Onko perhe-elämässäsi jotain minkä et haluaisi paljastuvan muille perheille?
Tai ainakin mietityttää kovasti mitä muut ajattelisivat asiasta jos saisivat tietää?
Kommentit (28)
Meillä syödään ihan liikaa makeaa. Hävettää mutta vaikea saada hallintaan kun itsekin olen äitinä niin pahasti makean perään. Toinen on se että lapsi on tosi paljon puhelimella ja tietokoneella. Kännykkä on usein myös ruokapöydässä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä syödään ihan liikaa makeaa. Hävettää mutta vaikea saada hallintaan kun itsekin olen äitinä niin pahasti makean perään. Toinen on se että lapsi on tosi paljon puhelimella ja tietokoneella. Kännykkä on usein myös ruokapöydässä.
Joku uusi juttu jota kukaan ei tiedä??
Mulle ihan ihan yks ja sama mitä muut musta ajattelevat, eikä ole tarpeen kertoa päivärutiineja muille.
Miksi ihmeessä pitäisi käyttää aikaa ja energiaa sen pohtimiseen mitä muut ehkä ajattelevat? Mitä hiton väliä sillä on?
Meillä menee parisuhteessa välillä tosi huonosti. Viimeksi eilen itkin suihkun lattialla. En oikein tiedä mistä johtuu, koska kaiken järjen mukaan, meidän pitäisi miehen kanssa olla rakastuneita. Jotenkin vain aina ajaudutaan tilanteeseen, että toinen alkaa ärsyttämään puolin ja toisin. En halua ketään muuta miestä, mutta en toisaalta kyllä ymmärrä, miten jaksan katsella samaa miestä vielä vuosikymmeniä saman katon alla. Salaa haaveilen, että vasta tavattaisiin ja molemmilla olisi omat kodit, jonne voisi turvallisesti aina vetäytyä keräämään voimia parisuhdetta varten. Olen erakko ja molemmat miehen kanssa ollaan tempperamenttisiä. Ei hyvä yhdistelmä. Nyt on lapsia niin ei voi enää muuttaa erilleenkään.
Näprään kotona ihan liikaa puhelinta, jopa ruokapöydässä välillä. Tiedän tasan tarkkaan, mitä se tekee lapsen ja vanhemman vuorovaikutukselle, sillä nään sitä työssäni paljon. En ikinä ota lapsen läsnäollessa puhelinta esiin julkisella paikalla, jos ei ole ihan pakko. Koska se näyttää niin välinpitämättömältä.
Se, etten pese lapsiani oikeastaan koskaan, vaikka he ovat jo alakoululaisia. Hampaat pestään, eikä reikiä ole ollut kummallakaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä menee parisuhteessa välillä tosi huonosti. Viimeksi eilen itkin suihkun lattialla. En oikein tiedä mistä johtuu, koska kaiken järjen mukaan, meidän pitäisi miehen kanssa olla rakastuneita. Jotenkin vain aina ajaudutaan tilanteeseen, että toinen alkaa ärsyttämään puolin ja toisin. En halua ketään muuta miestä, mutta en toisaalta kyllä ymmärrä, miten jaksan katsella samaa miestä vielä vuosikymmeniä saman katon alla. Salaa haaveilen, että vasta tavattaisiin ja molemmilla olisi omat kodit, jonne voisi turvallisesti aina vetäytyä keräämään voimia parisuhdetta varten. Olen erakko ja molemmat miehen kanssa ollaan tempperamenttisiä. Ei hyvä yhdistelmä. Nyt on lapsia niin ei voi enää muuttaa erilleenkään.
Miksei voi muuttaa erilleen? Vaikka samaan taloon eri asuntoihin. Rahakysymys.
Vierailija kirjoitti:
En saa suuseksiä mieheltäni.
Meillä sama. En halua sitä myöskään pyytää, sillä en nauttisi, jos mies joutuisi antamaan suuseksiä tahtonsa vastaisesti. En ole puhunut tästä kenellekään, etten vaikuttaisi miltään alistetulta naiselta, kun itse kuitenkin annan mielelläni suuseksiä. Onneksi asia ei ole minulle kovin tärkeä, vaan nautin seksistä muutenkin ja laukean yhdynnässä.
On, eikö kaikilla ole? Niitä kutsutaan yksityisasioiksi siksi, ettei kaikkien olekaan tarpeen niistä tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei voi muuttaa erilleen? Vaikka samaan taloon eri asuntoihin. Rahakysymys.
Meillä ei ole hirveästi rahaa. Lisäksi koen kuitenkin niin, että lapsiperheenä meidän on ihan hyvä asua yhdessä. Itseni tuntien, voisi myös olla lopun alkua alkaa tässä elämäntilanteessa muuttaa erilleen. Olisihan se vain niin paljon helpompaa erota kuin alkaa säätämään missä kodissa kukakin lapsi milloin on, milloin syödään kaikki yhdessä ja milloin ei, milloin nukutaan yhdessä ja milloin ei jne. Lapsille olisi raskasta, kun eivät koskaan tietäisi, milloin ollaan kaikki yhdessä ja milloin ei. En haluaisi kiinteisiin aikatauluihinkaan parisuhdettani sitoa. Mutta joo, teoriassa (ja käytännössä) olisi mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Se, etten pese lapsiani oikeastaan koskaan, vaikka he ovat jo alakoululaisia. Hampaat pestään, eikä reikiä ole ollut kummallakaan.
Mitä tarkoitat? Käyvätkö lapsesi siis itse suihkussa? En minäkään heitä mitenkään erityisemmin pese enää, vauvana tottakai kun eivät sitä itse osaa. Yhdessä käymme suihkussa joka ilta ja hiukset pesen kyllä shamppoolla (en tietty joka ilta). Samoin hampaat pesen ja nuoremman (3v) takapuolen kakalla käynnin jälkeen.
Joka iltainen raju anaaliseksi lasten käytyä nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Joka iltainen raju anaaliseksi lasten käytyä nukkumaan.
Mä vihaan mun lapsipuolia. Viisi vuotta sitten kuvittelin että lähden tähän avoimilla mielin, olen tasapuolinen, reilu, opin pitämään heistä. Päinvastoin on käynyt! Vastenmielisyys on ajan saatossa muuttunut vihaksi. Yritän todella keksiä itselleni tekemistä niinä viikonloppuina jolloin he ovat täällä.
Miten voikin olla niin sottaisia, vastenmielisiä, riehuvia hirviöpentuja! Jos eivät sotke niin kiusaavat koiraani ja minun lastani. Yritän todella parhaani ettei vastenmielisyyteni tihku tekohymyni läpi sillä rakastan miestäni ja aion hänet pitää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat? Käyvätkö lapsesi siis itse suihkussa? En minäkään heitä mitenkään erityisemmin pese enää, vauvana tottakai kun eivät sitä itse osaa. Yhdessä käymme suihkussa joka ilta ja hiukset pesen kyllä shamppoolla (en tietty joka ilta). Samoin hampaat pesen ja nuoremman (3v) takapuolen kakalla käynnin jälkeen.
Eivät tietenkään käy pesulla itsekään. Ei se pelkkä veden valelu pitkin kroppaa mitään pesisi. Hiuksia eivät osaa pestä itse ja siinä tulee aina ihan hirveä huuto, ettei mene vettä silmiin. Joten teen sen todella harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät tietenkään käy pesulla itsekään. Ei se pelkkä veden valelu pitkin kroppaa mitään pesisi. Hiuksia eivät osaa pestä itse ja siinä tulee aina ihan hirveä huuto, ettei mene vettä silmiin. Joten teen sen todella harvoin.
Susta pitää tehdä lasu. Oikeasti.
Alkoholismini. Kyllä siitä kotona puhutaan ihan avoimesti, mutta kenenkään muun en siitä halua tietävän.