Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Moi ,olen 14 vuotias tyttö joka haluaisi laihduttaa tai kiinteyttää reisiä.Harrastan pesäpalloa ja kun on kesä tulossa on tulossa yli 90 peliä. Mulla on ihan hyvä itsetunto mutta reidet vetää sitä alaspäin. Olen 156 cm eli aika lyhyt ja painan 56 kg eli aika paljon. Mulla on myös lihastakin reisissä mutta myös rasvaa. Joten saisinko vinkkejä mitä voisin tehdä kotona .Kiitos kaikista vinkeistä .

  • ylös 1
  • alas 2

Kommentit (12)

Vierailija

Ei ole koska pelaan itse d -tytöissä ja pelaan myös c- tytöissä ja maakuntasarjassa . D tytöillä on n 35 peliä , c työillä n 40 ja maakuntasarjassa n 15-20

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vähemmän karkkia, pullaa ja perunoita. Liikunnalla ei paljoa tehdä mutta voit youtubesta katsoa jumppa/pilatesohjelmia.

Vierailija

Herkut pois ja kunnon ruokaa tilalle. 90 peliä on niin paljon ja siihen treenit päälle että varmasti ylimääräinen rasva sulaa. Äläkä ole huolissasi "paksuista" reisistäsi. Urheilijan vartalo on kaunis.

Maisteri

Liikunnalla ei juurikaan ole merkitystä, etenkään jos haluat käyttää rasvaa energianlähteenä. Pesäpallo on senverran intervallityyppinen laji, että energiaa otetaan aivan muualta kuin rasvasta.
Sokeri on mikä varastoituu helpoimmin rasvakudokoksena kehoosi. Limppari on 'rasvaisin' tuote elimistön näkökulmasta (energiajuomat tietysti vielä pahempia). Valitettavasti myös ruisleipä on elimistösi näkökulmasta sokeria 😉 Rasva syötynä (juustot ym) sen sijaan elimistö käyttää melko taitavasti hyväkseen varastoimatta niitä.

Vierailija

Uskoisin, että tuolla pelimäärällä (+ harjoitukset siihen päälle) kyllä ylimääräisiä kiloja lähtee, varsinkin jos vielä polkupyörällä kuljet paikasta toiseen. Tuossa iässä ei kannata liikaa alkaa niillä laihdutus asioilla stressaamaan.
Laadukasta ravintoa ja paljon liikuntaa, sillä saa varmasti hyvän lopputuloksen. Ja mitään Jutta-dieettiä ei kannata edes harkita, niillä lähtee vain lihakset ja peli varmasti kärsii muutenkin jos liian vähäisillä hiilihydraateilla pelaa.

Vierailija

Kiitos vinkistä 🙂 En kyllä karkkia syö kuin kerran viikossa ja pullaa ei tule syötyä

Vierailija

Olen miettinytkin sitä että eihän tässä iässä kannattaisi miettiä painoa ,mutta kaverini ovat kaikki sellasisia vartaloltaan mitä haluaisin olla ,ja ei sitä pitäisi kyllä miettiä mutta olen silti ihminen ja tulen helposti kateelliseksi 😄 Voisin alkaa pyöräilemään peleihin ja harkkoihin ,siinä tulisi hyvät alkuhiet. Pesäpallokentälle meiltä on n 10km joten se olisi aika hyvä matka.

Vierailija

Kiitos kaikille ,syön ruisleipää aika paljon koska en vehnää haluaisi paljoa syödä mutta täysjyväleipä olisi varmaan hyvä vaihtoehto. Maitotuotteita en hirveästi ole tullut syötyä,on ollut flunssaa ja yskää . Maito on näyttänyt lisäävän limaa keuhkoihin. Energiajuomaa olen vain kerran maistanut kaverilta ja melkein oksensin ,ei maistunut hyvältä 😂 En ole siitä lähtien edes miettinyt maistavani uudestaan. Limsaakin sitä kerran viikossa tulee juotua ,teimme sopimuksen äitini kanssa että annamme limsarahat unicefille ,ennen join limsaa järkyttävän määrän. Mutta kiitos kaikille vinkeistä vielä kerran, en olisi uskonut että kukaan välittäisi vastata . 😊

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen miettinytkin sitä että eihän tässä iässä kannattaisi miettiä painoa ,mutta kaverini ovat kaikki sellasisia vartaloltaan mitä haluaisin olla ,ja ei sitä pitäisi kyllä miettiä mutta olen silti ihminen ja tulen helposti kateelliseksi 😄 Voisin alkaa pyöräilemään peleihin ja harkkoihin ,siinä tulisi hyvät alkuhiet. Pesäpallokentälle meiltä on n 10km joten se olisi aika hyvä matka.

Ihan suotta olet kenellekään kateellinen, ja usko pois, moni saattaa olla sulle kateellinen koska varmasti olet hyvä pelaaja kun pelaat ikäistäsi vanhempienkin pelejä. Ja sitä paitsi eivät kaikki tykkää sellaisista ohuista kanankoipi jaloista, sen sijaan sporttinen vahvajalkainen urheilija kerää usein ihailevia katseita.

Vierailija

Annatte vastaajat 14-vuotiaalle paljon urheilevalle laihdutusvinkkejä? Jotain suodatinta nyt juttuihin, kiitos.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Annatte vastaajat 14-vuotiaalle paljon urheilevalle laihdutusvinkkejä? Jotain suodatinta nyt juttuihin, kiitos.

Päinvastoin, monihan sanoi ettei ole mitään järkeä laihduttaa kun liikuntaa tulee noin paljon, eikä urheilevan 14 vuotiaan kannata muutenkaan mitään laihdutusprojektia suunnitella. Ja ruisleipää ym. voi syödä ihan rauhallisin mielin, kyllä ne Selänteet ja Koivut ym. muut huippupelurit ovat nuorena syöneet ruisleipää ja ihan normaaliruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla