Tiedän, että pinnani kiristyy taas kun täytyy alkaa kuunnella lasten marinaa siitä, ettei ole mitään tekemistä
Minkä mä sille voin, ettei käpylehmäleikit kiinnosta?! Pinna kireellä muutenkin, niin sitten tuollaista turhanpäiväistä marinaa, jolla kuormitetaan vanhempaa...
Kommentit (27)
"Ai, sulla ei oo tekemistä? Sepä mahtavaa! Nyt sulla on kivasti aikaa imuroida/viedä noi roskat/pyyhkiä pölyt/auttaa kaappien järjestelyssä... ."
Eivät marise tylsyyttä kauaa, kun nakkaat aina jonkin askareen.
Vierailija kirjoitti:
"Ai, sulla ei oo tekemistä? Sepä mahtavaa! Nyt sulla on kivasti aikaa imuroida/viedä noi roskat/pyyhkiä pölyt/auttaa kaappien järjestelyssä... ."
No ne vaan sanoo, että "en tee", ja jatkaa marinaa. Tai poika saattaa sanoa "mä oon surkee" kun ei koe osaavansa noita ja pinna menisi myös neuvoessa.
ap
Hermot on mennyt lasten kanssa, varsinkin kun olin tuore äiti ja he pienempiä (poislukien vauva- ja taaperoaika) jo niin sata kertaa, että epäilen vihaavani heitä. Eihän sellaisiin voi mennä hermot, joita ei vihaa? Vai?
ap
Tylsä provo. Tuut tänne julistaan miten huono äiti olet. Sitten haukutaan ja jesss, tulee taas ketjulle pituutta kun haukkumaan pääsee. Se on kivaa ja kaikki on hyviä siinä räksyttämisessä.
Sulla on aina pinna kireällä. Ei mitään uutta
Tai en mä heitä sillälailla vihaa, että toivon heille rauhallisempaa elämää, kuin minulla oli, mutta mä en sentään ollut äiditön. Jos joku sanoo, että jätä ne jos kerran vihaat heitä. En mä vihaa, mulla menee vain hermot ihan kaikesta. Ihan kaikesta.
ap
Lapsi välttämättä ei erota vihaanko mä kun hermot menee vai menikö mulla vain hermot. Ettäs tekin tiedätte, jos olette niitä kakaroillenne rääkyjiä, ja jos kuvittelette hermojen menetyksen olevan lapsillenne pikkujuttu. Ettekä tajua seuraavassa kuvassa lastenne oireilun johtuvan teistä.
ap
Moni äiti on pilannut lastensa elämän ihan vain sillä, että purkaa aina päivittäin kiukkunsa näihin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Moni äiti on pilannut lastensa elämän ihan vain sillä, että purkaa aina päivittäin kiukkunsa näihin.
ap
Totta. Näistä pahin on palstalta tuttu Äitihullu
Ja lastensuojelu ja neuvola ja mikään taho ei puutu tällaiseen lastenkohteluun. Mun lapset on isänsä kanssa, isällä ei mene hermot heihin, mutta on lapsia, joilla on vain se heitä vihaava aikuinen, joka itse sallii itsensä tuhota lastensa elämän, "koska mulla on niin rankkaa."
ap
No anna marista. Luovuus syntyy tylsyydestä.
Itse en pidä siitä, että lapsille heti hädissään ryhdytään ehdottelemaan kaikkea tekemistä, kun lapsella on vähän tylsää, harvempi lapsi jaksaa tylsyydessä kovin pitkään virua, keksii kyllä tekemistä jos materiaalia tekemiseen on (ja vaikkei olisikaan).
T: Lastenhoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Ja lastensuojelu ja neuvola ja mikään taho ei puutu tällaiseen lastenkohteluun. Mun lapset on isänsä kanssa, isällä ei mene hermot heihin, mutta on lapsia, joilla on vain se heitä vihaava aikuinen, joka itse sallii itsensä tuhota lastensa elämän, "koska mulla on niin rankkaa."
ap
Sinä sallit itsesi olla lapsiasi vihaava, koska suolla on ollut niin "rankkaa", äiti käski pienenä siivota
Vierailija kirjoitti:
No anna marista. Luovuus syntyy tylsyydestä.
Itse en pidä siitä, että lapsille heti hädissään ryhdytään ehdottelemaan kaikkea tekemistä, kun lapsella on vähän tylsää, harvempi lapsi jaksaa tylsyydessä kovin pitkään virua, keksii kyllä tekemistä jos materiaalia tekemiseen on (ja vaikkei olisikaan).T: Lastenhoitaja.
Pienempi on erityisen "hyvä" saamaan mut todella kuormittuneeksi marinallaan, se on suoranaista syyttelyä siitä, että ei ole mitään tekemistä! Syyttää minua. Minun vikanihan se onkin, että on niin sotkuista, ettei voi tehdä mitään, eikä kutsua kavereita meille, ja etten halua enää edes lähteä lasten kanssa minnekään, koska kaikesta tulee vain pahalle päälle ja menee hermot.
ap
Siis se on ihan totta, että pilaan lasteni elämää. Jos heillä olisi siivoava äiti, jolla ei mene hermot ihan joka jutusta, niin heillä ois hyvä elämä. Että ei lapseni edes syytä minua maristessaan mistään tyhjästä. Mutta mitä sille voidaan? En mä sillä marinalla miksikään muutu. Suutun vain.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ne vaan sanoo, että "en tee", ja jatkaa marinaa. Tai poika saattaa sanoa "mä oon surkee" kun ei koe osaavansa noita ja pinna menisi myös neuvoessa.
ap
No ihan itse olet lapsesi kasvattanut. Sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apNo ihan itse olet lapsesi kasvattanut. Sitä saa mitä tilaa.
En mä ole pyytänyt heitä toimimaan noin, todellakaan. Luulisi, että käpylehmätyyppisesti vois leikkiä ja keksiä ihan itse sitä tekemistä vaikka pihalla, jos on tylsää. Vaikka ehkä tää kesä on erilainen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apNo ihan itse olet lapsesi kasvattanut. Sitä saa mitä tilaa.
En mä ole pyytänyt heitä toimimaan noin, todellakaan. Luulisi, että käpylehmätyyppisesti vois leikkiä ja keksiä ihan itse sitä tekemistä vaikka pihalla, jos on tylsää. Vaikka ehkä tää kesä on erilainen.
ap
Siis mitä. Lasten kasvattaminen on hieman eri asia, kuin pyytää heitä toimimaan jollain tavalla. Ilmeisesti sinäkin mariset kotonakin kaikista asioista ja lapset ovat ottaneet sinusta mallia. Lasten käyttäytyminen ja toimintatavat kehittyvät ajan myötä ja tästä syystä pitäisi alusta asti miettiä miten itse käyttäytyy ja miten kasvattaa lapsiaan.
Vierailija kirjoitti:
Minkä mä sille voin, ettei käpylehmäleikit kiinnosta?! Pinna kireellä muutenkin, niin sitten tuollaista turhanpäiväistä marinaa, jolla kuormitetaan vanhempaa...
No, miksi se pinna on kireällä koko ajan?
Halaa niitä lapsiasi ja ala siivota. Radio auki, niin viihdyt samalla. Ei kannata jäädä ojaan makaamaan kun sieltä voi nousta ja tanssia vaikka.
Ja sinä mariset täällä. Melkoinen marsijoiden perhe. Mistähän lapset ovat tapansa oppineet...