Nousujohteinen ura kääntyi laskuun- esimies mustamaalaa
Voi kuinka työntekijä on huonossa asemassa kun joutuu esimiehen hampaisiin.
Minulla oli Nousujohteinen ura kunnes esimies vaihtui. Yritin alussa auttaa häntä pitkäänkin kunnes huomasin että hänen toimistaan ei tullut mitään. Annoin palautetta eteenpäin ja kappas, minusta tuli musta lammas. Huono maineeni kiiri työpaikassa nopeasti moneen eri sektoriin eikä kukaan halunnut kuulla minun näkökulmaani asioihin.
Tällä hetkellä yritän suoriutua vaikka tiedostan että olen hyvin masentunut ja katkera. Esimies joka mustamaalasi minut eteni mutta sai lopulta potkut koska huomattiin ettei hän oikeasti suoriudu. Mutta kukaan ei enää muista minusta kuin huonon maineen jonka esimies sai aikaan.
Onko muille käynyt samoin ja miten tilanne on edennyt?
Kommentit (2)
Varmasti hirveän raskasta. Eikö ole ketään joka voisi puhua sinun puolesta? Huonoa mainetta on mahdotonta täysin korjata varsinkaan jos se on levinnyt laajalle oman alueen ulkopuolelle, mutta ainakin se voisi auttaa että asiasta puhuttaisiin avoimesti siellä missä olet.
Nyt kun se huono pomo on saanut potkut, eikö olisi hyvä rehellisesti tulla esiin ja sanoa että silloin kun hän tuli töihin, käytit paljon aikaasi työn tekemiseen hänen puolesta ja hänen auttamiseen, ja huomasit siinä että hänestä ei ole siihen työhön. Kun kerroit asiasta eteenpäin, sait syyt niskoillesi ja pomo pääsi etenemään sinun työsi kustannuksella ja omat mahdollisuutesi hävisivät. Seuraavassa vaiheessa hänen epäpätevyys huomattiin, totta kai kun ei ollut enää apuja, ja sai potkut. Sinun tilanteesi on yhä huono, vaikka sinä yritit kertoa asiasta ajoissa ja väitteesi vahvistettiin myöhemmin, koet että sinut on petetty ja olet pahoillasi siitä että niin moni uskoi tätä pomoa ennemmin kuin sinua.
En usko että asia voi parantua ottamatta sitä puheeksi. Jos puheeksi ottaminenkaan ei muuta mitään, sinun on etsittävä muita töitä, koska ei tuollainen paikka kannusta tekemään työtä yhteisen hyvän puolesta. Seuraavalla kerralla älä tee toisten töitä heidän puolesta, äläkä naiivisti ilmoita muiden heikkouksista, jos et ole aivan varma että sinun sanasi painaa enemmän kuin heidän. Tsemppiä!
hei,
ihan kuin minun kokemus, googlaa narsusta selviytyminen