Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakoimattomien äitien nipotus

Vierailija
29.05.2017 |

Kyselisin onko muille käynyt vastaavaa,alkaa pänniä ihmisten käytös pikkuhiljaa! Vaunulenkillä ollessani yksi päivä ja savuke kädessäni vastaan käveli n.30 v naisihminen,hymyilin hänelle koska pidän itseäni ystävällisenä ihmisenä sekä luulin hänen hymyilevän minulle.Tämä nainen tuli hyökkääväästi vaunujen viereen ja alkoi saarnata minulle tupakoinnista!
Joskus aiemmin huudeltu perään asian vuoksi mutta tuo oli jo liikaa.Siinä tovin minua sätti siitä kuinka kehtaan pienen vauvan äitinä tupakoida. Siinä hetkessä en saanut sanaakaan suustani ja nainen lähti.
Jos tänne eksyy niin voin todeta ettei se savukkeen polttaminen ole mikään rikos herranjestas,vaikka se lapsi siinä on.Oli sellainen olo että olisin julkisesti käyttänyt jotain huumeita ym sen naisen saarnan perusteella.
Onko kellekään muulle ikinä tultu huomauttamaan tuollaisesta? Itsekään en salli autossa tupakointia lasten läsnä ollessa tai raskaana,mutta se että olet pihalla ei kyllä haittaa ketään... huhhu

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 provo

Vierailija
2/47 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vauva hengittää sitä sinun nikotiinitupakansavua keuhkoihinsa. Se että sinä itse et piittaa siitä että sinulle tulee syöpä on oma asiasi. Mutta jätä lapsesi ilman tupakkaa sentään siihen asti kun aikuistuu ja päättää itse haluaako addiktoitua nikotiiniin ja ottaa syöpäriskin. 

Ja jos vielä imetät niin lapsi saa suuremman määrän nikotiiniä kun mitä passiivisesti tupakoidessa. 

Muista että tupakassa on 7000 kemikaalia joista tuskin tiedät kymmentä enempää. 

Jotenkin tuntuu että kaikki tupakoivat ihmiset on jotenkin älyllisesti rajoitteituneita. 

Sitten ihmettellään että "Miksi se nyt nipottaa". Luuletko että ihan huvikseen halutaan hauskanpito kieltää? Niinkö? Että se "nipotus" on niin coolia että oma sosiaalinen arvo nousee kun toiselle sättii?

Ihan asiasta on tullut sanomaan.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tosissasi? Hei haloo, jos poltat samalla kun lapsi on edessäsi vaunuissa niin lapsi altistuu sille tupakan savulle. Ihan hyvä vaan että joku kehtaa avata suunsa ja antaa palautetta tuollaisesta.

Tupakoi ennen lenkkiä tai sitten vaunulenkin jälkeen lapsesta kauempana. Minä itsekin tupakoin (olin raskaus- ja imetysajan polttamatta) enkä koskaan tupakoi vaunulenkeillä. Jos tupakoin, tupakoin kaukana lapsestani, mieluiten niin että hän on sisällä nukkumassa.

Vierailija
4/47 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5 provo

Jos tämä on provo, niin miksi näitä näkee kaupungilla joka ikinen päivä?

Vierailija
5/47 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin... kouhottavatko niille autoilijoillekin, jotka saastuttavat ilmaan ihan toisissa mittasuhteissa kuin tupakoitsija. 

Se vauva altistuu jossain bussipysäkin vilinässä haitallisille yhdisteille moninkertaisen määrän kuin satunnaisesta tupakasta ulkoilmaan sekoittuneena. 

Tupakasta nyt on tullut tämän päivän perkule ja paljon suuremmat ongelmat siivuutetaan. 

(en tupakoi itse)

Vierailija
6/47 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa, mikä saastemäärä lähtee yhdestä autosta. Jos autotallissa laittaa auton käyntiin, niin kuolee muutamassa minuutissa pakokaasua hengittäessään. 

Jos siellä polttaa tupakan, niin kuoleeko? Tai vaikka siellä polttaisi kymmenen ihmistä tupakan, niin kuoleeko ulkopuolinen? 

Okei, autoilu on jossain määrin tarpeellista. Mutta turhaa autoilua pelkästään mielihyväsyistä on paljon. 

Vierailija
7/47 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5 provo

Näetkö todella joka päivä kaupungilla ulkopuolisten ihmisten huomauttelevan tupakoitsijoille, vaikka vaunujen kanssa olisivatkin? 

En ole koskaan nähnyt tai kuullut. 

Vierailija
8/47 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vauva hengittää sitä sinun nikotiinitupakansavua keuhkoihinsa. Se että sinä itse et piittaa siitä että sinulle tulee syöpä on oma asiasi. Mutta jätä lapsesi ilman tupakkaa sentään siihen asti kun aikuistuu ja päättää itse haluaako addiktoitua nikotiiniin ja ottaa syöpäriskin. 

Ja jos vielä imetät niin lapsi saa suuremman määrän nikotiiniä kun mitä passiivisesti tupakoidessa. 

Muista että tupakassa on 7000 kemikaalia joista tuskin tiedät kymmentä enempää. 

Jotenkin tuntuu että kaikki tupakoivat ihmiset on jotenkin älyllisesti rajoitteituneita. 

Sitten ihmettellään että "Miksi se nyt nipottaa". Luuletko että ihan huvikseen halutaan hauskanpito kieltää? Niinkö? Että se "nipotus" on niin coolia että oma sosiaalinen arvo nousee kun toiselle sättii?

Ihan asiasta on tullut sanomaan.  

En imetä juuri siksi ettei lapsi saisi niitä myrkkyjä. Joten minusta teen parhaani ja rakastan lastani yli kaiken. Omassa kaveripiirissä 2 äitiä jotka raskaana polttaneet,kertovat aina kuinka lapsi heille tärkein ja eivät salli lapsien edes nähdä tupakointia.valittaneet minulle myös kerran vaunulenkillä polttamisesta vaikka itse ovat raskaana polttaneet..tekopyhää mielestäni.

Lapseni kanssa käyn 1-2x siellä lenkillä päivässä joten ei ole maailmanloppu.

Minulla vaunuissa sellanen suoja siinä joten lapsi ei saa tupakansavua(kuomuun kiinnitettävä kangas) .keskustelussa kysyin onko jollekin muulle valitettu,niin ja tuollainen täyttäisi varmaan jonkun rikoksen vaatimukset kun tullaan mollaamaan ns.julkisesti ja haukkumaan!

Vierailija
9/47 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse poltan satunnaisesti, mutta en hyväksy polttamista lasten lähellä. Näen päivittäin isän joka työntäessään vaunuja polttaa ja se on mielestäni ällöttävää! En itse ole polttanut koskaan edes lasteni nähden.

Vierailija
10/47 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoimattomat on kyllä nii tekopyhää sakkia.

Se ei parempaa vanhempaa susta tee vaiika et polttaisi.Vanhemmuudessa pikkasen muitakin asioita jotka merkkaavat

Vierailija
11/47 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekundaarinen tupakointi on käsittääkseni jopa vaarallisempaa kuin varsinainen tupakointi. Jos on pakko polttaa, niin poltta edes kaukana muista ihmisistä ja etenkin omasta lapsestasi, joka altistuu joka päivä tupakalle. Hyvä vertauskuva on, että lapsen altistaminen tupakansavulle on vähän sama asia, kuin lykkäisi tupakan pienen lapsen käteen ja kehottaisi vetämään muutamat sauhut. 

Meillä on astmaatikko lapsi, ja joka ikinen kerta lääkärissä kysytään polttaako kumpikaan vanhemmista. Siinä vaiheessa tuntisin häpeää jos pitäisi myöntään polttavansa. Viimeksi lääkäri sanoi, että joskus vanhemman tupakointi jopa ylläpitää lapsen astmaa. 

Vierailija
12/47 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä siellä vaunulenkillä tarvitsee polttaa? Itsekin tupakoin ennen, enkä nähnyt mitään tarvetta sauhutella lapsen lähettyvillä.

Vierailija
13/47 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, minä tupakoin, mutta pidän myös huolen ettei omat tai muiden lapset ole siinä vieressä toimituksen aikana.

Vierailija
14/47 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei parempaa vanhempaa susta tee vaiika et polttaisi.Vanhemmuudessa pikkasen muitakin asioita jotka merkkaavat

Lapsen terveys ei merkkaa mitään? Taisi kolahtaa pahasti, kun vedit herneen syvälle nenään.

Vierailija
15/47 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä miten joku voi altistaa lapsensa tupakansavulle, itse tuntisin todella pahaa syyllisyyttä vaikka lapsen korvatulehduksesta kun en tietäisi onko se juuri se altistus tupakalle joka on tulehduksen tuloon vaikuttanut. Itse poltan vain kun en ole lapsen seurassa.

Vierailija
16/47 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes pitää tupakoida? Itse lopetin kun vaikka töissä olenkin kun on niin kallista lystiä. Ja hinnat vaan nousee.

Miten kellään on vielä varaa moiseen typeryyteen?

Taidat olla ihan kakara vielä itsekin.

Ei sen oo enää coolia sauhutella ;)

Se oli joskus "muodikasta", ei ole enää

Vierailija
17/47 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten auto liittyy tähän asiaan?Se on sentään useimmiten pakollinen jos meinaa vaikka töissä käydä.Ei ole tupakan savu vauvan terveydelle hyväksi ja tajuatteko miten pahalta tupakoiva ihminen haisee?(toki haisee suihkussa käymätön Yhtälailla).No olisi tuosta voinut asiallisesti huomauttaa mutta ihan oikeassa huomauttaja oli.

Vierailija
18/47 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siltä osin kyllä tekee.

Vierailija
19/47 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5 provo

Koska olet nähnyt tupakoivan ihmisen hymyilevän? Siksi tämä aloitus on provo :)

Vierailija
20/47 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5 provo

- Taidetaan asua sitten eri kaupungissa, tai aianakin liikkua eri paikoissa. Mutta, mutta pisteet Ap:n sättineelle. Itse en  olisi uskaltanut tehdä samoin, vaikka joskus on mielessä käynytkin. Samoin kuin pitää puhuttelu nuorille, jotka vetävät posket lommolla syöpäkääryleitään.... En vain jotenkin uskalla ja huono peruste on, että aika harvoin olen törmnnyt yhtä reippaaseen sankaruuteen kuin mitä AP. osoitti.    

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi