Onko kellään käärmeen karkotus vinkkejä?
Oon jo kahdesti meinannut astua käärmeen päälle ja meinannut saada sydärin. Nyt tuntuu olevan hyvä käärmekesä.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt helvetissä lähtekö kuljettamaan niitä kyitänne muiden riesaksi! Mun iso tilani on kaikeiksi onnelksi kyyttömällä paikalla, mä jumalauta en halua sinne muitten ongelmia! Viime kesänä satuin huomaamaan yhden tuojan ja ajoin kyllä vihaisesti pois! Pitäisi olla laitonta muiden maille tuominen, ei se nyt mikään jokamiesoikeus ole!
Anna hyvän kiertää ;=)
Metsään vietynä ei pitäisi olla ongelma, kunhan ei ole kenenkään pihapiirin vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt helvetissä lähtekö kuljettamaan niitä kyitänne muiden riesaksi! Mun iso tilani on kaikeiksi onnelksi kyyttömällä paikalla, mä jumalauta en halua sinne muitten ongelmia! Viime kesänä satuin huomaamaan yhden tuojan ja ajoin kyllä vihaisesti pois! Pitäisi olla laitonta muiden maille tuominen, ei se nyt mikään jokamiesoikeus ole!
Taidankin tuoda salaa kottikärryllisen kyitä tilallesi, hih hih!!
Vierailija kirjoitti:
Kyyt saa kyllä hävitettyä viemällä ne parin kilometrin päähän mutta rantakäärmeet tuntuu löytävän takaisin vaikka kuinka kaukaa. Meillä on mökillä niitä jo ihan ongelmaksi asti, edes laiturille ei enää uskalla mennä kun ne on sen vallanneet. Kerran mies keräsi niitä 10saaviinja kuskasi 8km päähän. Seuraavana päivänä niitä oli taas 10 laiturilla. Ärsyttää!!
http://loydos.luomus.fi/loydos/forms/luontohavainto
Missäpäin Suomea on rantakäärmeitä tuollaisissa määrin? Kannattaa laittaa luontohavainto asiasta, tutkijoitakin varmaan kiinnostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Kyyt saa kyllä hävitettyä viemällä ne parin kilometrin päähän mutta rantakäärmeet tuntuu löytävän takaisin vaikka kuinka kaukaa. Meillä on mökillä niitä jo ihan ongelmaksi asti, edes laiturille ei enää uskalla mennä kun ne on sen vallanneet. Kerran mies keräsi niitä 10saaviinja kuskasi 8km päähän. Seuraavana päivänä niitä oli taas 10 laiturilla. Ärsyttää!!
Rantakäärme on vaaraton, joten ei tartte pelätä laiturille menoa. Eivätkö lähde edes kolistelmalla karkuun?
Meillä auttoi suola ja etikka! Lähti kyy terassin alta.
Vierailija kirjoitti:
Hankkiudu eroon käärmeen ravinnosta eli hiiristä ja myyristä. Hiirten tuoksu houkuttelee käärmeet asutusten pariin.
Ravinnon rajoittaminen on paras keino aina, eli älkää päästäkö niitä loukutettuja hiiriä elävänä pihalle vaan nirri pois.
Meillä myös käärmeitä pihalla tänävuonna. Onneksi vain tarhakäärmeitä mutta kyitäkin löytyy ympäristöstä. Ensimmäinen käärme oli puutarhaletkua paksumpi ja toista metriä pitkä, toinen ehkä puolimetrinen ja peukalon paksuinen. Mokomat tulee terassille, seuraavaksi varmaan löytyy sisältä.
Onneksi ei ole enää hönttiä kissaa joka kantoi käärmeitä sisälle!
Entäs sellaiset "käärmeenkarkoitustolpat", toimiiko?
Säkillinen kalkkia (ei maksa paljoa) maatalouskaupasta: levitin lapiolla tontin ympärille vanan. Eli niin kuin nauhana, ei ole tullut sen yli yhtään kärmestä! Olen tod. käärmekammoinen. Kuulin tämän kalkkivinkin ja toimii. Voit tehdä sen pienemmällekin alueelle ja saat olla rauhassa pihapiirissä.
Kohta on talvi, eikä käärmeistä ole haittaa...
Vierailija kirjoitti:
Kyyt on rauhoitettuja sinä et. XD
Ei kylläkään ole rauhoitettu.
Tömistele kävellessä, niin käärmeet tietävät mennä karkuun ajoissa. Käytä ohutpohjaisia jalkineita, niin tömistely on helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Säkillinen kalkkia (ei maksa paljoa) maatalouskaupasta: levitin lapiolla tontin ympärille vanan. Eli niin kuin nauhana, ei ole tullut sen yli yhtään kärmestä! Olen tod. käärmekammoinen. Kuulin tämän kalkkivinkin ja toimii. Voit tehdä sen pienemmällekin alueelle ja saat olla rauhassa pihapiirissä.
Kiitos, tätä täytyy kokeilla. T:Ap