keltaiset verhot
Noniin, joskos jatketaan täällä :) toivottavasti tänne löytää mahdollisimman monet kommenttien poisteluun kyllästyneet kanssakeskustelijat!
Kommentit (1079)
Olispa nämä viimeiset 3 viikkoa samanlaista ilotulitusta kuin eilinen: klippi, 4 tekstaripäivitystä ja Hei Briskeby-video. Ja oliko instassakin jotain. Nyt kun Sana on ilmeisesti tajunnut että hänen ystävyyssuhteensa alkavat olla vaakalaudalla jos ei kommunikaatio parane, niin varmaan noita tekstaripäivityksiä todella alkaa ilmestyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JaggySnake kirjoitti:
Mikael ja Adam söpöilivät koko videon ajan, ei kyllä kukaan (edes Yousef) pääse väittämään että Mikael olisi joku homofoobikko :D en oo kyllä ikinä kahden heteromiehen nähnyt käyttäytyvän tuolla tavalla, pitivät toisiaan kädestä ym.
Sana katso eilen noita videoita, kun etsi todistusaineistoa Magnusille. Katsoiko myös tuon uusimman ja tajus saman? Maanantaina on ilmeisesti vapaapäivä myös Sanalla. Olisiko viimein keskustelun aika. Yousefhan ei ole töissä....
Tämä on miespuoleisten ystävien fyysinen läheisyys on käsittääkseni ihan vain kulttuuriero länsimaisiin miehiin verrattuna eikä mikään seksuaalisuuteen liittyvä asia kuten täällä meillä perinteisesti ajatellaan.
On totta että tuon kulttuurin/uskonnon edustajat on paljon fyysisempiä ystävyydessään kuin jäyhät pohjalaismiehet. Kuitenkin, nuo näyttävät jotenkin niin rakastuneilta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JaggySnake kirjoitti:
Mikael ja Adam söpöilivät koko videon ajan, ei kyllä kukaan (edes Yousef) pääse väittämään että Mikael olisi joku homofoobikko :D en oo kyllä ikinä kahden heteromiehen nähnyt käyttäytyvän tuolla tavalla, pitivät toisiaan kädestä ym.
Sana katso eilen noita videoita, kun etsi todistusaineistoa Magnusille. Katsoiko myös tuon uusimman ja tajus saman? Maanantaina on ilmeisesti vapaapäivä myös Sanalla. Olisiko viimein keskustelun aika. Yousefhan ei ole töissä....
Tämä on miespuoleisten ystävien fyysinen läheisyys on käsittääkseni ihan vain kulttuuriero länsimaisiin miehiin verrattuna eikä mikään seksuaalisuuteen liittyvä asia kuten täällä meillä perinteisesti ajatellaan.
Anteeksi, mutta mä en ymmärrä nyt yhtään, mihin viittaat? Tarkoitin sillä todistusaineiston etsimisellä Magnusille, että Sana katsoi Balloon-poikien videoita, koska halusi lähettää sen SMS-roulette-videon kokonaisena Magnusille, jotta Magnus voi itse nähdä, että kyseessä oli puhdas vitsi.
Jos sinä näet vihjailuja kavereiden välisestä seksuaalisuudesta, niin se on sitten sun oma pohdittava asia, miksi tällaista kaikkialla näet.
Mistä te katotte näitä kaikkia? Mä oon seurannut yleltä, ja tuntuu että nää keskustelut on aina askeleen edellä! :D
Loppureaktioiden perusteella arvelisin, että tuo video on varmaan kuvattu viime sunnuntain jälkeen kuluneen viikon aikana. Oikeastaan tässä on kaksi vaihtoehtoa, miten tulkita siinä tapauksessa. Itse kallistuisin vaihtoehto b:hen.
a) Balloon-pojat tietävät, että Noora ja Yousef seurustelevat, kuten sunnuntaina vihjailivatkin. Elias on asiaa kysynyt Yousefilta ja saanut varmistuksen. Hän on paniikissa kun Sana tulee kotiin, joka saattaa törmätä Yousefiin, johon Elias tietää Sanalla olevan tunteita. (Sana kiisti tunteet vasta tiistaina Nooralle ja lauantaina Eliakselle) Luultavasti Balloon-pojatkin tietävät nyt myös sen, että Yousef oli flirttaillut myös Sanalle, jonka tunteet heräsivät. Balloon-pojat ovat pahoillaan Sanan puolesta, pelkäävät tämän reaktiota ja Yousef pahoillaan siitä, että leikitteli Sanan tunteilla, joten ei osaa olla normaalisti kun Sana tulee kotiin.
b) Balloon-pojat tietävät, että Yousefilla ei olekaan tunteita Nooraa kohtaan, eivätkä he edes seurustele. Mutta heille on ehkä nyt selvinnyt myös se, että Yousef ja Noora sekoilivat bileissä ja tällä Yousef on onnistunut pilaamaan täysin välinsä Sanaan, jota oikeasti rakastaa. Koska Yousefhan on varmasti joutunut selittämään, miksi on tekemisissä Nooran kanssa... Luultavasti tässä tapauksessa Noora on myös ehtinyt kertomaan Yousefille, että Sana ei ole kiinnostunut ja Yousef on nyt täysin torjuttu. Pojat ovat pahoillaan Yousefin puolesta ja olivat toivoneet, että videon voi tehdä ilman, että törmäisivät Sanaan. Yousef on kauhuissaan, koska näkee vilauksen Sanasta ensi kertaa sen jälkeen, kun sai Nooralta tiedon, että tämä ei välitä Yousefista lainkaan.
Mä veikkaan itse siis vaihtoehto b:tä. Adam ja Mutta katsovat huolissaan Yousefia (Mikaelia ei lasketa), eli ihan kuin olisivat huolissaan hänen tunteistaan. Toi paniikkireaktio antaa ymmärtää, että olivat todellakin halunneet välttää Sanan näkemisen. Yousefin katse on mun mielestä surullinen ja murtunut, joten veikkaisin, että hän on nyt tässä se, joka kokee tulleensa hylätyksi. Jos hän olisi onnellisessa parisuhteessa Nooran kanssa, niin ehkä reaktio olisi enemmänkin vaivaantunut eikä noin järkyttynyt, ihan kuin ei kestäisi ollenkaan nähdä Sanaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JaggySnake kirjoitti:
On totta että tuon kulttuurin/uskonnon edustajat on paljon fyysisempiä ystävyydessään kuin jäyhät pohjalaismiehet. Kuitenkin, nuo näyttävät jotenkin niin rakastuneilta :D
No eikä näytä. Kunhan pelleilevät keskenään. Varmaan saavat söpöstelystä kommentointia ja lisäävät kierroksia huvittuneina. Balloon-pojathan saavat myös katsojapalautetta. :)
Vierailija kirjoitti:
Mistä te katotte näitä kaikkia? Mä oon seurannut yleltä, ja tuntuu että nää keskustelut on aina askeleen edellä! :D
Tänne ei voi linkittää, mutta laita osoitteeksi skam (piste) p3 (piste) no
Sinne tulee päivittäin jonkinlaista päivitystä (klippejä, tekstarien vaihtoa hahmojen kesken) ja sieltä myös löytyy mm. hahmojen instagram-tilit. Viikon aikana (lauantaista perjantaihin) laitetuista klipeistä kootaan perjantaina jakso joka näytetään Norjan nrk-kanavalla, ja seuraavana päivänä eli lauantaina ko. jakso ilmestyy suomennettuna Yle Areenaan. Eli ei Suomi oikeastaan kamalasti ole jäljessä, me vaan malttamattomana seurataan ns. reaaliajassa täällä ketjussa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinne tulee päivittäin jonkinlaista päivitystä (klippejä, tekstarien vaihtoa hahmojen kesken) ja sieltä myös löytyy mm. hahmojen instagram-tilit. Viikon aikana (lauantaista perjantaihin) laitetuista klipeistä kootaan perjantaina jakso joka näytetään Norjan nrk-kanavalla, ja seuraavana päivänä eli lauantaina ko. jakso ilmestyy suomennettuna Yle Areenaan. Eli ei Suomi oikeastaan kamalasti ole jäljessä, me vaan malttamattomana seurataan ns. reaaliajassa täällä ketjussa :)
Ja Youtubessa on Balloon Squadin Hei Briskeby -kanava, jonka viimeisimmästä videosta siis nyt on puhetta.
Oon nyt kattonu koko setin neloskauden ekasta jaksosta asti, ja ei vaan voi olla että yousana kuopataan. Tää kemia on jotain aivan <3, ja mitä enemmän mietin, oon varma että Sanan vanhemmilla on näpit pelissä ja äiti on väittänyt Yousefille Sanalla olevan jo toisen ihastuksen. Äiti selitti Eliaksellekin, miten häntä "häiritsee" kun Sana viettää liikaa aikaa Yousefin kanssa, ja kun äiti laittoi Sanalle Syngiin tekstarin miten luottaa Sanaan, kaikki alkoi mennä pieleen.
Kuten Sanan äiti sanoi Eliakselle, "niin kauan kuin asut meidän katon alla, tottelet meidän sääntöjämme". Uskon vakaasti, että Yousef suuteli juuri Nooraa, koska koki että Sana on pelleillyt hänen tunteillaan ja halusi kostaa särkyneen sydämensä. Koko kauden läpi olemme kuulleet miten Yousef on hyvä ihminen, joten en usko mihinkään pelailuihin ja Sanan selän takana toimimiseen. Yousef varmasti ajatteli, että "mitä väliä enää, kaikkihan on kuitenkin jo ohi".
Nyt please Yousanan välien selvittelyä!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JaggySnake kirjoitti:
Minäkin tulkitsen näin, eroavaisuuksia fyysisen kosketuksen koodeissa on kansallisten ja uskonnollisten kulttuurien, perheiden ja ihan tilanteidenkin välillä. Esim. erona kantasuomalaisten tapoihin venäläisillä naisilla on huomattavasti yleisempää kulkea käsikynkkää kadulla keskenään (minulle opetettu asia ja myös oma havainto), siis ilman, että ovat pariskunta. Tai tuskin pojat samalla lailla kaulailisivat Bakkoushien keittiössä perheen vanhempien kanssa jutellessaan.
Asioita helposti tulkitaan omien kulttuurillisten silmälasien läpi, mutta kiva kun asioista voi kysyä ja keskustella. Sitähän Isak Imam Valtersenkin suositteli Sanalle :)
Vierailija kirjoitti:
Oon nyt kattonu koko setin neloskauden ekasta jaksosta asti, ja ei vaan voi olla että yousana kuopataan. Tää kemia on jotain aivan <3, ja mitä enemmän mietin, oon varma että Sanan vanhemmilla on näpit pelissä ja äiti on väittänyt Yousefille Sanalla olevan jo toisen ihastuksen. Äiti selitti Eliaksellekin, miten häntä "häiritsee" kun Sana viettää liikaa aikaa Yousefin kanssa, ja kun äiti laittoi Sanalle Syngiin tekstarin miten luottaa Sanaan, kaikki alkoi mennä pieleen.
Kuten Sanan äiti sanoi Eliakselle, "niin kauan kuin asut meidän katon alla, tottelet meidän sääntöjämme". Uskon vakaasti, että Yousef suuteli juuri Nooraa, koska koki että Sana on pelleillyt hänen tunteillaan ja halusi kostaa särkyneen sydämensä. Koko kauden läpi olemme kuulleet miten Yousef on hyvä ihminen, joten en usko mihinkään pelailuihin ja Sanan selän takana toimimiseen. Yousef varmasti ajatteli, että "mitä väliä enää, kaikkihan on kuitenkin jo ohi".
Nyt please Yousanan välien selvittelyä!!!
Niin, tämä on just, kun Yousef ei ole saanut vielä yhtään mahdollisuutta selittää omaa näkökulmaansa. Ja se selittäisi luultavasti tilanteen täysin. Myös radikaalin reaktion suudella juuri Nooraa. Ehkä tosiaan on tullut uhkavaatimus, että joko valitset ystävyyden Eliaksen kanssa tai suhteen Sanan kanssa, mutta tiedä, että perhe ei tule Sanaa tukemaan ja myös Sana joutuu sitten päättämään, valitseeko Yousefin vai perheensä. Yousef on siinä vaiheessa ajatellut, että hän laittaa pelin poikki ja kunnolla...
Mä alan siis kans kallistua tuohon, että vanhemmat eivät ole ok Yousefin suhteen, vaikka Sanan näkökulmasta suhtautuminen keittiössä oli neutraali Yousefia kohtaan. Nyt kun miettii, niin Yousef aika vaivaantuneena hymyili isäpapalle tervehtiessään ja sille "vitsille" viinapullosta.
Ehkä tässä on kunnon kiista vielä Sanan ja vanhempien kesken, jossa alleviivataan sitä, että haluavatko vanhemmat oikeasti Sanan olevan onnellinen vai vain pariutuvan onnettomaan suhteeseen uskovan kanssa. Ja vanhemmat lopulta myöntyvät siihen, että todellakin Sana voi olla mieluummin rakastavan ei-uskovan kanssa kuin suhteessa uskovaan, jonka kanssa ei ikinä tule onnelliseksi.
Jos vanhemmat ovat koko jutun takana, niin ei Yousef välttämättä uskalla kertoa sitä. Ei halua aiheuttaa riitaa vanhempien ja Sanan välille.
Eli Yousef ja Sana sopivat keskenään ja ovat onnellisia, mutta viimeinen kriisi tulee olemaan se, kun Sanalle selviää, että vanhemmat ovat kieroilleet hänen selkänsä takana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei voi linkittää?
Kas näin.
Teknisesti voi linkittää joo, mutta noi viestit ovat tulleet aiemmin vaan poistetuksi aika nopeasti. :D
Ihan ohiksena, miten joillein on helpompi tulla keskustelupalstalle kyselemään kuin googlettaa.. No, sukupolvikysymys kai. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei voi linkittää?
Kas näin.
Teknisesti voi linkittää joo, mutta noi viestit ovat tulleet aiemmin vaan poistetuksi aika nopeasti. :D
Okei :) No, nyt taitaa modella pitää kiirettä Lontoo-keskustelujen sensuroimisessa.
Niin, miksi muuten ei tässä asiassa olla uskottu kaikkia niitä vinkkejä, mitä Sanan vanhemmista on annettu:
- Äiti kehottaa Sanaa olemaan "omanlaistensa" kanssa. Ilmaisee olevansa tyytymätön norjalaisiin kavereihin.
- Äiti haluaa, että Sana käy enemmän moskeijassa.
- Äidille ensimmäinen ja tärkein kysymys ihastuksesta on, onko hän m*slimi.
- Äiti on tyytymätön, kun näkee Sanan Yousefin kanssa.
- Äiti hämmentyy kun Sana alkaa yhtäkkiä puhumaan ei-uskovan ja uskovan parisuhteesta.
- "Talossa eletään niin kuin vanhemmat sanovat." Tämä on ristiriidassa sen viestin kanssa, minkä lähetti Sanalle. Ja tällainen mielipide ei muutu noin vain teinityttären "oikuttelun" takia.
- Elias varottelee Sanaa liiallisesta vapaamielisyydestä. Sana sanoo, ettei äiti välitä, koska Eliaskin sai olla Russebussissa. Joo ei välitä, koska Elias on poika. Mutta Sanaapa koskee eri säännöt: hän on tyttö. Ja Sana kyllä tietää, kuka ainakin välittää: isä.
- Vanhemmat löytävät viinapullon ja Yousef ottaa syyt niskoilleen. Sana tietää, että äidin silmissä Yousef menettää arvostustaan. Lupailee selitellä asiaa Yousefin puolesta.
- Poikien välit ovat jossakin vaiheessa olleet epävarmat isän kommentin mukaan: Sanan vanhemmat ovat antaneet tässä vaiheessa Yousefille uhkavaatimuksen ja kehottaneet jättämään Sanan rauhaan, jos haluaa olla poikien kanssa tekemisissä?
- Yousef nyökkäilee isälle vaivaantuneena, koska on tehnyt, mitä käskettiin: rikkonut välit Sanaan. Samalla Yousef on kuitenkin järkyttynyt, kun huomaa, kuinka on loukannut Sanaa, joka ei pysty enää edes katsomaan häntä. Elias ei ilmeisesti tajua tästä mitään...
- Yousef katuu ja rankasti, mutta ei voi selittää asiaa Sanalle. Joutuu vain tunnustelemaan Sanan fiiliksiä, ja asiat menevät koko ajan huonommiksi, koska ei voi selittää, miksi teki niin kuin teki.
Vierailija kirjoitti:
Niin, miksi muuten ei tässä asiassa olla uskottu kaikkia niitä vinkkejä, mitä Sanan vanhemmista on annettu:
- Äiti kehottaa Sanaa olemaan "omanlaistensa" kanssa. Ilmaisee olevansa tyytymätön norjalaisiin kavereihin.
- Äiti haluaa, että Sana käy enemmän moskeijassa.
- Äidille ensimmäinen ja tärkein kysymys ihastuksesta on, onko hän m*slimi.
- Äiti on tyytymätön, kun näkee Sanan Yousefin kanssa.
- Äiti hämmentyy kun Sana alkaa yhtäkkiä puhumaan ei-uskovan ja uskovan parisuhteesta.
- "Talossa eletään niin kuin vanhemmat sanovat." Tämä on ristiriidassa sen viestin kanssa, minkä lähetti Sanalle. Ja tällainen mielipide ei muutu noin vain teinityttären "oikuttelun" takia.
- Elias varottelee Sanaa liiallisesta vapaamielisyydestä. Sana sanoo, ettei äiti välitä, koska Eliaskin sai olla Russebussissa. Joo ei välitä, koska Elias on poika. Mutta Sanaapa koskee eri säännöt: hän on tyttö. Ja Sana kyllä tietää, kuka ainakin välittää: isä.
- Vanhemmat löytävät viinapullon ja Yousef ottaa syyt niskoilleen. Sana tietää, että äidin silmissä Yousef menettää arvostustaan. Lupailee selitellä asiaa Yousefin puolesta.
- Poikien välit ovat jossakin vaiheessa olleet epävarmat isän kommentin mukaan: Sanan vanhemmat ovat antaneet tässä vaiheessa Yousefille uhkavaatimuksen ja kehottaneet jättämään Sanan rauhaan, jos haluaa olla poikien kanssa tekemisissä?
- Yousef nyökkäilee isälle vaivaantuneena, koska on tehnyt, mitä käskettiin: rikkonut välit Sanaan. Samalla Yousef on kuitenkin järkyttynyt, kun huomaa, kuinka on loukannut Sanaa, joka ei pysty enää edes katsomaan häntä. Elias ei ilmeisesti tajua tästä mitään...
- Yousef katuu ja rankasti, mutta ei voi selittää asiaa Sanalle. Joutuu vain tunnustelemaan Sanan fiiliksiä, ja asiat menevät koko ajan huonommiksi, koska ei voi selittää, miksi teki niin kuin teki.
Komppaan 100%! Ei noita vanhempia tuotaisi muuten esiin mielipiteineen niin paljon, jos niillä ei olisi mitään merkitystä. Tuskinpa ne hengaavat mukana vain siksi, että saisimme ihastella miten kiva perhe bakkousheilla on.
Eikös Sanan vamhemmat ole edelleen siinä luulossa, että se pullo oli Youssefin? Ei ihme, jos kaveri ei tunnu ihannevävyainekselle.
teamKouluterkkari kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JaggySnake kirjoitti:
Minäkin tulkitsen näin, eroavaisuuksia fyysisen kosketuksen koodeissa on kansallisten ja uskonnollisten kulttuurien, perheiden ja ihan tilanteidenkin välillä. Esim. erona kantasuomalaisten tapoihin venäläisillä naisilla on huomattavasti yleisempää kulkea käsikynkkää kadulla keskenään (minulle opetettu asia ja myös oma havainto), siis ilman, että ovat pariskunta. Tai tuskin pojat samalla lailla kaulailisivat Bakkoushien keittiössä perheen vanhempien kanssa jutellessaan.
Asioita helposti tulkitaan omien kulttuurillisten silmälasien läpi, mutta kiva kun asioista voi kysyä ja keskustella. Sitähän Isak Imam Valtersenkin suositteli Sanalle :)
Totta. Itse mietin, että ihan kulttuurista riippumatta nuoret yleisestikin tapaavat olla fyysisempiä keskenään kuin aikuiset. Ainakin itse olen havainnut, että teinit ovat usein toistensa iholla. Aikuisena kaveruus on muodollisempaa. Balloon-pojat ovat kai jo täysi-ikäisiä, mutta mielestäni heistä kuvastuu hyvin se vaihe nuoruutta, kun parhaat kaverit ovat läheisimpiä ihmisiä ja niiden kanssa notkutaan päivät pitkät jossain samassa kasassa.