Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oi miksi puette lapsenne niin hienoihin vaatteisiin etteivät saa

Vierailija
28.05.2017 |

leikkiä vapaasti.
Eikö voisi olla rönttävaatteet ja hienot kyläilyvaatteet erikseen.
Vaikuttaa lapsen kehitykseen jatkuva varominen

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun lapseni saavat hienommissakin vaatteissa olla ja mennä kuinka haluavat.

Ne on nää köyhät, joilla ei oikeasti ole varaa merkkivaatteisiin, ja joiden täytyy miettiä jotakin jälleenmyyntiarvoa.. Joiden lapset seisoo vaan ulkona vaatteilla koreillen.

Vierailija
2/7 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Keski-Euroopassa, täällä lapset eivät remua ulkona rönttävaatteissa. Esimerkiksi jalkapallokerohossa jokaisella on jalkapalloiluasu, ei mitään likaista t-paitaa ja risoja verkkareita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon myös nähnyt, kun leikkipuistossa äiti sähisee jatkuvasti lapsilleen, ettei saa sitä/tätä/tuota tehdä, ettei uudet ja kalliit ticketin haalarit mene pilalle. Lapset saivat lähinnä seisoa paikallaan ja näyttää hyvältä. Muut lapset rymysivät, kaivoivat ja kiipelivät, olivat toki likaisia. Taisi näillä kahdella lapsella olla tylsää puhtaan haalarinsa kanssa.

Vierailija
4/7 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä yhteiskuntaluokan lapsille ostetaan noita kalliita merkkituotteita? Millaiset vanhemmat (ÄIDIT) tekee sellaista?

Vierailija
5/7 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minun lapseni saavat hienommissakin vaatteissa olla ja mennä kuinka haluavat.

Ne on nää köyhät, joilla ei oikeasti ole varaa merkkivaatteisiin, ja joiden täytyy miettiä jotakin jälleenmyyntiarvoa.. Joiden lapset seisoo vaan ulkona vaatteilla koreillen.

Jaa a, meillä on kyllä kalliita merkkivaatteitakin (joita muuten ostan ulkonäön, en merkin takia) ja muksut saavat painella miten lystäävät.

Päiväkodista tuli joskus palautetta ihan perusvaatteistakin (tyyliin Hennes). Olin juuri ostanut uusia vaatteita kun edelliset olivat jo niin rikki ja kuluneita. Päiväkodin mielestä ei saisi lasten päälle laittaa niin hienoja vaatteita, voivat mennä rikki tai suttaantua. 

Vierailija
6/7 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun omilla muksuilla on ollut erikseen ns. paremmat vaatteet. Muilla on saanut puuhata melko vapaasti ja lisäksi on ihan rönttöset, jotka yllä saa tehdä mitä huvittaa joutumatta varomaan.

Perhepäivähoitajana olen sanonut myös hoitolasten vanhemmille, että älkää laittako lapselle ykkösiä ylle hoitoon. Maalaamme, ulkona lapset saavat ryynätä kuralätäköissä ym. Monenlaista asua onkin nähty. Toinen tuo lapsen kuluneessa asussa ja toinen ihan käyttämättömän näköisessä, mutta pelisäännöt ovat selvät. Siistissä asussa saapuneen lapsenkaan vanhemmat eivät ole murjottaneet sormiväritahroista. :)

Vierailija
7/7 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelin ostaa lapsille vaatteet kirpparilta tms niin riehukoot niillä. Toki voi kaappiin ostaa ne hienommatkin vaatteet juhlia ja vierailuja varten.