Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin "yh:lla" hyvät tulot

Vierailija
28.05.2017 |

Kahden lapsen äiti, nuori, työtön, saa aika huikeat tuet yhteiskunnalta.
Miehensä on hyväpalkkaisessa työssä, muttei kirjoilla asunnossa.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi huikeat saa eli asunto maksetaan 900 euroon asti ja käteen jää n. 1100€ elämiseen ja muihin laskuihin.

Onhan 1100 vuokran jälkeen paljon. Moni työssäkäyvä joutuu pärjäämään pienemmällä summalla.

Se on paljon.Jos tuilla elää pitkään,niin perspektiivi siitä miten palkasta voi jäädä vähemmän käteen,voi hämärtyä.Mulla jää vuokran jälkeen n.900€ ja käyn töissä,mitään asumistukea en saa.

Asutko kenties yksin? Ottakaahan nyt huomioon, että lapsetKIN syö ja kuluttaa. Eivät he tississä roiku 18 vuotiaaksi asti. Mulla jää vuokran jälkeen n. 1600€ ja elätän sillä itseni lisäksi 2. Olen töissä. Ja saan asumistukea, jos en saisi niin jäisi n.1000€. Tästä otettu pois vain ja ainoastaan vuokra.

Vierailija
42/51 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi huikeat saa eli asunto maksetaan 900 euroon asti ja käteen jää n. 1100€ elämiseen ja muihin laskuihin.

Onhan 1100 vuokran jälkeen paljon. Moni työssäkäyvä joutuu pärjäämään pienemmällä summalla.

Se on paljon.Jos tuilla elää pitkään,niin perspektiivi siitä miten palkasta voi jäädä vähemmän käteen,voi hämärtyä.Mulla jää vuokran jälkeen n.900€ ja käyn töissä,mitään asumistukea en saa.

Asutko kenties yksin? Ottakaahan nyt huomioon, että lapsetKIN syö ja kuluttaa. Eivät he tississä roiku 18 vuotiaaksi asti. Mulla jää vuokran jälkeen n. 1600€ ja elätän sillä itseni lisäksi 2. Olen töissä. Ja saan asumistukea, jos en saisi niin jäisi n.1000€. Tästä otettu pois vain ja ainoastaan vuokra.

Lisätään vielä, että tässä on mukana lapsilisät sekä elarit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis sinkku? 900€ asumiskulujen jälkeen ei ole paljon mutta on se enemmän kun 500€ työttömänä asumiskulujen jälkeen. Jos olisi kahden lapsen yksinhuoltaja jolle jäisi 1100€ en usko että tuntisit itsesi yhtään perempituloiseksi kuin nyt.  Päin vastoin silloin ei olisi tiukkaa vain sinulla vaan myös lapsillasi.

Vierailija
44/51 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa yhteiskunnalta huikeasti tukea, pitää perustaa yritys ja saada yritystukia. Muuten puhutaan pikkurahoista.

Vierailija
45/51 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tulee mieleen yksi kaveri joka oli kamalan katkera siitä, että lapsista sai tukia ja nosti tukien määrää (asumistuen). Ei millään käsittänyt sitä eroa, että lapseton vs lapsiperheen asumiskulut ovat eri luokkaa. Eikä myöskään sitä, että lapsetkin tarvitsee vaatteita, tarvikkeita ja ruokaa. Piti kamalan epäreiluna sitä, että vaikka palkkamme oli suht sama, minä sain mutta hän ei asumistukea. Lisäksi sain sitä lapsilisää. Ei millään voinut käsittää miksi mulla muka jää vähemmän siitä käteen :D Helppohan se on kitistä jos maksaa n. 400€/kk vuokraa kun toinen maksaa n. 150-200€, mutta suita on kaksi enemmän. Ei se n. 400€/kk enemmän ole mitään, koska ei se riitä lapsien elätykseen. Yh saa toki vielä elarit jolloin se n. 700€/kk kattaa just lapsien menot ja käteen jää saman verran kun sillä yksinasuvallakin.

Vierailija
46/51 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä tulee mieleen yksi kaveri joka oli kamalan katkera siitä, että lapsista sai tukia ja nosti tukien määrää (asumistuen). Ei millään käsittänyt sitä eroa, että lapseton vs lapsiperheen asumiskulut ovat eri luokkaa. Eikä myöskään sitä, että lapsetkin tarvitsee vaatteita, tarvikkeita ja ruokaa. Piti kamalan epäreiluna sitä, että vaikka palkkamme oli suht sama, minä sain mutta hän ei asumistukea. Lisäksi sain sitä lapsilisää. Ei millään voinut käsittää miksi mulla muka jää vähemmän siitä käteen :D Helppohan se on kitistä jos maksaa n. 400€/kk vuokraa kun toinen maksaa n. 150-200€, mutta suita on kaksi enemmän. Ei se n. 400€/kk enemmän ole mitään, koska ei se riitä lapsien elätykseen. Yh saa toki vielä elarit jolloin se n. 700€/kk kattaa just lapsien menot ja käteen jää saman verran kun sillä yksinasuvallakin.

Laskettu siis kahdella lapsella :)

Vierailija
47/51 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on varmasti maailman ainoa maa jossa ihmiset ovat kateellisia jopa sosiaalituilla eläville köyhille.

Ilmeisesti keskituloinenkin on tosiasiallisesti siis köyhä, koska mun 3000e bruttopalkasta jää suurinpiirtein tuo sama 2000e netto käteen.

Tukien varassa elävät ovat köyhiä. Keskituloinen ei ole ja kerronpa miksi. Jos olet keskituloinen sinkku niin sinulle varmasti jää enemmän käteen kun työttömälle sinkulle vaikka maksat asumiskulut itse, jos olet keskituloinen yksinhuoltaja sinulle jää aivan varmasit enemmän käteen kun työttömälle kanssasisarelle (huom! nettopalkan päälle tulee elatustuet, lapsilisät yh-korotuksella), jos olet parisuhteessa elävä sinulle jää kuitenkin enemmän kun mitä jäisi työttömänä jos kumppanisi ei ole täysin tuloton. Ainoastaan silloin  voi olla 3000€ bruttona tienaava köyhä jos puoliso on tuloton tai työtön työmarkkinatuella ja perheessä on lapsia, koska tuolloin joutuu yksin vastaamaan yleensä täysin asumiskuluista ja jopa lasten elatuksesta.

Vierailija
48/51 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan myös erillään tämän takia. Erottiin ihan oikeasti mutta kun palattiin yhteen niin huomattiin että taloudellisesti fiksumpaa näin. Teen kyllä osa-aikatöitä mutta Kela maksaa osan elareista (miehen bruttopalkka 2500 ja viikko-viikkosysteemi) joten voitetaan rahallisesti näin n. 300 euroa kuussa ja se on iso raha.

Vierailija
49/51 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä nuo summat repäisit?

Eihän sitä toimeentulotukea saa lapset, jos on hyvätuloinen isä ja maksaa sen mukaan elatusmaksut.

Eikä ole olemassakaan yksinhuoltajatukia, vaan niitä saavat kaikki kansalaiset. Ainoastaan lapsilisässä on yh-korotus ja sekin tulotasosta riippumatta.

Vaikka ei ole olemassa varsinaisia yksinhuoltaja tukia niin totuus on että esim. työttömän yksinhuoltajan tuloista suurin osa tulee eri tuista. Ainoastaan elatusapu tulee toiselta vanhemmalta, jos tulee, (onhan joskus niin että etävanhempi on tuloton jolloin elarit maksaa Kela) mutta yleensä työttömän yksinhuoltajan tulot koostuu työttömyyskorvauksesta, lapsilisistä yh-korotuksella ja asumistuesta. Totta on se, että eivät ne ole mitään yksinhuoltajan tukia kuitenkaan vaan esim. työttömät kahden huoltajan perheet saavat ihan samoja tukia lukuunottamatta sitä lapsilisän yh-korotusta.

Nyt olet ulkona kuin lumiukko ja kommenttisi perustuu mielikuvitukseesi.

Suurin osa työttömistä on kuulunut ammattiliittoon ja maksaneet ay-maksun ja työttömyyden kohdatessa saavat ansiosidonnaista. Jonka maksajana on ammattiliitto ja valtio. Ja tuet ovat siinä.

Lapsilisät saavat kaikki, tulotasosta riippumatta.

Ja mitä tulee lasten elatusmaksuihin, suurin osa etävanhemmista ne maksaa omasta pussistaan.

Ja mistä ihmeestä kuvittelet tietävän naapurin tulot tai nainen on työtön?

Yhtä hyvin hän voi olla opiskelija tai elää pääomatuloilla tai saadulla perinnöllä.

Voisin olla tuo naapurin nainen, enkä saa sentiäkään tukia, kun elän pääomatuloilla ja tee silloin tällöin kotona kääntäjän töitä. Ja ne tulot riittävät vallan hyvin, kun asunto on velaton ja maksan vain vastikkeen.

Vierailija
50/51 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukielämä on ihanaa.

Vierailija
51/51 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisät 200e, yh-korotukset 100e, Kelan elatusmaksut 300e, työttömyyspäiväraha 650 e käteen, jos vuokra-asunto, asumistuki ehkä 500 e, jos vuokra on 800 e. Kun vuokra on maksettu, handuun jää 950e. Ehkä saa tt-tukea, riippuu tuosta kuvitellusta vuokrasta ja asumistuesta. Päälle miehen palkka, ehkä 2500 käteen. Eli n. 3500 e/kk, kun asuminen maksettu.

Jos asuisivat saman katon alla: 200e+300e+650e+2500e-

800e=2850e.

Oletus, että mies ei ole lasten biologinen isä.

Taidan itse jäädä työttömäksi jos tämä on totta.

T: osa-aikatarjoilija saa hyvällä tuurilla tonnin kuussa käteen.

Etkö saa soviteltua päivärahaa?

Kyllä Suomessa irtisanoa itsensä vaikuisestakin työsuhteesta. Alkuun saa 3 kuukauden karenssin, mutta sitten pääsee päivärahan piiriin. Kannattaa muistaa, että työttömälle kuuluvat työttömän velvollisuudetkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän