiden olevan s*atanasta. Kemikaalit ovat myrkkyjä, esim. kerrankin jos värjäät hiukset raskaana niin on kuulemma todella haitallista lapsille ja voi aiheuttaa lapselle syövän, tällä äidillä on kuulemma itsellään kaikkea monikemikaaliyliherkkyyttä tms. Kuitenkin tupakka maistuu ja maistui myös raskausaikana. Jännä miten tuollainen monikemikaaliyliherkkä voi tupakoida kun se tupakka sisältää ainakin 4000 eri kemikaalia... :)
Ap ei ole ikinä tainnut kuulla passiivisesta tupakoinnista. Se ei suinkaan tarkoita pelkästään sitä, että sisätiloissa poltetaan toisten läsnäollessa
Auts, I feel for ya. Ei tänne kannata elämän eri osa-alueista hirveesti tulla mielipiteitä kyselemään, ne ovat ne säderenkaat - sellaset enkeleitten pään päälle piirrettävät - piirtyneet mammojen verkkokalvoille.
Ihan hanurista oli kohtelusi, taas ja jälleen on siinä intimiteettirajan yli kävelty ja ripaskaa sen päällä tanssittu. Back off people! It ain't your business... Äiti röökaa ei se vauva....
Tutustuin erääseen äitiin joka kertoi olevansa erittäin tarkka lapsestaan.on erittäin pullantuoksuinen mamma(niin ajattelin olemuksesta) kunnes laittoi röökin palamaan.oli polttanut hyvillä mielin raskauksiensa ajan ja lesonnut kuinka hyvässä kunnossa oli synnytyksen jälkeen kun jaksoi itse kävellä röökille.
Vähän kyllä kaiken oletuksen jälkeen tippui uskottavuus tuota ihmistä kohtaan,jotenkin aika ristiriitaista polttaa raskaana ja väittää olevansa lapsen suhteen tarkka.tämä äiti lynkkaa heti suunnilleen jos kuulee jonkun juoneen kaljan raskaana ja kaikki narkkarit roskasakkia varsinkin jotka raskaana.tupakkaa saa polttaa mutta muuta kun vedät olet paska äiti.
Onko kukaan törmännyt tuollaisiin sauhuttelijoihin jotka raskaana polttavat mutta juominen on ehdoton ei?
Aiemmin tiesin kyllä niitä joille kelpaa niin alkoholi kuin röökikin raskaana.