Naapuri parkkeeraa autonsa lähes oveni eteen
Asun rivitalossa ja nurkkatalossa. Naapuri parkkeraa autonsa usein ovensa eteen siten, että osa siitä on yleisellä kulkuväylällä. Hänellä on kyllä oma parkkipaikka muttei jaksa sieltä asti kävellä eli n 20 metriä.
Saan koko ajan vahtia etteivät lapset kolhi hänen hienoa autoaan. Varsinkin kun ajelevat nyt pyörillä.
Olen naapurin kanssa puhunut, soittanut isännöitsijälle ja puhunut hallituksen puheenjohtajalle. Ei mitään apua.
Pitääkö mun korvata auton vauriot, jos lapseni siihen saavat naarmun aikaiseksi. Tai minä itse, kun yritän kotoani päästä pois lastenvaunuilla?
Kommentit (15)
katso missä menee taloyhtiön pelastustie. Jos on siinä niin soitat vain poliisit joka kerta sakottaan. Tulevat mukavat rahat keräämään jos ei kiireempää ole menossa.
Naapurit on sitten ihania.
Mä asun katutason asunnossa ja naapuri käy pissattamassa koiransa mun makuuhuoneen edessä olevaan puunjuureen kolmesta neljään kertaa päivässä. Puu on noin 1.5 metrin päästä ikkunasta ja herra tulee puun ja ikkunan väliin ja tuijottaa ihan häpeämättä ikkunasta sisään.
Välillä kun kestää ja kestää niin menen itsekin ikkunaan ja tuijotan häntä takaisin. Meidän kasvot on reilun puolen metrin päästä toisistaan ja herra vaan esittää kännykkäänsä että häiritsen hänen puhelua. Ja muutaman tunnin päästä on taas ikkunan takana. Huoh.
Käy laskemassa ilmat ulos renkaista, avaa venttiilinhatut ja paina venttiilin keskellä olevaa "nastaa" esim. jollain avaimen kärjellä, kynällä tms ja katso kun rengas tyhjenee.
Vierailija kirjoitti:
katso missä menee taloyhtiön pelastustie. Jos on siinä niin soitat vain poliisit joka kerta sakottaan. Tulevat mukavat rahat keräämään jos ei kiireempää ole menossa.
Auton nokka on reilusti pelastustiellä. Olenkin siihen vedonnut ettei meille pääse ambulanssi.
Vierailija kirjoitti:
Mä asun katutason asunnossa ja naapuri käy pissattamassa koiransa mun makuuhuoneen edessä olevaan puunjuureen kolmesta neljään kertaa päivässä. Puu on noin 1.5 metrin päästä ikkunasta ja herra tulee puun ja ikkunan väliin ja tuijottaa ihan häpeämättä ikkunasta sisään.
Välillä kun kestää ja kestää niin menen itsekin ikkunaan ja tuijotan häntä takaisin. Meidän kasvot on reilun puolen metrin päästä toisistaan ja herra vaan esittää kännykkäänsä että häiritsen hänen puhelua. Ja muutaman tunnin päästä on taas ikkunan takana. Huoh.
Jos koiran jätöksistä tulee haju- tai esteettistä haittaa, pyydä alueen omistajaa/haltijaa kieltämään koirien kus... siinä, toki voit mainita myös ulkoiluttajan käytöksestä.
Peruna pakoputkessa piristää päivää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auton nokka on reilusti pelastustiellä. Olenkin siihen vedonnut ettei meille pääse ambulanssi.
Kysy siirtääkö, vai kutsutaanko poliisi!
Vierailija kirjoitti:
Peruna pakoputkessa piristää päivää
Tuo ei toimi, naapuri ei edes huomaa sitä, lentää ulos heti kun moottori käynnistetään. Pullollinen uretaania lienee parempi vaihtoehto.
Tuleeko sitä poliisit rivitalon pihalle sakottamaan?
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos ripottelet puun juurelle ja ympäristöön reilusti valkopippuria? Olen kuullut, että koirat ei tykkää. Minulla ei siis ole koiraa, joten tuo on ihan kuulopuhetta.
Aikoinaan kun rivitalossa asuin niin tuli ukaasi, että pysäköinti vain p-paikalla ja väärinpysäköidyn auton vammoja ei korvata jos jotain käy. Ja maastopysäköinti on muutenkin sallittu vain maanomistajan luvalla.
No on sulla oikein elämää suuremmat ongelmat.Tuntuu, että olet oikein vatvonut asiaa päässäsi, ja kehittänyt siitä ongelman. Kai ne lapset osaa muuallakin olla kolhimatta muisten omaisuutta?
Vierailija kirjoitti:
No on sulla oikein elämää suuremmat ongelmat.Tuntuu, että olet oikein vatvonut asiaa päässäsi, ja kehittänyt siitä ongelman. Kai ne lapset osaa muuallakin olla kolhimatta muisten omaisuutta?
Joo olen asiaa pohtinut paljonkin. Lapseni ovat niin pieniä etteivät vielä aja pyörillä muualla kuin omalla pihalla. Ja minä tosiaan haluaisin päästä kotiini ilman, että joudun pujottelemaan jotenkin etten vaan osu naapurin autoon.
Meillähän nyt ei oikeastaan ole etupihaa ollenkaan käytössä, kun naapurin auto sen estää. Ja jos on autolle parkkipaikka miksen voi vaatia että auto siellä pidetään. Auto on lastenhuoneen ikkunan alla, joten kyllä se nyt vaan häiritsee aika tavalla. Et taida ymmärtää miten pieniä rivitalon pihat ovat?
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko sitä poliisit rivitalon pihalle sakottamaan?
Tulee jos on pysäköity pelastustielle, ja niillä ei ole kiirempää tehtävää. On ö-luokan tehtävä tosin.
Naapurin autoon voi siinä paikassa tipahdella lokinp*skaa tuulilasiin ja pellille. Sen saa uudelleen juoksevaksi lisäämällä vettä ja odottamalla hiukan. Osumat tietenkin vain niihin osiin autoa, jotka ovat yleisellä kulkureitillä.
Lokeilla on usein vakiopaikkoja joihin ulostavat.