Kävin katsomassa siskoni vauvaa, enkä voinut kuin ihmetellä minkälaista sakkia sitä mahtukaan synnyttäneiden kirjoon!
Istuin siskon sängyn vieressä, useamman hengen huone ja joku blondi tappeli siinä hoitajan kanssa. Siskon mukaan siitä, että kyseinen nainen ravaa tupakalla/kahviossa ja tyrkyttää vauvaa hoitajille ...
tuli mieleen omat synnytykset 2001 ja 2008, molemmilla kerroilla oli melkoiset huonekaverit! Puhelinseksiä miehensä kanssa harrastanut, todella ylipainoinen sivukalju- nainen jäi mieleen samoin kuin mustalaisnainen, jonka luona ravasi koko suku!
Onko teille osunut sairaalassa omalaatuisia huonetovereita? .D
Kommentit (231)
Vierailija kirjoitti:
Sitä todella kyllä ihmettelee, minkälaiset ihmiset lisääntyy. Tilastollisestikin eniten sukuaan jatkaa ne, joilla on ihan liikaa tai liian vähän lepakoita tapulissa.
Tilastolliseti Suomessa eniten lisääntyvät korkeasti koulutetut. Heitäkö kuvasit?
Pitäisikö lapsen hankkimiseksi suorittaa jokin "ajokortti"?
Nuori isänmaallinen pariskunta, joka suri sitä ettei vauva syntynyt itsenäisyyspäivänä ja ettei tullut poikaa, jonka nimeksi olisi voinut laittaa Aatu! Surivat asiaa keskenään ja tyttö kännykän välityksellä.. olin huikata, että tehkää tytöstä Eva!
Mulla oli huonekaverina vanhempi nainen, joka itkeskeli vähän väliä 12 vuotiaan esikoisensa perään, murehti että olikohan vauva virhe ja tuskasteli kun oli liikaa maidontuotantoa... teki mieli vetää läväri, sillä vaikka ymmärrän ikävän, pitäisi nyt ymmärtää että lapsi pärjää isänsä kanssa varmasti oikein mainiosti ja vauvan pitäminen oli oma valinta, ei välttämätön pakko enää nykyaikana ja oma imetys ei käynnistynyt ollenkaan...
Tuo tupakalla juokseminen, että vastasyntynyttä enemmän kiinnostaa keuhkojen myrkyttäminen, sitä en tajua .(
Kuulostat itse täysin roskasakilta aloittaja, koska käytössääntöihin kuuluu, etteivät potilaatkaan kerro julkisesti toisten potilaitten asioita.
Lisäksi miten kerrot asioita antaa sinusta epämiellyttävän kuvan.
Tottakai niitä on A:sta Ö:hön, vaikka onhan se silmiä avaavaa oikein vierestä nähdä.
No yksi pariskunta jäi mieleen, jossa reilusti ylipainoinen äiti oli synnyttänyt sektiolla. Oli ilmeisesti todella kipeä, sillä uikutti jatkuvasti kuin marsu ja hoitajat ramppas ja maanitteli äitiä hoitamaan vauvaa. Vauva oli tosi iso, mun 3600g painava poju oli ku hiiri sen vierellä. Naisen mies tuli jossakin vaiheessa käymään ja ahdisti sen tuijotus. Tuijotti häpeilemättömästi sermin raoata kun harjoittelin kätilön opastuksella oikeaa imetysotetta. Onneksi ne hoitajat siirsi sen naisen lopulta omaan huoneeseen, jotta me muut saatiin nukuttua.
Huonekaveri itki hysteerisesti, tosin pyyteli anteeksi ja syykin oli oikein hyvä, raukalla oli raskausmyrkytys ja oli kolmatta viikkoa osastolla. Itki ihan ikävää mieheensä ja kypsymistä tilanteeseen.
Monen hengen huoneet ja koko suku vierailee on painajaista muille synnyttäjille. Miksi ap menit sinne synnärille, monessa paikassa pääsee vain isä tai isovanhemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä todella kyllä ihmettelee, minkälaiset ihmiset lisääntyy. Tilastollisestikin eniten sukuaan jatkaa ne, joilla on ihan liikaa tai liian vähän lepakoita tapulissa.
Tilastolliseti Suomessa eniten lisääntyvät korkeasti koulutetut. Heitäkö kuvasit?
Kymmenkunta lasta ja väitöskirja taitaa olla melko harvinainen yhdistelmä.
Vierailija kirjoitti:
Monen hengen huoneet ja koko suku vierailee on painajaista muille synnyttäjille. Miksi ap menit sinne synnärille, monessa paikassa pääsee vain isä tai isovanhemmat.
"Miksi menit"... Niitä synnäreitähän on joka kadunkulmassa, senkus vain valitsee
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat itse täysin roskasakilta aloittaja, koska käytössääntöihin kuuluu, etteivät potilaatkaan kerro julkisesti toisten potilaitten asioita.
Lisäksi miten kerrot asioita antaa sinusta epämiellyttävän kuvan.
Taisi osua ja upota, oletko kenties itse tämä nainen ? En ole ap, mutta olen nähnyt työni puolesta tarpeeksi näitä "käyn röökillä/ kahvilassa/ihan tossa parkkiksella juttelemassa frendien kaa" - äitejä, joille vastasyntynyt ei ole ihme vaan este.
Vierailija kirjoitti:
Jos kukaan järkevä ei jatka sukuaan, niin ehkä tästä voisi päätellä, ettei suvun jatkaminen ole järkevää :)
Olin sairaalassa pitkään ennen ja jälkeen synnytyksen ja porukka oli ihan normaalia. Jos jotain erikoista oli, niin kyllähän sen voi laittaa hormonien, väsymyksen, jännityksen ja kipujen piikkiin.
Itsekään en ymmärrä, miksi synnärille päästetään huoneisiin muita kuin toinen vanhempi tai sellaisen puutteessa tukihenkilö sekä vauvan sisarukset. Eri asia, jos on perhehuone.
Missä ihme sairaalassa enää nykyään pääsee vieraat potilashuoneisiin...? Täällä ei saa kuin mies ja lapset tulla. Ja vieraina saa kutsua vaan isovanhemmat yleisiin tiloihin, ei ketään äidin siskoja tms.
Mulla on molemmilla kerroilla ollut mukavat huonekaverit. Ekalla kerralla tosin olin viimeisen yön romanien kanssa, joiden suku otti asiakseen ihailla mun vauvaa vähän liikaa. Ei mitään pahaa, mutta ärsytti kun suvun joka jäsenen piti käydä kertomassa kuinka söpö vauva on vaikka yritin vetää verhoja kiinni yksityisyyden vuoksi.
Muut mammat taas niillä osastoilla, huh huh. Yksi ravasi röökillä jatkuvasti, toisen mies haahuili krapulassa silmä mustana, kolmas toi isommat lapset juoksemaan ja huutamaan käytävällä eikä käskenyt yhtään. Siihen aikaan vauvat sai viedä hoitajien huoneeseen milloin vain, joten huone oli täynnä huutavia vauvoja. Eräskin mamma lähti karkuun. Hoitajat huomasivat kun vauva heräsi huutamaan ja etsivät äitiä. En tiedä miten asia päättyi. Surullista.
Naistenklinikalla ja huoneessa oli kai 4. Jokainen olimme omissa oloissa . Vastapäätä näytti olevan hyvin nuori tyttö ja hänen luona kävi iso joukko. Ei mitenkään äänekkäitä ja suomalainen oli .
Mulla oli todella mukavat huonekaverit. Tavallisia tallaajia ja juuri sopivasti sosiaalisia. Jutut ei ollu liian yksityiskohtaisia :) Kukaan ei hölöttänyt puhelimessa tai haissut röökille. Samalla osastolla oli myös Marika Krook ja vitsi että se oli kiva ja nätti. Me muut siellä mentiin tukka takussa ja vaipat rahisten :D
Mulla ollut ihan normaaleja. Paitsi viimeksi oli nainen joka kuorsasi todella kovaa 🤤